Korábbi már javított oldalsó sérülés mennyire lehet probléma egy autónál?
Kinéztem egy 2009-es használt Mazda 2-t magamnak 1,7 millióért használtautó kereskedésben. Ma elvittem a Mazda márkaszervízbe és megállapították, hogy minden rendben van az autóval, viszont találtak arra utaló nyomokat, hogy mindkét oldala korábban javítva lett.
Az lenne a kérdésem, hogy érdemes e megvenni egy ilyen autót? Nem e lehet ez problémaforrás a jövőre nézve? Igazából a szervízben nem mondták, hogy ez javításra szorulna vagy problémaforrás lenne, csak mint tényt közölték.
Ehhez tudni kellene, hogy milyen nyomokat találtak rajta. Csak átfújták, vagy centis gitt van a festék alatt stb..
Egyértelmű, hogy a gittelt felejtős, de az újrafényezett is necces lehet. Sokszor a meginduló rozsdát tüntetik el ezzel a módszerrel, aztán az új tulaj meg csodálkozik, hogy 1-2 év alatt tiszta rozsda lett az autó.
Milyen sérülés volt?
Ha csak az ajtókat karcolták meg és fényezni kellett, akkor nem gáz. De ha nyoma van, hogy huzatópadon volt az autó vagy ilyesmi, tehát a küszöb/ tornyok/futómű stb sérült akkor felejtős
Milyen javítás volt?
Ajtó fényezés?
Küszöbcsere?
Vagy huzatópadon volt?
Ha a keresztmerevítők is sérrültek, akkor magamnak ilyet a biztonságom érdekében nem vennék. De ha csak küszöblemez horzsolódott padkáról, vagy ajtók, stb. lett újrafújvam az jó ár mellett nem zavarna.
Először is köszi a válaszokat. Szóval így ezt konkrétan nem mondták az állapotfelméréskor, hogy milyen jellegű sérülés lehetett ez. Annyit mondtak, hogy nincs "megnyúlva" rajta semmi és hogy egy alvázvédelmet érdemes megcsináltatni ha megveszem, meg hogy a gumikat cseréljem le, de azt nem mondták, hogy ez kockázatos lehet vagy hasonló.
Egy autó ábrán jelölték az egyes elemek értékeit számintervallumokkal, amelyeken az ép részekhez ilyen 80-130 közötti számintervallumot írtak, a sérült oldalsó részeken pedig az egyik oldalon a hátsó ajtónál 180-936 érték, a másik oldalon szintén a hátsó ajtónál 246-342 érték szerepel. (ma beszkennelem ezt az ábrát és feltöltöm ide)
Érdemes lenne még egy karosszériáshoz is elvinni vagy hogy lehetne kideríteni, hogy huzatópadon is volt e? Az ép referenciaértékeket hol találom az egyes autórészekre amikhez lehetne viszonyítani?
Ha sérült autót normális szervizben csináltatnak meg, akkor ott a sérült állapotot leírással, fényképekkel dokumentálják (mert a biztosítónak ezzel tudják bizonyítani, hogy nem számláztak túl).
Ha biztosításon kívül kozmetikai hibát javíttatnék (nekicsapom ajtót, kő virágládának, oszlopnak, végighúzom a padkát párhuzamos parkolásnál...), akkor is ragaszkodnék hozzá, hogy a szerviz kövesse a szokásos protokolját, mert akkor meg nekem fontos, hogy mikor majd a festékvastagságot műszeresen mérik bizonyítani tudjam, hogy nem volt teljesen lezúzva az autó oldala, csak újra lett fújva pár elem).
Ha normális autót akarok eladni, akkor azt odaviszem, ahol vettem és végig szervizelve volt, az új vevő pedig látni fogja az autó egész előéletét.
Ha szart (sufniban javított lezúzottat), akkor eladom neppernek, annyiért, amennyit ad érte...
Köszi a válaszokat. Használtautó kereskedésből lenne az autó, valószínüleg külföldről behozott és szinte biztos, hogy nem márkaszervízben javították. Az AutoDNA oldalon lekérdeztem az alvázszám alapján az infókat róla, de nem találtam semmi érdekeset.
Beszkenneltem az állapotfelmérő lapot, hátha ez többet mond:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!