A váltónak van külön száma, amiről meg tudom, hogy gyárilag az van-e benne? Mint a motorszám, alvázszám?
Én elkértem volna a régit.
Mi volt a baj??? Ha váltóbaj volt, akkor nyilván cseréltek. Ha csak kuplung, akkor miért mondtak volna váltócserét?
Nekem a 21 éves swiftemen volt ez is, az is. Azért lehetett érezni, hogy melyiknek van baja.(és nő vagyok...)
Tavaly szeptemberben volt cserélve, felújítva (elvileg). Tavaly menet közben gázadásra minden sebességben felpörgött a fordulatszámmérő, de ha óvatosan nyomtam a gázpedált, akkor tudtam váltani. Elvittem egy ismerősöm szerelőjéhez, X16XEL motorkódú G astra Kuplung szett (szerkezet, tárcsa, kinyomócsapágy, főtengely szimering) kedvezménnyel 62 ezer. Eredeti gyári. Bontott váltó 25000, cserébe adni kellet az én rossz váltómat, mert amúgy többe került volna a bontott váltó. 135000 forintomba került, a szerelő szóban egy év garanciát vállalt rá.
Idén tavasszal a nyári felnik felszerelésekor a bal első téli acélfelni úgy rá volt gyógyulva a kerékagyra, hogy a gumis kb 10 percig ütötte belülről egy 5kg-os kalapáccsal, hogy le tudja venni. Ezután másfél hónap alatt mentem vele kb 7000 kilométert, mikor észrevettem, hogy csöpög az olaj a motortérből. Mint kiderült, a féltengely szimering ugrott ki a helyéről, onnan csöpögött az olaj. Láthatóan kb 3 dl olaj folyt el az 1,8 literből álló helyzetben. Míg a szerelőhöz jutottam, kb 10 km-ert mentem az autóval aki megszüntette a csöpögést. Ezután használtam az autót 3 héten át, kb 3000 km-ert mentem le vele, amikor menet közben 35 km/órával kettesből hármasba váltás közben nem vette a sebességet, nem csak ezt, semelyiket. Gondoltam a kuplungtárcsa ment szét, felhívtam a szerelőt, azt mondta, így nem mehet szét, kettesből mennie kell, ha betolom az autót, de nyilvánvaló volt, hogy nem vesz egy sebességet sem. Ez a szerviztől 350km-re történt, a szerelő eljött értem, és levontatott a műhelybe, ahol mondtam neki, hogy amennyiben 50000-nél többe kerül a szervizelési költség, úgy kifizetem a munkadíját és hagyja a javítást, ugye egy 18 éves kb 400.000 forintot érő autóról van szó, amire tavaly költöttem egy váltócsere árát.
Először azt mondta, hogy ki kell cserélni a váltót.. Újra.. és hogy talált egy váltót, amit 35.000-ért megkapok. Mondtam neki, hogy az sok, találtam én is. Másnap felhívott, hogy le alkudta a váltót kinyomócsapágy nélkül 25.000ért. Felrakta a váltót, majd felszerelés után vette észre, hogy nem veszi a 4. sebességet (holott tudomásom szerint felszerelés előtt is lehet ellenőrizni, hogy minden sebességet vesz-e helyesen). Ekkor leszerelte a váltót, majd mondta, hogy szerezzek egyet. Vittem neki egy bontottat, ami típusspecifikusan egyezett az enyémmel, a száma jó volt. Nem rakta bele, mert azt mondta, hogy B vectra váltót vittem. Szerzett egy másik váltót, ami 60.000 forintba került, de cserébe adni kellett az enyémet, és így 40.000-ért megkapja. Tehát látható alkatrész újfent nem volt. Ekkor mondta meg, hogy a váltószerkezet többi részét is újra cserélni kellett, 76.000+30.000 munkadíj+25.000 amiért levontatott. Tehát megint 130.000-nél járok, és ekkor kiderült, hogy vezérlést is kell cserélni az autómon, illetve az első lamdaszondát, valamint a gyújtáskapcsolót, és az indítómotort is fel kell újítani, szelepfedél tömítést cserélni, mert áll az egyes és négyes gyertyám az olajban, valamint leömlő tömítés csere. Ezek összesen 90.000-be álltak meg.
Az autóm gázadásra torpan, mintha nem kapna folyamatosan üzemanyagot, kb olyan, mint amikor gyertyát kell cseréni, de ez 2 hónapja megtörtént. Emiatt mondta azt, hogy a lambdaszonda csere után megszűnik az a torpanás. Nem így lett. Az autó benzin és gáz üzemű, mindkét üzem alatt produkálja a hibát.
Miközben nála volt az autóm, lejárt a műszakim, így újra műszakiztatni még 25.000, tehát majdnem 250.000 lett a vége. Míg nála volt az autó, meghúzta az első lökhárítóm jobb oldalát, illetve eltűnt az autóból 8000 forintnyi apróm egy cipzáros aprótartóból, amiről még a cipzár kocsi is leesett (amire mindig ügyeltem, hogy ne húzzam ki teljesen, mert lejár róla)
Szóval, van egy sanda gyanúm, hogy csak kuplungtárcsa csere volt, és felszámlázta nekem a váltó árát, emiatt érdekelne, hogyan lehet megbizonyosodni arról, hogy mi történhetett ténylegesen
Ezt buktad. Drága tanulópénz volt.
Én is vittem anno a kis marutimat ilyen szerelőhöz.
125-ért vettem a kocsit, a 3 év alatt kb 300ezret hagytam a szerelőnél (kezdtük vásárlás után egy 100ezer Ft-os motorgenerállal...), majd az utolsó akciónál úgy hoztam el 70-ért, hogy füstölt...
SZóval az tiszta lehúzás volt, mert tudta, hogy ha szól, hogy kész, visszük a pénzt azonnal...
A kocsit add el, és keress egy becsületes szerelőt.
Most egy 21 éves swiftem van. 5 éve van nálam, 70ezer km-t tettem bele eddig, volt már váltócsere, meg kuplungcsere is, és alapanyagra nem költöttem még 100ezret összesen... Olajcserével, mindennel (pedig volt kipufogó meg lengőkarcsere is...stb)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!