Menet közben megált a diesel autó, mi lehet a baja?
Peugeot 206 1.9d (1998-2000).
Reggel felkeltem nehezen, de be indítottam (szokásos, hogy nehezen indul hidegben -14 fok volt). Melegítem a motort kB 5-10 percig és aztán el indultam. Semmi különös nem volt mentem és kB 5 km után arra lettem figyelmes, hogy lassul az autó és nem reagál a gázadásra. Műszerfal kivillan és le ált a motor. Próbáltam nem indult, néha néha beröffent akár 1 percre is de végül megál. Elkezdtem a kézi pumpápal pumpalni párszor és így le tudtam vinni a parkolóig ami kB 1km volt és ott lefülladt és ott hagytam mert menni kellet munkába. Haza huzattam és el vittem a szerelőhöz. Hét folyamán mondja meg a hibát ha rá jön. Szerintetek mi lehet a baja? Miért alt meg,? Volt aki azt mondta elfagyott a nagy hidegtől a nafta vagy a benne lévő víz, van aki az immobilizert mondja van aki a nagynyomású szivattyút.. Stb. Fogalmam sincs mi lehet a baja. Esetleg valakinek valami ötlet? Autó szépen ment, üzemanyagfiltert cserélve volt. Nem minőségi üzemanyagot tankolok, eléggé gyenge falusi töltő állomáson tankolok. Válaszokat előre is köszönöm. Kérdés. Miért álhatot meg? Mi lehet a probléma?
Sosem értettem ezt a gagyi kutas tankolást :)
Nem mész el egy normális kút mellett sem soha?
Nekem ezer éves dízelem van amibe simán önthetek étolajat ha kifogytam a naftából mert elmegy azzal is de akkor sem tankolok ilyen Blue kutakon vagy milyeneken ahol 20-30 forinttal olcsóbb lenne a gázolaj literje.
Komoly baja biztos nincs, ha felpumpáltad, és úgy indult.
Lehet, valamelyik üzemanyag vezeték elfáradt.
De ez nem zárja ki, hogy a szerelő hülyének nézzen, és kifizettet veled egy rakás pénzt.
Csak egy adagoló van benne, ez még ilyen. Az meg nem nyiffan ki egyik pillanatról a másikra.
Vizes volt a gázolaj, vagy nem volt benne dermedésgátló, ilyenkor szokott ez lenni.
Amúgy indulás előtt ne járasd 5-10 percig, teljesen felesleges. Elég 1 perc és már mehetsz is, de ne üvegeld.
Ha nem a legideálisabb üzemanyagot használsz (szépen fogalmaztam?) akkor abból a víz kicsapódik, aztán leül a legmélyebb, és legkisebb átmérőjű pontra. Ez valahol az autó alatt, az előremenő csőben lehet. Mivel itt a leginkább adottak a körülmények, gyorsan megfagy, és egy jégdugót képez a csőben, ami vagy teljesen elzárja a gázolaj útját, vagy csak annyit enged át, amivel két-három röffenésnyire képes az autó.
Szóval, a leállást kiváltó az okokat úgy hívják, hogy:
1.tré üzemanyag
2. a természet ereje. ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!