Ti is úgy látjátok, hogy 8-10 év után alig csökken bizonyos autók értéke?
3 éve vettem a barátnőmnek (és magamnak hobby-célra) egy 1. generációs Audi TT-t. Le szeretné cserélni. 1 300 000 forintért vásároltam Magyarországon (!), 1 200 000 forintért viszik el jövő héten hétfőn, s ez még mindig reális összeg érte a korát/kilométereit tekintve.
Magyarul 3 évig hajtottunk egy kocsit 100 000 forintért "bérelve".
Egy barátom 2006-os 5-ös BMW-t vett, 4 éve, igaz, ő Ausztriában. Hajtotta nem is keveset, 1 évvel ezelőtt forintra pontosan annyiért adta el, amennyiért vette, "ingyen" használta így úgymond 3 évet, csak némi pénz állt benne nyilván.
Most Q7-es Audikat nézegetek, az előző generációt, nagyon megtetszettek, 5 millió forintot szánok rá, s szinte biztos vagyok benne, hogy 2-3 év múlva 4-4,5-ért gond nélkül eladom. Értelemszerűen nem zavar, hogy költeni kell rá.
Másik példa, örököltem egy Ignist, megtartottam futkározni. 3 éve 400 00 forintért vették használtan, ebben a pillanatban el tudná adni annyiért, de 350-ért tényleg az első kereskedés bevenné.
Szóval, mi ennek az oka, ti is így látjátok, hogy a hirtelen zuhanást (0-3 év) követő lassú inflálódás (3-8 év) után egyszerűen beáll az áruk a járműveknek?
Szerintem ez most azért van így, mert nagyon pörgős piaca van a használt autóknak, emiatt emelkedtek is a használt autók árai.
Pontosan emiatt az emelkedés miatt van, hogy gyakorlatilag a pár évvel ezelőtti árak (bizonyos életkor után persze) majdnem megegyeznek a mostani árakkal.
Nem biztos (sőt), hogy ez 5-10 év múlva ugyanígy lesz.
Én azért a 8 évvel ezelőtt 4 millióért vett autómon buktam 1 milliót, de az Ignisen (ha eladnám), csak 50.000-et buknék én is 4 év után is.
mert emelkedik mindennek az ára,a benzinen használt autók ára is
10évet meg ne is nézzünk azóta már 50%al nőttek új autó árak is,igaz nem is annyit keresünk mint akkor.
Én azt tudom mondani, hogy a benzines autók kaposak lettek. Egy 2008as g astrát adtam el augusztusban németbe, s h Astra 1.9 cdti-t vettem az árából, amit számlákkal igazolva adtak el nekem.
MO-n fent van az ára nagyon a használt autóknak.
ma 14:22
németbe meg már szabadulnak meg a diesel autóktól.
lesz most valami támogatás is neki vagy micsoda ami még inkább a benzin felé tereli őket illetve ott gyorsabban szigorítanak mint itthon.
ha megnézed a piacot iszonyat mennyiségű dieselt árulnak németbe elég nyomott áron.
lassan majd itthon is elkezdődik,egyenlőre még főleg a két üzemanyag közti árkülönbség amiből látszik hogy kezdik majd megfogni a dieseleseket.
A német autók jól tartják az árukat 7-8 éves korukig, és 15 éves korukig szinte stagnál, ezt a Golftól az Audi A8-ig megfigyeltem. Viszont újkoruktól 7 éves korukig zuhanórepülésben van az értékük, nagyon érdekes tendencia, de érthető.
Amúgy azért tartják jól az árukat, mert 10 év felett is korszerű, megbízható, időtálló autók.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!