Autóvásárlást elôtt àllok és csak benzines jöhet szóba. Turbós v benzines?
TSI turbóst vagy szîvóbenzinest vegyek?
Elsôsorban a fenntartàsi kőtségek a mérvadóak
Attól függ. Az alábbiak miatt valószínűleg jól le leszek pontozva...
Nézd, az evidens, hogy a szívó motornál kisebb a hibalehetőség. Én ennek ellenére, ha nem valami öreg, leharcolt, sokadik tulajos csotrogányról beszélünk (ha jól értem itt sem ez az eset áll fenn), ma már nem vennék szívó benzinest, mert számos igen kellemes előnye van a turbósnak. Ha valakinek a következő évekre ennyire forintra ki van számolva a költségvetése, hogy pl 10 év alatt egy esetleges 100.000Ft-os turbófelújítás nem fér bele, mert különben nem jut kenyérre, annak a helyében elgondolkoznék, hogy valóban mindenképp szükség van-e autóra.
Ez az én véleményem, ami természetesen nem szentírás.
Alapjaiban nincs gond a turbó elgondolással, csak oda kell figyelni rá. Valamivel bonyolultabb szerkezet, tehát idővel olyanra is kell költeni (nem is keveset) amire a szívós társaiban soha, de ez sem a világ vége, ha ezen múlna még simán vennék. A probléma inkább hogy túlságosan kifacsarják a maximumot és emiatt lehetetlen hogy 400-500ezret elguruljanak mint a nem kihegyezett társai.
Meg lehet nézni hogy mi kell most:
az előírások miatt tarthatatlan szintű károsanyag kibocsájtás úgy, hogy a vásárlónak egy fillérbe ne kerüljön az autó fenntartása (mega longlife olajok 2 éves vagy 30ezres csereperiódussal). Fogyasszon keveset, menjen jól, legyen olcsó. Ezt lehetetlen tartani.
"Fogyasszon keveset, menjen jól, legyen olcsó. Ezt lehetetlen tartani."
Érdekes módon az új Mazda benzineseinek mégis sikerült.
Lehet hogy a mai turbós autók nem mennek el fél millió km-t nagyobb javítás nélkül. (Bár agyonszidott modern turbós CR-dízelből van konkrét tudomásom ami erre bőven rácáfolt.)
De évi átlag 15.000km-rel számolva, több mint 33 év mire ennyit valaki beletol. Ki az manapság aki 30 évre vesz autót?! Arról nem is beszélve, hogy 500.000km-re hány millió Ft üzemanyagköltséggel számol az ember csak mai áron számolva? Ehhez képest egy komplett motorgenerál ára is eltörpül.
A mazda jo az biztos csak kár hogy gyorsabban rohad a kelleténél.
Ecoboost motor hütőrendszer hibával küzdenek, amitől főleg hengerfejesek lesznek. Néha kikönyököl 1-2hajtókar, széttörik a váltó...
Renault/nissan 1.2 tce zabálják az olajat gyakori középkategóriás kocsikban Megane qasqai) 30-40000 km közötti motorcsere, mert beégnek a gyűrűk, vagy éppen eltőrnek és összekarcolják a hengerfalat. Clio méretűek majdem a 100000et is el szokták érni.
Tfsi k szeretik az olajat mindegy mekkora motor, valamiért a kettőstömegű lendkerék szétesik a downsizingos motoroknál, abba évjáratokba amiket te nézel még a láncproblémák is előjönnek.
Az fsi motorokat nem érint a lendkerék probléma.
Ezeknél a kocsiknál nem a 150000 turbócsere lesz a legnagyobb probléma.
Toyota dieseleitől kell menekülni, de a benzin és hybrid motorjainál nem igen van megbizhatóbb.
#14
Igen, szívóval! Le a kalappal előttük!
#15
A CR dízel, nem benzin. Sok jól sikerült turbós dízelmotor van amik kényelmesen elmennek 500+ ezret, de ne keverjük bele. A Voyager 1-2 űrszonda több milliárd km-t tett meg, mégsem ajánlhatjuk a kérdezőnek hogy azt vegyen.
Ki vesz manapság 30 évre autót? Pont ez a problémám, hogy erőltetik a károsanyag-kibocsájtás redukálását, de autót úgy gyártanak hogy 10-15 év után ne érje meg megszerelni, vegyél újat, ez viszont sokkal.nagyobb pazarlás. A jelenlegi autóm 21 éves 371ezer km-rel (szívóbenzin), nem tervezem a lecserélését amíg rommá nem törik.
# 17!
"A CR dízel, nem benzin."
Azta! Nem mondod?! Én pedig meg voltam róla győződve... Nyugodtan ragadj ki egy mellékesen példaként zárójelben megemlített mondatot és emeld ki azt, ha ettől érzed magad jobban! Azzal ne is foglalkozz, hogy mi lett volna a kommentem lényege...
Mért kellene egy régebbi, de jól működő autót lecserélned, ha neked megfelel?! Nem írtam ennek az ellenkezőjét. Azzal sincs semmi baj, ha valaki a mai napig a Lehel hűtőszekrényt, vagy feket-fehér elektroncsöves tévét használ, esetleg Comodore C64-esen pötyögi be a kommenteket. Ha neki megfelel így 2018-ban akkor nincs ezzel semmi gond.
Én azt tapasztalom, hogy az átlag nem ez. Mint ahogy az emberek nem 30 évente cserélgetik az autójukat. A másik véglet, aki pár évente cseréli, az sem azért teszi, mert a bontóba adja le a régit, mert már nem érné meg megszerelni. De úgy látszik nem így van és az emberek átlagosan 30 évente vesznek autót. Legalább tanultam valamit...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!