Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Van valami jelentősége a...

Van valami jelentősége a vágott kormánynak?

Figyelt kérdés

Csak csupán dizájn miatt van a kormánykerék alsó része szögletesítve, vagy van valami feladata?

Egy kép, ha esetleg nem fogalmaztam érhetően. [link]


2018. nov. 18. 17:56
 1/7 anonim ***** válasza:

Alapvetően csak design, semmi egyéb.

A Peugeot-knál viszont az I-Cockpit rendszer miatt ilyen, hogy ne takarja ki a műszereket.


[link]

2018. nov. 18. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

szebb és sportosabb így :)

meg ha úgy fogod ahogy nem lehetne (alul) akkor kényelmesebb mint a sima kerek kormánynál.

Nekem is ilyen kormányom van

2018. nov. 18. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:

Van jelentősége. A kormánykerék átmérőjének meghatározásakor két érdek áll egymással szemben. Az egyik: legyen a lehető legnagyobb (persze értelmes határokon belül), mert akkor nagyobb erőkaron át tekersz, könnyebb kormányozni a szervó kiesése esetén is és sokaknak kényelmesebb is, ha nagyobb átmérőjű körön kell szedegetniük a kezüket.

A másik: legyen minél kisebb (megint csak értelmes határokon belül), mert a kormány alsó része belelóg abba a térbe, ahol a vezető lábainak kell lenniük, főleg, ha a ma divatos pozícióban áll a kormánymű (kormány az öledben, sportosba' nyomjuk). Ha kisebb a kormánykerék, több hely jut a lábaknak, lejjebb lehet engedni a kormánymű tengelyét, sportosabb az üléspozíció.

Nem újkeletű ez a probléma, már több, mint fél évszázada is fennállt és megoldás is született rá. A megoldás az, hogy a kormánykerék nem egyszerű kör, hanem valami más forma. Annak idején a Wartburg 311-nél a kormánykerék két félből állt, az alsó átmérője kisebb volt, így a lábad is elfért és kormányozni is tudtál. Manapság az általad is említett "vágott" kormány a divat: alul lecsapják, hogy legyen hely a lábadnak, de tudod tekerni rendesen. Mivel a közlekedés során a leggyakoribb az, hogy egyenesen vagy kis kormánykitérítéssel haladsz, ezért a szögletesség csak ritkán zavar meg.

2018. nov. 18. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Ha valaki nagy darab, akkor könnyebben kászálódik ki-be, mert kevésbé van útban a kormány alsó része. Mostanában nagy divat ez a fajta kormány. Mikor az autómat rendeltem, az enyémhez is lehetett ilyet kérni "sport kormány" néven. Egyedüli különbség ez a lecsapás. Hát nekem 60.000Ft-ot nem ért meg a dolog, maradtam a hagyományos kör alakúnál.
2018. nov. 18. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat, mentek a hasznosak. Szerintetek a jövőben lesz olyan autó ami már szinte teljes f1 kormány?
2018. nov. 18. 20:03
 6/7 anonim ***** válasza:
Nem lesz. Az F1-autók kormányának alakja nem tesz lehetővé nagy szögű elfordítást. 180° a legvége a sztorinak, azt is jóformán csak Monacoban érik el, a többi pályán középálláshoz képest nagyjából 90°-kal elforgatva jól elvannak a kanyarok nagy részében. Utcai autóban ilyen szűk kormányelfordítási szög nem nagyon lesz. Mivel utcai autóval parkolni is kell néhanapján, a kormányzott kerekek elfordítási szöge jóval nagyobb, mint az F1-ben. A kormánymű áttétele viszont kisebb, hogy parkolásnál finoman lehessen alászedni a kormányt és ha kiesik a szervó, akkor is valahogy az út szélére lehessen kormányozni az autót még akkor is, ha nem izompacsirta a sofőr. Ez a kettő azt eredményezi, hogy az utcai autókban a kormány elfordítási szöge jóval nagyobb, mint az F1-ben. Manapság végállástól végállásig kb. 3 fordulat, ennél sokkal lejjebb nem lehet szorítani (volt időszak, mikor 5 fordulat volt az elfogadott "lock to lock" tartomány). Egy ilyen sokat pörgő kormánykeréknél pedig kell a kerek forma, a formaautók két kis kapaszkodója nem elég.
2018. nov. 18. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Ergonómiai előnye is van, beszálláskor ugye nagyon gyakori "baleset", hogy a jobb lábunk a kormány aljába ütközik, mert útban van. Ezt enyhíti az ilyen kormány. Meg menő is, az az igazság. Sőt, sportos autóknál, amiket esetleg pályára is vihetsz, hirtelen vészfékezésnél az is előfordulhat, hogy a nagy ijedtségben a jobb combod odaütöd a kormány aljába, ahogy átemeled a lábad a fékpedálra, na ezt is enyhíti a vágott aljú kormány.
2018. nov. 18. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!