Milyen váltó az, amelyiknél bal lent van az 1-es?
Milyen váltó az, amelyiknél bal lent van az 1-es? És ha jól tudom akkor mellette fent a 2-es, alatta meg a 3-as. Ha jól tudom akkor egyes BMW-kbe használták (versenyeken), és egyik előnye, hogy 2-ből 3-ba könnyű váltani, mivel az 1-es szinte csak elinduláshoz kell. (Ha tévedek javítsatok már ki, nem ismerem, azért kérdezem)
Ezen kívül van még valami előnye ennek? És ezt hogy érték el ezt a kialakítást? Más az egész váltó szerkezete, vagy csak pár alkatrészt elég lenne kicserélni, hogy ilyen váltót kapjak?
Az első válaszban linkelt wiki cikkben leírják, hogy (kis)teherautókon miért alkalmazzák.
Az első fokozat olyan rövid, hogy normál esetben nem kell használni, csak ha nagy terhet cipel az autó, nagy emelkedőn, stb.
"farmotor miatt miért kell ilyen fordított váltó."
Nem mindegy, hogy hol van a motor. A 250/256os Ikarusban hátulról nézve:
motor-váltó-hajtott tengely - 8 méterrel előrébb a váltókar
A 260-as Ikarusban hátulról nézve:
hajtott tengely-váltó-motor-4 méterre a váltókar
Teljesen más elrendezés, máshogy szimmetrikus. A T3-ban nem tudom hogy van megoldva, csak azt tudom hogy hátul van :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!