Opel F Astra 1.4 44 KW 60 LE kocsiban hol találom meg a tankszellőztető szelepet?
Eddig ahogy utána néztem valahol a motortérben kell valahol lennie, valaki szerint csak tanksapkát kellene cserélni, de elvileg lehet kapni ilyen alkatrészt.
Az a baj ha tekerem le a tanksapkát levegőt szív be a tank, és tudtommal nem jó ha vákumos.
Igen,van ilyen elektromosba is de az x16sz, x16xel, c14se, c16 se motorokhoz való! C14nz-be csak az ufo alakú vákimos jó!Aktívszénszűrőt venni kell bele másikat(bár a bontott előbb utób ugyanigy fog járni az új meg ritka es drága)! Vagy ki is lehet iktatni és akkor legalább egy hibalehetőség ki van küszöbölve!Tudom hogy most jönnek majd hogy akkor hú, a benzingőz a levegőt fogja szennyezni!Nekik csak annyit mondanék,a sok bagós legalább annyira szennyezi a sok buherált Tdi-ről már nem is beszélve!
Na de akkor az aktivszénszűrő kiiktatása úgy van hogy jobb első müanyag kerékdob kivétele után hozzáférhető lesz az aktívszén tartály!Megy rá 3db cső,azokat meg kell jegyezni hova valók a visszarakásnál jó tudni!A tartályt egy bilincs fogja a helyére 1 db 8-as kulccsal oldható.Miután kint van a tartály az alsó részét le kel fürészelni mivel máshogy nem bontható!Miután lejött az alja,ki lehet belőle szórni a szenet+kiszedni a benne lévő rugót és a szivacsos szürő maradványait(tulajdonképp ezek miatt kell levágni a tartály alját)!Miután kiürült,vissza kell ragasztani a levágott részt(Fbs,épitési ragasztó,bármi jó ami fogja a müanyagot).Ha megvan akkor mehet vissza helyére!A rá menő csövek közül 2 megy hátra a tankhoz 1 pedig az injektorhoz.Mindet alaposan ki kell fújkálni,pucolni!Ha megvan akkor mehetnek vissza a tartályra!Nagyjából ennyi a dolog!Több Opelos tanácsára én is így csináltam és ezidáig nem tapasztaltam semmi hátrányát,hogy ki van üritve az tartály(müszakin sem volt miatta semmi)!A döntést rád bizom,a lehetőségek adottak!☺
Alapjárati gondoknál át kell nézni az összes vákum csövet amik az injektorhoz mennek,repedezetteket cserélni kell!Valamint az injektorház talp tömitése,ha szakadt akkor az is bezavarhat az alapjáratba!Valamint az Egr szelep kokszosodása is(bár az c14nz-ben lehet hogy nincs is).Valamint amikor az alapjárati motort cserélték,akkor illett volna leszedni az injektorházat és kipucolni azt a helyet ahhova az alapjárati motor van csavarotva(rengeteg redva meg tud ott tapadni)!Valamint egyúttal a pillangószelep környéke is kaphatott vilna némi tisztogatást.Valamint az injektor alsó részét ahhova nennek a vákumcsövek,azokat is át lehetne fujkodni(az aktívszéndarabkák esetleges bekerülését kiküszöbölendő!!Mondjuk ezek mind bármikor megejthető dolgok!Nem nagy müveszet lebontani a komplett injektort:
A müanyag kupakot a tetejéröl leveszed,gázbowden rúdját leakasztod,a vákumcsöveket leszeded,(hátoldalt is van egy,a map szenzortól jön az injektor aljához)!Az alapjárati motor,az injektorfej,valamint a fojtószelepállás érzékelő csatijait lepattintod.Utána a 2 db thorx csavart az inketorház tetején kiveszed,ugyanigy a 2db 6lapú anyát is 13-as kulccsal.Ezek után felfele leemelhető a komplett injektorház a motorról.Ha csinálsz pár fotót róla mielőtt lebontod,pofon egyszerűen vissza is lehet szerelni és müködbi fog!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!