Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kézifékkel helyettesíthető a...

Kézifékkel helyettesíthető a lábfék vészhelyzetben?

Figyelt kérdés
Tegyük fel, hogy 50-el haladok és meg kellene állnom, de elszáll a lábfék. Mi történik, ha ilyenkor berántom a kéziféket? Az ugye csak a hátsó tengelyt fékezi, ha jól tudom. Nem fog kifarolni az autó? Egyáltalán van annyira hatékony a kézifék, hogy erőteljes lassulást lehessen elérni vele?

2018. dec. 16. 00:15
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:

Van amikor igen, és van amikor nem.


Először is azt vegyük át hogy mi mit fog. A lábadnál lévő fék mind a 4 kereket fogja. Ez az autók jelentős részénél (nagyon kevés 20 éves autó kivételével) rendelkezik ABS-el. Az ABS funkciója a kerekek blokkolásának meggátolása. Blokkolás alatt azt értjük amikor a kerék úgy megáll, mint amit oda satuztak és maga a kerék nem forog tovább, de te csúszol a tehetetlenség miatt tovább. Ez egy nagyon rossz dolog, ugyanis az autó felett teljesen elveszted a kormányzást, megnő a fékút távolsága, és ha a legjobb szituációban még nem találsz el semmit akkor is tönkre teszi a gumit, mert nem egyenletesen kopik. Az ABS nagy erejű fékezés esetén ezért nagyon gyorsan megszakítgatja a fékezést. Így a fentebb említett negatív hatásokkal nem kell foglalkoznod, és tudsz közben kanyarodni is.


Na a kézifék csak a hátsó kerekeket fogja, és nincs benne ABS. Így a kéziféked beállításától, és az alkalmazás körülményeitől függően lehet veszélyes a mutatvány. Ha nagyon durván behúzod, és nem a hajtott kereket fogja meg (manapság 99% hogy első keres autód van) akkor blokkolhat a kerék. Ez egyenesen annyira nem is para. Guminak nem tesz jót, de olcsóbb egy új gumi, mint egy tolószék. Viszont így kanyarban tapadást veszítve megindulhat a hátulja kifele. Főleg csúszós időben. Egyenesben és száraz időben szerintem nincs baj vele, lehet nyugodtan.


Itt van pár videó hogy lássad hogy is működik a kézifék:

[link]

https://www.youtube.com/watch?v=6_zAo7hBUoU

2018. dec. 16. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
100%

#6: azért farol ki, ha berántod, mert a berántott kézifék azonnal blokkolja a kereket.

Hiába mész egyenesen, az út akkor is lejt valamerre, általában jobbra, így szépen be lehet fordulni a szembejövő elé a berántott kézifékkel.

Nem berántani kell, hanem a gombot folyamatosan benyomva tartva érzéssel húzni, a hagyományos kéziféket teljesen jól lehet adagolni.

Az elektromosnál elvileg felhúzva kell tartani a kapcsolót, és meg fog állni blokkolás nélkül (youtube-on ezt láttam) de még nem mertem kipróbálni :)

2018. dec. 17. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
100%

"Az elektromosnál elvileg felhúzva kell tartani a kapcsolót, és meg fog állni blokkolás nélkül (youtube-on ezt láttam) de még nem mertem kipróbálni :)"


Igen-igen. Én kérdeztem először, hogy mi a helyzet az elektromos kézifékkel. Közben elolvastam a kezelési útmutatót erre vonatkozóan. Ott is azt írják, hogy blokkolás nélkül lelassítja az autót és ehhez folyamatosan nyomva (húzva) kell tartani.

2018. dec. 17. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 veterán vas ***** válasza:
No, ez az elektromos kézifékes megoldás, a valóságban "kissé" másabb. :/
2018. dec. 17. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!