Manuális klímás autónál fix teljesitményen megy a klíma, vagy pedig? Pent
Vagy pedig van benne egy hőgombához hasonló dolog, mint a vizhűtőnél, amikor emelem az utastér ventilátor fordulatát, akkor gyorsabban veszít hőt a párologtató, s akkor hasonlóan mint a viszkós venti jobban átveszi a motor fordulatot?
De a kérdés egyszerűbben
Ha a 4 állásos ventilátor kapcsoló 1-es allásban van, akkor kevésbé működik a klíma kompresszor, mint négyes állásban?
Ugye négyesen több levegő áramlik át, ergo gyorsabban lehűl a párologtató.
Mem tudom mennyire egyszerűen fogalmaztam.
De még egy:
Ha egyes allasban van akkor ugyan annyit fogyaszt, mint négyes állásban?
a klímakompresszor fixen megy, ha bekapcsolod a lkímát (kivéve ha a fegyásérzékelő letiltja).
így a kompreszorteljesítmény a motorfordulattól függ.
a ventillátorral csak a levegő befújást vezérled(de ugye ettől függetlenül a "menetszél" is tol be levegőt)
a hőmérsékletet még a hideg meleg cuccal tekergetheted, ezzel állítod mennyi levegő legyen hűtve éa mennyi fűtve.
igazából általában folyamatosan gépészkedni kell ezekkel, mint egy átfolyós gázmelegítővel zuhanyzáskor :))
Nos igen, de nem állandóan megy a klíma. A manuális sem.
Viszont szinte lekapcsolva alig megy a ventilátor levegő fuvasa, ami pedig igaz hűvösebb mint a nagy állásban. De maga a klíma, fagy elkerülése végett lekapcsol. Én úgy gondolom legalabbis tesztem alapján, hogy lehet benne valamilyen hőmérséklet alapján működteti.
Nem feltétlenül, de jellemzően igen, mert egyszerű(bb) és olcsó(bb) lehet így a rendszer. Ezért növelik észrevehetően a fogyasztást. Az automaták ("digit klíma")
bypass szeleppel szabályozzák a kompresszor tömegáramát ezért az nem mindig működik teljes terheléssel, ilyenkor alig nő a fogyasztás. A manuálisok ki-be kapcsolással is "szabályoznak" de ez a mód nem eléggé hatékony.
"Ha a 4 állásos ventilátor kapcsoló 1-es allásban van, akkor kevésbé működik a klíma kompresszor, mint négyes állásban?"
Kevesebb levegő átáramlással sokkal hamarabb lefagy az elpár, így sokkal hamarabb visszavesz a teljesítményből a klíma.
Mivel nem tudjuk az autót, így csak azt tudom mondani, hogy 2féle klíma kompresszor van:
1: ez az egyszerűbb ami ha megnyomod az AC gombot akkor addig megy a kompresszor míg a le tud kondenzálni
2: egy kicsit "kényelmesebb" ez már tudja a teljesítményét szabályozni, tehát ha már elég hideg a beszívott levegő akkor vissza vesz a teljesítményből.
Német prémium márkáknál ez már a 2000-es évektől van, a többit nem tudom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!