Kárt okozhat hosszútávon az autómban, ha nincs a szelephézag rendesen beállítva?
Egy suzuki 1.3 sedan-om van,kopogó hangot hallotam a motor felől hidegen és melegen is csinálja néha halkan néha hangosabban.
Megnézetem szerelővel,azt mondta hogy a szelephézag a ludas de ne aggódjak mert ez egy idő után előjön és azonkívűl hogy hangosabb nem tesz semmilyen kárt az autóban,és hogy nyugodtan járhatok vele.
De ahogy nézegettem több oldalt és fórumot,ahányan vannak annyifélét mondanak.
Én nem értek az autókhoz,de amit eddig leszűrtem az az hogy,nem kellene hogy gondot okozzon mert az 1.3-as 8szelepes motorban nincs hidrotőke,csak 3 hengeres 1000-esnél vagy valami ilyesmi nekemnsajnos ez kínai.
De ha valaki ért hozzá kérem írja le vajon mi az igazság,jó ez így vagy a szerelőm volt lusta és csak rá mondott valamit
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Azt nem értem, hogy miért nem állította be a szerelő a szelephézagot, ha azzal van a gond?
Kell hozzá szakértelem, de a szelephézag állítás rutin munka egy normális autó szerelőnek.
A rosszul beállított szelepek miatt romlik a motor teljesítménye, az eltolódott szelephézag miatt a szelepek jellegzetesen csattognak.
Ettől baja ugyan nem lesz, de egy szerelőnek illene beállítani.
https://www.youtube.com/watch?v=Ghu5g6IeQbk
(ne te kezdd el szerelni)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Cakk cakk cakk.ez a szelep állítani kell mert gond lesz ha nagyon el van állítva.
De a cakk nem kopp
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ahogy előttem írták, lehet az szoknya leszakadás is. Én pont két hónapja jártam így, hangos lett az autó (swift 1.3), mentem a szerelőhöz, hogy állítsuk be a szelephézagot. Megnézte, és hang alapján megmondta, hogy nem szelephézag, hanem dugattyútörés, szétszedte, az is volt, mondta, hogy típushiba, annyira ki van könnyítve az olajozó vágatnál, hogy egy idő után leszakad.
Egyébként azért siettem elvinni, mert tapasztaltam, hogy a rossz szelephézag is okozhat gondot. Nem az, amelyik csattok, hanem ahol nincs szelephézag. És ah elállítódott, hogy nagyobb lett, lehet, hogy egy másik szelepnél meg úgy állítódott el, hogy nincs egyáltalán. Na emiatt volt nekem pár éve szeleptányér törésem, nem volt hézag, nem zárt rendesen az egyik kipufogószelep, és szépen szétégett, szerencsére kifújta magából, így más gondot nem okozott, csak egy hengerrel kevesebbel ment az autó, és olyan hangja lett, mint egy traktornak.
Sajnos pontosan nemtudom leírni hogy milyen hangja is van,de nem tipikusan kopogó hang úgyhogy lehet hogy jól mondta a szerelő.
Szívesen küldenék felvételt a hangjáról,de nemtudom hogy erre itt van e lehetőség,de a válaszokat köszönöm.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"azonkívűl hogy hangosabb nem tesz semmilyen kárt az autóban,és hogy nyugodtan járhatok vele."
Hát jah. Zanzásítva ennyi. Szóval baj nem lesz belőle, DE
a motor nem adja le a gyári teljesítményét, valamint a vezérmű elemei jobban kophatnak mint jó szelephézaggal.
Tele vannak az utak ketyegő Suzukikkal. Na ők sem foglalkoznak a szelephézaggal. Csakhogy nőni a szívó szelepek hézaga szokott, csökkenni meg a kipufogóké. Gondolom Suzukinál elég nagy a tolerancia, mert nem égnek el a szelepek, de bizonyos esetekben ez reális veszélyt jelent.
Nem vettem észre hogy gyengült volna a teljesítmény vagy növekedett volna a fogyasztás,de mindenesetre engem nagyon zavar.
Akkor tovább próbálkozom másik szerelőnél,a válaszokat nagyon köszönöm megy a zöld kéz
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!