Miért terjedt el az az elmélet hogy a BMW-K nagy szarok, szervízes állandóan?
Ez a "nagy szarok" csak legenda. úgy valahogy, ahogy írod...olyanok sápítoznak, akiknek vagy nincs, vagy vettek egy leharcolt fostalicskát szarért-hugyért, aztán mennek a kocsmába panaszkodni.
a tágabb családban három bömös van, használtan lettek véve. a vásárlás után alaposan átvizsgáltuk őket, gyári alkatrészre cserélve a hibásakat, és mindenki örül. Nem sopánkodott senki, mert tudtuk, hogy nem szalonautó egyik sem. A gyári előírásokat betartva örök darabok.
Épp egy 530d-nk van, nem volt vele több gond mint bármi mással, sőt...
Most van benne 320e km.
A prémium autók komolyabb megoldásokat tartalmaznak, mint a nem prémium autók. Ezért a szervizelés és az anyagköltség is a legtöbb esetben több.
A felszereltség és az autó műszaki háttere sokkal bonyolultabb, mint egy egyszerűbb alsó kategóriás autóé ezért a hibalehetőségek száma is sokkal több >> többet lehet elverni szervizre.
A prémiumgyártóknál attól is prémiumok, hogy a fejlesztésben előrébb járnak, sok új technikát alkalmaznak amik sok esetben nem teljesen kifejlettek, így akad néhány mellényúlás is :D
Ahogy öregszik az autó, úgy jön elő egyre több gond és mivel az átlag magyar csak a 10 éves pusztulatokat tudja megvenni hatványozottan jön a szívás is :D
Fenntartásban az összes prémium autó szervizigényesebb, mint az egyszerű technikával megáldott autók.
Az új BMWk teljesen jók, használtan meg amit kifogsz. Amíg Magyarországon a a 800 000 - 1 300 000Ft közötti használt E46 a legkelendőbb, addig Svájcban van egy rakás E46 Ci amiért 3 millió felett is elkérnek. Nyilván ezeknek az állapota és a futása is tükrözi az árukat. Egy 800 000Ft-os 330d-vel jó esetben is minimum kétszer lesz0patod magad, addig egy 3 millióssal valszeg egyszer sem.
Ennek a mendemondának egyrészt technikai háttere van, másrészről meg a korlátozott anyagi lehetőségeink általában csak a hulladék elérését teszik lehetővé.
"Ismerősömnek 10 évig volt BMW, 100 ezer alatt megúszta a szervízt."
Ő sem sokszor járt a Wallisban :D
Elég megnézni a legmegbízhatóbb autók listáját.
(Amit évente kb. 2szer közzé tesznek)
Nem sok német autó kerül a top 10-be, főleg japánok vezetik viszont a legtöbbször meghibásodó autók között már igen csak élen jár a BMW-Mercedes páros.... érdekes módon az Audi annyira nem
"Elég megnézni a legmegbízhatóbb autók listáját."
Ami azért jelentősen torzít. A német prémium triónak azok a modellei is beleszámítanak a statisztikába, amikben olyan extra is van amit más gyártónál nem is rendelhetsz (itt a Lexus a nagy kivétel). Ha lehalt a CLS500-ban a masszírozós ülés az is hiba, viszont középkategóriában egyik másik gyártónál sem tudsz rendelni, ez meg így inkorrekt nem? Mert mondjuk egy Swiftben vagy Fiestában mikor fog elromlani a masszírozós ülés? A hátsó motoros ülés? A hátsó tengely kormányzása? A gyalogosvédelmi éjjellátó kamerarendszer? :D
Ez a legtöbb újabb autóra igaz, főleg ha sok az elektronika. Több szerelő mesélt a hülyeségeikről és minél újabb annál drágább szerelni is (munkaórában is).
De ott van pl apám Octaviája, arra is ráköltött már szerintem majdnem annyit mitn amennyiért 2 évesen vette... volt hogy a központi vezérlés szállt el (, legutóbb szintén elektronika baja volt...
Nekem E46 van, annak kevés az elektronikai baja, inkább más jellegű dolgok miatt költöttem rá sokat (szétveri az út az első futóművet, tört már el a rugója is, már kb az összes hűtőcsövet cseréltem a kiegyenlítő tartályt idén már harmadszor)
Ennek négy okát látom:
1. Irigység. (Ebben az országban tipikus mentalitás.)
2. Prémium és újabb autókhoz egy egyszerű fogyó/kopó alkatrész sem annyiba kerül, mint egy belépő szintű alsó kategóriás kisautóhoz.
3. Minél bonyolultabb megoldások vannak egy autóban és minél nagyobb számban találhatóak meg ezek a dolgok, annál nagyobb az esélye, hogy valami meghibásodik. Egy idősebb autónál ez fokozottan igaz. A BMW pedig általában nem puritán faék egyszerű autókat gyárt. Nyilván nem törvényszerű a meghibásodás, biztos van szép számmal olyan BMW is, amihez hozzá nem kell nyúlni húszon évig. Akik a fentiek miatt látatlanban is szidják a típust, általában nem ahhoz a réteghez tartoznak, akik mellényzsebből rendelnek egy vadonat új full felszereltségű 7-es BMW-t. Használt, már nem garanciális autóban gondolkoznak. Aminél nem elhanyagolható szempont hogy milyen sűrűn és mennyi pénzért kell szervizbe járni.
4. Nem a megvétele nagy cucc egy autónak, hanem a fenntartása.
(Egy saját tulajdonú budapesti lakással és egy 1/2 részben saját tulajdonú házzal rendelkezem. Járok néha biciklivel, tömegközlekedéssel és jelenleg más márkájú autó(i)m van(nak). Így okoskodtam.)
vannak alapvető nagy igazságok
- bonyolultabb technika nagyobb meghibásodási esély
- több művelethez kell drága célszerszám, drágább lesz a munkadíj
- presztizs márka drágább alkatrész
- presztizs márka drágább óradíj, csak mert miért ne.
- bonyolultabb technika, többször lesz nehezen kinyomozható rejtélyes hiba
aztán ugye ott a magyar virtus, hogy a szomszédnak/havernak/"csajozásra" veszünk erőn felül autót, lehetőleg valami "jóáras" lefingott példányt, akkor is ha tescos parizsres kenyeret kell enni egész hónapban egy nagyobb gázfröccs után. így a karbantartás elmarad, ha meg már nagy a baj, akkor az getzi drága lesz.
ha megveszed a BMW-t újan, és pár év vagy gari idő után eladod, mint egy rendes bajor, akkor nem lesz vele feltűtően sok gondod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!