Szerintetek lehetséges olyan autó gyártása aminek suzuki a lámpája, toyota a kormányműje, fiat a szélvédője és így tovább. De a karosszéria egy új formatervezett külső amit kínában gyártanak?
Elméletileg lehetséges, csak nagyon nem kifizetődő. Egy új autó gyártásakor ugyanis nem szokás feltétlenül új alkatrészeket tervezni, lásd pl. a SEAT Exeo-t. Azt hiszem, ez meg is felel példának.
Szóval: a SEAT-nak kellett egy középkategóriás limuzin, ehhez rendelkezésükre állt a VW AG kimeríthetetlen alkatrészraktára, ebből lehetett összerakni valamit. Megtehették volna, hogy az Audi A4 B7 futóműveit kombinálják a Skoda Superb nyújtott tengelytávú karosszériájával és mondjuk ehhez a VW Passat belső terét használják fel - de ennek nem lett volna sok értelme. Ezeket az alkatrészeket egymáshoz kellett volna illeszteni és hangolni, hogy tökéletesen működjenek. Inkább egy teljes platformot használtak fel: az Audi A4 B7-ét. Vagyis fogták az autót, átrajzolták az elejét és a hátulját, a beltérben lecserélték a logójukat a sajátjukra, megváltoztattak 1-2 apróságot és kész is volt az Exeo. Nem kellett saját platform kifejlesztésére és különböző részegységek összeillesztéséra költeni, kaptak egy autót készen, csak használni kellett.
Tehát látszik, hogy amit írtál, az megvalósítható lenne, de sokkal gazdaságosabb összetartozó alkatrészeket használni.
Köszönöm az értékes választ!
De ha a karosszériát az alkatrészekhez alakítom ki?Gondolok itt arra,hogy a lámpatest helyét akkorára tervezem ,mint pl a suzuki lámpája.Akkor könnyebb a dolog nem?
Nem feltétlenül éri meg sok cégnek összedolgozni egy ilyen projektben. Az első válaszoló rátapintott a lényegre, de az utólagos kérdésedre: Biztosan nem fog összejönni ilyen közreműködés, ugyanis semmi értelme. Egyik autógyár sem abból él, hogy a saját lényeges alkatrészeit (motor, hajtáslánc, alváz, futómű) eladja, ők az egész autóból élnek. Az általad felsorolt alkatrészek tökéletesen lényegtelenek, és semmi plusz jövedelme nem keletkezne belőlük egy gyárnak sem, ha "összedobnák, amijük van". Sőt, buknának is rajta valószínűleg elég csúnyán, mert minden gyár gyárt autókat azokba a szegmensekbe, amiket fontosnak tart, és amire van kereslet. Ergo az így létrejövő "öszvér" biztosan konkurenciája lenne valamelyik beszállító - ezesetben komplett autógyár - saját termékének.
továbbá a szélvédő, lámpa, stb. szinte soha nem az autógyárban készül, megvannak a beszállítók mindenre.
összefoglalva: lehetséges, de soha nem lesz ilyen autó, mert mindenki, aki belead valamit, bukna rajta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!