Egy terepjáró vezetése mennyiben tér el egy személyautótól mi a jó mi a rossz tulajdonsága egy ilyen gépnek?
Jo: folduton elmegy. Ha ut nincs akkor is.
Rossz: sokat eszik, imbolyog, ezek a szarvas kikerulo manoverek nem mennek neki, logikusan nem is kanyarodik mint egy auto. Kb ennyi.
Manapság a terepjáró fogalma felhígult. Egy "keményvonalas" terepjárót külön meg kell tanulni vezetni, hiszen egy kemény terepen egész más elvárások vannak, más készségek kellenek, mint a városban.
A "városi terepjárók" gyakorlatilag magasított személyautók. A kanyar sebességük a magasabb súlypont miatt alacsonyabb, képes rossz úton mozogni, a fogyasztása valamivel magasabb,de alapvetően ugyan az, mint egy személyautó
Céges autóként egy Mitsubishi L200-ast hajtok. A vezetése nem igazán különbözik egy személyautóétól. Leggyakrabban aszfalton, sőt autópályán használom sima két kerék meghajtás üzemmódban. Kicsit magasabban ülsz, ez talán elsőre kicsit furcsa, de hamar megszokható és előnyös tulajdonság. Hátul laprugó van, ezért kicsit jobban pattog az úthibákon. Kb ennyi különbséget fedeztem fel.
Néha használom földúton, de ott is elmegy két kerékhajtásban. Nagyon laza homokos talajon kell legfeljebb négy kereket kapcsolni. Jártam már vele a Mátrában sáros föltúrt erdészeti úton is. Na ott már kapcsoltam felezőt és differenciálzárat is. De ez csak tényleg néhányszor fordult elő.
Olyan nagy terepes tapasztalatom nincsen. De ennél az autónál egy forgatható kapcsoló van a két első ülés között. Minél durvább a terep, ennél inkább jobbra kell forgatni a tárcsát. Kb ennyi laikusként, amivel bonyolultabb egy sima személyautónál.
Kivitel függvényében néhánynak nagyobb fordulási ív kell.
Mivel a terepjáró súlypontja fentebb van így a nagyobb sebességű kanyarokban jobban érezni a G-erőket.
Terepjáró meg SUV két külön fogalom.
Terepjárónál
Jó: egy normál terepjáró elmegy sok helyen.
Rossz: ha nem figyel oda rá az ember javíthat.
SUV esetében:
Jó: gerincproblémákkal küzdők számára előnyösebb mint egy olyan "kis"kocsi amibe nem ül hanem majdnem fekszik.
Rossz: Sok bunkó proli aki ezzel próbál menőzni
Vezettem párat már:
Ami volt nekem az Toyota hilux 1994 pimped: lassú, erős, nem fogsz vele előzgetni, imbolyog a kanyarban, vontatásra nagyon jó. A pickupok hátránya hogy nem terepre valók, nem kemény terepre, hosszú autó hátus semmi súly egy kisebb dombon megfeneklik, és hiába teszed be összkerékbe akkor sincs a hátulján súly. Nyilván egy átlagautónál jobb a terepjáróképessége.
Ami most van: Suzuki Vitara 1990 rövid kaszni 4 személyes , na ez a terepjáró, élvezet vele minden, ez is imbolyog kanyarban jobban mint egy átlagautó nem is megy annyira az autópályán sem, de a rövid kaszni miatt nagyon élvezetes vele a sarat dagasztani ez szinte mindenhol elmegy. Ha igazi terepjárót akarsz akkor UAZ,Suzuki Vitara, Suzuki Samurai ezekkel mennek Somogybabodon is az offroad fesztiválon,nyilván itt vannak erősen átépített járgányok, de ha nem építed át őket ezek már jó terepjáróképességgel rendelkeznek,az újabb Vitarákat már ne soroljuk ide azok nem terepjárók. 4 kerékben többet fog enni mint hátsókerékben, felezőt használd ha kell.Egyszerúen élvezet az a tudat hogy ezzel elmész sok helyen míg mások nem tudnak(nem is akarnak ) ilyen helyen mászkálni, vadászok horgászok álom autója.
vezettem pár suvot is csak kicsit mint Audi q7, bmw x5, volvo,Lexus ezek nemterepjárók maradjunk annyiban. Autópályán jól fekszik az utat, erősek gyorsak nagyok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!