Opel Astra G 1,2 (75LE) motorjából vákuummal ki lehet szívni a fáradt motorolajat? Helyettesíthető így a leeresztés?
Ha nincs más, csináld így.
Szerintem nem.
Kihajtok a telekre, meleg az autó, kiveszem a leeresztő csavart, gyorsan kicsurog 3 liter és hagyom még vagy 2 órát, kijön még fél liter.
Na az vákuummal ott maradna, sőt több, mert hol is van a teknő legmélyebb ponja??
Vákuum-mal nem fog menni. Legegyszerűbb megoldás, han incs emelőd és nem akarsz akna alatt dolgozni: árok fölé jársz, kiveszed a leeresztő csavart, szűrőt, kifolyatod a távozni kívánt mennyiségű olajat (mind úgysem fog kijönni), aztán visszatekered a leeresztő csavart, szűrőt és mehet bele az új olaj.
Vákkum helyett inkább a sűrített levegő segíthet "talán", amikor már nem csordogál, belefújsz felülről talán még jön ki belőle valami... persze tiszta olaj lesz minden, fröccsenni fog minden felé :)
Szóval maradj az eredeti tervnél, ami a nagy könyvben ism eg van írva!
Semmi értelme, rendes kifolyatással kell csinálni. Ha nagyon biztosra akarsz menni, mert most vetted és bizonytalan az előélete, akkor az első olajcseréd után 1000 Km múlva még egy olajcserét kell csinálni és az maradhat benne már egy évig vagy 15000 Km-ig.
Bár egy 15 évesnél öregebb autónál én már jobban szeretem ha le van szedve az olajteknő és szelepfedél és belenéznek mennyire trutyis. Viszont egy G Astra meg nem az a kategória amire a legtöbben ennyire vigyázni akarnak, meg költeni akarnak rá.
"Bár egy 15 évesnél öregebb autónál én már jobban szeretem ha le van szedve az olajteknő és szelepfedél és belenéznek mennyire trutyis"
Mennyire szokott trutyis lenni?
Azért érdeklődtem, mert a leeresztő lyuk menete az olajteknőben, az utolsó csere alkalmával gyanúsan viselkedett. Most nem folyik ugyan, de nem mertem megszorítani úgy ahogy volt mert féltem, hogy kiszakad.
Viszont a következő cserét lehet, hogy nem bírná ki.
az olajteknő csere sem a világ vége, és akkor tuti kijön a trutyi a motorból...
ha mindenképpen a vákuummal akarsz próbálkozni, az segíthet még, hogy töltesz hozzá közben új olajat, nézed mi jön ki, és addig szívatod, amíg nem kezd el friss olajat kihozni (persze így ennyivel több olajat kell venni).
hagyományos (kifolyatós) olajcserénél is szokták azt ajánlani, hogy amikor már nagyon a vége csöpög ki, önts rá egy fél litert az új olajból (és hagyd folyni), és az még kimos egy kicsit abból, ami benn maradna.
A mostani autómba 4.5 liter friss olaj kell, ezért én azt a fél litert át szoktam engedni rajta, nem tartogatom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!