Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van fura hangja a...

Miért van fura hangja a váltónak 4-ből 3-ba kapcsoláskor?

Figyelt kérdés
A napokba lettem figyelmes arra ha 4. fokozatba olyan 2500 fölötti fordulatszámnál, lendületesen harmadikba váltok, akkor van egy nem túl erős, enyhe hangja a váltónak, ha viszont ugyan ilyen körülmények között lassabban váltok vissza, 4.- üresbe- majd finoman betolva 3.ba akkor semmi hangja nincs, akadást nemigen érzek a váltókaron, csak ez a kis enyhe hangja van. Ha viszont kis fordulaton csinálom ugyan ezt akkor akármilyen lendületesen pakolom vissza akkor meg sem nyikkan. Ja amúgy 1998-as 1.6-os Golfról lenne szó.

2018. dec. 8. 20:32
 1/1 anonim ***** válasza:

Kezd "elfáradni" a szinkronkapcsoló. A szinkronkapcsoló lelke a kúpos kapcsolóberendezés (dob és gyűrű), ami a kapcsolások során kopik. Nincs mit kezdeni vele, ilyen a konstrukció: a két tengely összefékezéséhez valaminek kopnia kell. A tapasztalatok szerint a 2. és 3. fokozat szinkronkapcsolói kopnak meg leggyorsabban. Az ok egyszerű: 2. fokozatból 3. fokozatba nagy a lépcső, sokat kell fékezni, ám a fokozatot elég sűrűn használjuk "lépésben" vett kanyarokhoz, araszolós haladáshoz. 3. fokozatból 4.-be kapcsoláskor már kisebb a lépcső, kisebb fordulatszám-különbséget kell kiegyenlíteni, de ezt is sűrűn veszi elő az ember. Néha még előzésnél is kell a 3. fokozat, hogy csak hadd pörögjön az egekig az amúgy felül erős szívó benzinmotor.

Valószínűleg a 3. fokozat szinkrongyűrűje kezd teljesen elkopni, nem tudja már egy pillanat alatt összefékezni a tengelyeket, kicsit várni kell rá és óvatosan kell vele bánni. Erre utal az, hogy, hogy csak magas fordulaton hallod a hangot és ha előtte üresben megpróbálod szinkronizálni a fordulatot (lényegében a szinkronkapcsolót kiiktatva, a szinkronberendezés előtti időkben így kellett lefelé kapcsolni), akkor nincs is hang. Vagy elfogadod így, vagy felújíttatod a váltót. Egyébként sokszor a váltóolaj cseréje is segít, mert bár vagy 20 éve élettartam-kenésűként hirdetik a váltókat, a valóságban még most sem jár ott a kenőolajok gyártástechnológiája, hogy 10-20 év és 2-300.000 km minden kopadékát, hőterhelését, oxidációját és egyéb, olajat rontó tényezőjét problémamentesen vészelje át a váltóba töltött létyó. Egy olajcsere után halkabb, finomabb lesz a váltó, mert nem fog rettenetes mennyiségű fémrészecske, lecsapódott pára és egyéb, oda nem illő mocsok úszkálni az olajban.

2018. dec. 8. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!