Tehetek valamilyen jogi lépéseket vagy fizessek és kész?
Egy hónapja vettem egy használt opel astra j autót opel szalonból 6 hónap garanciával.
Az első héten elkezdett rázni az autó indításkor, visszavittem kicserélték a szelepfedelet , viszont a probléma nem szűnt meg így most lendkereket cserélnek ami ugye garanciával megoldhato. Mivel szétszedték az autót tájékoztattak hogy a kuplung cserére szorul de ugye mivel kopó alkatrész nem garanciás..
Ezzel nem is lenne probléma, azonban konrétan egy hónapja vettem az autót de hol nálam volt hol a szervizben a lendkerék miatt. Az értékesítő pedig nem tájékoztatott arról sem hogy a kuplung cserére fog szorulni rövid időn belül, nyilván a marketing szöveget nyomta h bármi baj előfordul az garanciával javítják azonnal.
Tehetek esetleg bármit amivel nem kellene most 100 ezret előrántanom?
"Szerintem nincs olyan jótállásnál, hogy "kopó alkatrész"-re nincs gari."
Szerintem meg van. Vadi új autónál sincs gari a kuplungra, fékre, gumikra stb.
Csak egy kérdés: a szervíz veszi észre, hogy cserére szorul a kuplung?
Te nem vetted észre, hogy magasan fog?
Nem tapasztaltam a problémát. Elvileg 30-40 ezer km-t még elmenne. Mivel szét van szedve az autó ezért szóltak, hogy megspolonám most a munkadíjat (100 E) és így csak 100 E .
És igen.. kopó alaktrészre nincs garancia teljesen új autónál sem.
Engem az érdekelne hogy köteles lett volna az értékesítő tájékoztatni mielőtt eladásra adta az autót vagy ő esetleg tapasztalhatta e a hibát mivel jártas a dologban. Vagy a lendkerekes hiba összekapcsolható e a kuplung hibával
Az értékesítőnek kötelessége olyan hibáról tájékoztatni, amiről TUDOMÁSA VAN.
Te magad állítod, hogy a kuplung "hibája" nem érzékelhető (tehát nincs neki), szétszedve gondolom látták, hogy kicsit kopott és gondolták ha már bexopták a garis cserét akkor a madáron behajtanak pár forintot, hogy nullára kijöjjenek és kicserélnek ezt-azt.
Fura, hogy pont a kuplungot választották, de nyilván azért, mert az egy relatíve drága kopó alkatrész (igen, a kuplung egy kopó alkatrész!) és ezen nehezebb lett volna előhúzni a gari kártyát.
Tipikus szerelő duma amúgy, hogy "ha már úgy is szét van szedve uram akkor csináljuk meg, még spórolunk is munkadíjat!"
"Elvileg 30-40 ezer km-t még elmenne" - Magyarországon ennyit átlagosan 3 év alatt mennek az autók.
Azt látatlanul itt senki nem tudja neked megmondani, milyen a valós állapota az autódnak, de ez elég faramuci duma, hogy elmegy ez még 30-40 ezer kilométert, de cseréljük ki...
Nincs a kuplung miatt nem kérhetsz kártérítést. Mint írtad, semmi nem érződik rajta, ezáltal a kereskedés sem tudott mondani róla semmit.
Nem vagy köteles cseréltetni a kuplungot, de tény hogy jobb kicserélni ha már szét van szedve mint 2 év múlva újra szétszedetni. Az már egy más kérdés, hogy új lendkerékhez nem raknék fel használt kuplungot.
Ez a 100 ezres munkadíj kicsit brutálnak tűnik.
Szerintem ne csináltasd most meg. Majd ha lejár a gari, akkor megcsináltatod egy olyan szervízbe, ahol nem kérnek el ennyit egy nyamvadt kuplungcserére. 5 hónap alatt meg gondolom nem mész 30-40 ezret.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!