Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy papírok nélküli Simson...

Koma2002 kérdése:

Egy papírok nélküli Simson s50b-t forgalomba lehet még helyezni? (lent)

Figyelt kérdés
Van egy 1975-ös Simson s50-em. Egy barátomtól vettem akinek a nagypapája az első tulajdonosa volt. Semmi papírja nincs már meg. Szeretném felújítani és újra szabályosan forgalomba helyezni. Ez mennyire lehetséges? Milyen papírok vagy adatok kellenek a kötelező biztosításhoz?

2017. júl. 12. 12:13
 1/3 anonim ***** válasza:
Írtok hozzá egy adásvételit, bemész a biztosítóhoz, és a vázszám, motorszám alapján csinálnak neked rá egy biztosítást pár ezer ft-ért. Ezeknek a motoroknak semmi komoly nyilvántartása nincs. Én is úgy hamisítottam hozzá adásvételit, mégse lőtt még le érte senki, mert az a lényeg, hogy legyen, ez mellé a biztosítás és ennyi. :)
2017. júl. 12. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Ma már egyszerű ezt megoldani, bár nem lesz full legális. Kell hozzá egy adás-vételi szerződés, amiben neked a tulaj mint segédmotoros kerékpárt adja el. Aztán te ezzel már köthetsz biztosítást a neten. Onnantól meg vígan használod. Na most hogy miért nem (teljesen) legális...

Azért mert ezek anno rendszámosak voltak, vagyis forgalmi engedéllyel rendelkező motorkerékpárok (csak a B-sek, az N-esek nem). Vinni kellett őket műszaki vizsgára, meg tudtak menni 60-nal is. Aztán idővel nem volt érdemes már rendszámmal üzemeltetni őket, meg ki is öregedtek az első tulajdonosok, így a rendszám lekerült róluk. Vagy kivonták őket a forgalomból (végleg), vagy ez nem történt meg, csak eltették a rendszámot a fészerbe, tehát elvileg ma is forgalomban vannak. Azért elvileg, mert a régi idők papír alapú nyilvántartását azóta már párszor megvariálták, ezért aztán azok a motorok papíron eltűntek a rendszerből.

Az un. segédmotorkerékpárokra jóllehet sokkal kevesebb szabály vonatkozik, mint a motorkerékpárokra, de azoknak is meg kell felelniük a hatóság előtt néhány követelménynek, többek között annak hogy nem mehetnek gyorsabban mint 40 km/h. Értsd úgy hogy fizikailag. Na erről anno a KPM (NKH egykori jogelődje) meg kellett hogy győződjön, illetve a gyártónak kellett ilyen nyilatkozatot tennie. Ugye innen már érthető hogy a B-seknél ez gond volt. Meg lehetett oldani utólag is, de ahhoz a KPM-nek is látnia kellett a motort, illetve fojtást helyeztek el a karburátorban. Ennek a procedúrának a meglétét a vázba a KPM által beleütött "CM 50" jelzés igazolta. Na ez nincs meg ezekben a motorokban (tisztelet a kivételnek), tehát ma a még működő B-s Simsonok (S51-esek is) nagy része nem más mint forgalomba nem helyezett motorkerékpár. Ezt a dolgot a 80-as évek végén, 90-es évek elején még eléggé szemmel tartotta a rendőrség, de ma már van "fontosabb" dolguk is, így ők nem foglalkoznak vele. Ezzel nincs is gond, amíg baj nincs. Ha viszont baleset részese lesz a motor (és a motoros), akkor visszafejthetik ezt a szálat és akkor kiderül(het) a turpisság, ami más megvilágításba helyezheti a történteket.

2017. júl. 12. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm a segítséget!
2017. júl. 12. 15:11

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!