Mi a hátránya - ha van - az automata váltónak?
A hagyományos többet fogyaszt.
Ezen kívül maximum a szervízköltsege hátrány, cserébe nem kell váltani.
Hátrányként említhető, hogy egy esetleges javítás akár nagyon költséges is lehet. Azért ez sok típusnál nem olyan ijesztő, az enyémhez pl. 60-80 ezerért bármikor tudnék venni egy jól működő bontottat, úgyhogy nagyobb összegű javítás szóba sem jönne.
Egy olajcsere lényegesen drágább, mint egy kézi váltónál.
Általában nem lehet behúzni/betolni pl. egy indítómotor hiba esetén.
Gyenge motorfék.
Elvileg magasabb fogyasztás.
Semmi.
Mielőtt ismét elkezdődne a manuális-automata vita, zárjuk is le azzal, hogy aki manuális váltósra esküszik, ez a kérdés nem beki szól.
Az automata váltó egy kényelmi szolgáltatás, van sokféle automata és robotizált váltó, közöttük azért vannak kisebb-nagyobb különbségek, technikailag és árban is.
Maradva annál az esetnél, hogy rendben működik a váltó, az elektronika az ember helyett megold bizonyos feladatokat, nem kell kuplungot nyomogatni, váltogatni... ez bizonyos tipusoknál plusz üzemanyag fogyasztást jelent, de csak akkor, ha egyébként a manzális váltóval ideális módon tud közlekedni az illető.
Más tipusoknál már plusz üzemanyag fogyasztás sincs, igaz az meg drágább konstrukció.
A kérdés lényege szerintem mégsem ez, hanem, hogy van-e a.működő automatának hátránya... nincs, nem kell váltogatni, nem fullad le.
Akinek viszont a vezetési élményt a kuplung, váltó kezelése jelenti, ne automata váltóst akarjon (bár lehet negszereti, de az egy másik történet)
"Ugyan-az mint a BMW-knek. A csóró magyaroknak túl drága, ezért szídják. Amúgy király dolog"
Azért az ilyen buta hőbörgést hanyagoljuk, ha kérhetem.
Túrórudi, illetve 4. kommentelő, köszönöm a részletes választ!
" Gyenge motorfék".
Ezt meg honnan találtad ki. A motorfék pont akkora mint a másiknál.
Többet fogyaszt.
Bonyolultabb, és mint tudjuk minél bonyolultabb vmi annál könnyebben elromlik.
Drága a javítása.
Drágább az olaj bele, és sűrűbben kell cserélni.
Ha gyenge az aksi, nem lehet belökni.
Azt hiszem a vontatása is körülményes.
Nos, csak ennyi.
Amúgy nagyon kényelmes, könnyű megszokni.
""Ugyan-az mint a BMW-knek. A csóró magyaroknak túl drága, ezért szídják. Amúgy király dolog"
Azért az ilyen buta hőbörgést hanyagoljuk, ha kérhetem."
Igen, elég bugyután fogalmaztam meg, de a lényegen nem változtat. Nézd meg azokat a válaszolókat akik szidták az automatát. Tipikusan ezekre panaszkodnak: többet fogyaszt (csóró, nincs pénze tankolni), vagy drágább a jabítás ha elromlik (csóró, nincs pénze javíttatni). Konkrét műszaki érvet nem tudnak ellene felhozni, csak azt hogy "drágább" számukra. A BMW-k dettó ugyan-ez. Sok csóró megveszi az ezer éves lerohadt szutykokat, aztán arra sincs pénzünk hogy gyári Castrol motorolajat vegyenek bele, nemhogy minőségí kopóalkatrészeket, aztán amikor lerohad valahol a kocsi, mert nem szervízelték rendesen, akkor a márkát kezdik el szídni, hogy "milyen sz*r meg megbízhatatlan a BMW". Akinek meg van pénze egy ilyen autót normálisan fenntartani, az meg el sem akarja adni mert imádja és szereti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!