Egy autónál mi számít sok kilométernek?
Ezt így nem lehet megmondani.
Milyen típus? Milyen motor? Hogyan volt használva? Hogyan volt szervízelve?
Egy kisautóban, amit egy műszaki analfabéta használt csak hidegen, csak városban mindig nyélgázon 50.000 km is sok, míg egy bálnamerciben amit a gondos gazdája főként sztrádán, megfelelően melegítve használt a 400.000 is lehet "kevés".
Bár a modern autók igazi gyilkosa a kor, nem a futott km.
2019. jan. 3. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
2/15 A kérdező kommentje:
Opel Astra H a kiszemelt autó, abból kombi/hatchback benzin/dízel
El kell vinni szervizbe az autót, és megmondani, hogy teljes átvizsgálást kérsz és a motor állapotára különösen kíváncsi vagy. Csak pénz kérdése, mennyit akarsz megtudni a motorról. Egyébként én azt mondom, hogy ha külső-belső állapotra szép az autó, tehát kormány, váltó, ülés stb. nincs szakadva, szétkopva, akkor odafigyelt a tulaj, ami valoszinüleg müszakilag is igaz lesz az autora. Ha hidegen-melegen könnyen indul és egsészséges hangja van, próbavezetésen is normálisan működik minden, nem rángat, szépen húz, akkor nagy baj nem lehet. Ha mindenképp számot akarsz hallani én 250-300ezer km-nél feljebb nem keresnék, de főképp állapotot nézzél, ne számokat. Rizikó mindig van sajnos.
2019. jan. 3. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
F astra 200-350 közt reális. De én még 400-al is megvenném ha olcsó.
Meg ugye lehet bármelyik tekerve.
2019. jan. 3. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
5/15 A kérdező kommentje:
Egyébként dízelben is gondolkodok, mivel kevés a jó benzines megfizethető áron. Az a kérdésem, hogy mennyire kéne "temetni" a dízelt? Az autóval kb 5 évre tervezek és néhány német út is belecsúszna, ott mennyire bajosak a korlátozások? Mennyi ideje van a dízel autóknak?
Fiatalabb autónál nálam 150 ezer km a max, idősebbnél 250 ezer körül, bár vettem már 320 ezerrel is autót. Nem csak a motor van az autóban, csomó minden széthullik például a beltérben is ennyi km alatt.
2019. jan. 3. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
A dízelt meg nyugodtan lehet használni, ahogy a helyzet kinéz, még Németországban is bármeddig.
2019. jan. 3. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
5évig bőven el lehet menni a dízelekkel még, de benzinesek mellett szol, hogy könnyebb lesz eladni, és jobban tartják az árukat. Én inkább egy erősebb benzinesben gondolkodnék és nem Opelben. Van náluk sokkal jobb dízelben és sokkal jobb benzinesben is. De ez a te dolgod.
2019. jan. 3. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
Dízel H Astrám (is) van. 300.000 körüli km-rel. Az már azért nem kevés futás. 400.000km-rel nem hiszem, hogy magát a blokkot kéne generálozni, ha normálisan volt használva, időben cseréltek gyártóművi ajánlásnak megfelelő olajat és a szűrőkkel sem spóroltak. Olajat az enyém a mai napig nem fogyasztja, azonnal indul télen-nyáron és elég fürge is a mai napig. Viszont ilyen futással azért lehet számítani rá, hogy ez-az már elfárad rajta, költeni kell rá: turbó, injektorok, generátor, önindító, 400.000-nél már érik a második kuplung és lendkerék csere, esetleg kerékcsapágyak, szilentek, stb... Ha nincsenek túlzott elvárásaid és úgy állsz hozzá, hogy nem éled meg személyes tragédiának, ha esetleg pár százezret ott kell hagyni a szervizben, akkor simán kiszolgál még.
Van konkrét tudomásom 500.000km fölötti futásteljesítményű dízel H Astráról, ami még nem hullott szét.
2019. jan. 3. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
10/15 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenkinek a segítségét! Kaptam egy hozzászólást, hogy más dízel autót venne az illető. Nekem egy 1.4 benzines H Astrám van jelenleg, csak nagyon belenyúltam, sok a hibája. H Astra pedig nekem nagyon bejön, ár/érték arányban szerintem kifejezetten jó autó. Volkswagen csoportos autókat (2004-2008, itt jobban 5-ös golf, Octavia 2) nekem egy VW Golf 5 volt a tanulóautó, a belseje mállott szét és nem éreztem magamat
Kapcsolódó kérdések: