Dízelesek és benzinesek! Mit szerettek és utoltok bene?
Azt szeretem a benzinesben hogy porgos, egyszeru, csendes.
Dizeles kocsim nem volt de azon tanultam vezetni meg kesobb is vezettem. Nekem az volt a tapasztalatom hogy lomhabb, hangos.
Tanulni jo volt rajta mert nehezen fullad le.
Másodiknak veszel dízelt... aztán vagy megbánod, vagy nem:-)
Nincs pénzem csak tizen-éves autóra, abban a korban egy dízelnél már elő jöjetnek a költséges meghibásodások, ami nekem szintén fájó kiadást jelentene. Ki tudnám fizetni, de fájna, inkább a benzinkúton hagyok részletekben több pénzt a benzinért.
Az is hozzá tartozik a dologhoz, hogy a rosszul működő dízel motor kipufogó gázának nem nagyon bírom a szagát. Van ilyen, a dízel még tökéletesen müködve is büdösebb a benzinesnél, amikor meg elkopott, elhasználódott, aki érzékeny rá, annak kimondottan irritáló tud lenni a tökéletlenül elégett gázolaj szaga.
Az egyik egy nagy turbós dízel , a másik egy kicsi turbós benzines.
Szeretem mind a kettőt.
Jelenleg a benzineset jobban,mert olcsóbb a benzin :)
Benzin autom, w dízel is van.
Astra G 1.4 90 caraván twinport.
Grand Scenic II 1.9 dci 120.
Egyiket sem szeretem. Ültem egy 1.4es turbós 100 lovas corsába (E) és 1500-3500ig 240 mm nyomaték.
Elképesztően kellemes vezetni!
volt és van is párhuzamosan mindkettő japán benzines és német diesel. mindegyikben kevés km viszonylag így..
Hiba tulképp nincs mármint ami a dieselségre visszavezethető (a japán autóban meg semmi más se) bár ahogy olvasom a neten most 120e km után valami olajszivattyús hajtást kell majd megnézetnem de ez se azért rossz mert diesel hanem azért mert népautó.
na szóval előnyök hátrányok:
Beindítás:
- Benzin, a katalizátor nem megy édeskés büdös lesz a garázsban.
- Diesel A garázsból a bejárati ajtót havonta kell mosni mert kormos lesz, évente festeni, így ő már kinn áll. (diesel még nem dpfes)
- Fogyasztás: diesel győz 15%al, de a diesel ára ma éppen 10%al több, tehát 5% üzemanyagköltség realizálható sok esetben. Persze ez eltérhet, volt hogy a benzinessel jobban jöttem ki.
- Hangok: Hát a dieselt nem lopják el erre esküszöm, nem is kell csengetnem ha megyek valahova, főleg hidegen még a szomszéd is felkel a 2 literes PD zajára.
- benzin: csendes, (2.4 és egy 2.5ös van jelenleg) alapjáraton nem rázza a karosszériát, csak azt érzem ha a klimakompresszor kapcsol be, gyalogosok ha lassan megyek kijönnek elém mert nem hallják az autót. figyelni kell.
- nyomaték: Hát ez érdekes, előzéskor mindegyikkel vissza kell váltani, mivel a benzines jelentősen erősebb is sokkal jobban meglódul.
Autópályán a benzines kicsit lemarad, többet kell váltani, de igazából pici az eltérés, de erősebbnek érződik a diesel ha mindkettővel legmagasabb fokozatban megyek.
fenntartás:
Mivel egy se ment tönkre, még a népautó se mutatott a dízelségéből akadó hibát (minden mást igen, egy emeletes trágyadomb az egész) ezért tulképpen ugynaz.. én 10 ezrenként olajat cserélek, picit drágább a PDhez való olaj mint a benzineshez és több kell bele, de pár ezer forint 10e km után nem számottevő.
Úgy érzem, bár olyan autóm nem volt, ha valaki az értelmes középutat keresi, de van valamennyi pénze, és nem akar magának örökös bosszúságot, akkor R18 (azt hiszem ez a kódja) 1.8as ufó civicet veszi meg, vagy a 7. generációs accordból a 2 literes benzinest, mert tökre mind1 hogy kihez mi illik, a szervízbe való járkálás a legnagyobb bosszúság, a szerelők nem értenek semmihez, és a minimális fogyasztás felárral, ami tényleg nevetséges megváltható a szerelő hozzá nem értő unott pofájának a nézése :)
Ettől függetlenül igaz, nincs olyan hogy előny hátrány nélkül, ha valamihez hozzáteszünk valamit azt valahonnan el kell venni, az, hogy mit akarsz rajtad múlik, nomeg a pénztárcádon, és használt autónál a szerencséd mutatja meg hogy melyik éri meg jobban.
remélem segíthettem.
Nekem van mindkettő, igaz 22 év korkülönbséggel.
A 2107-es Ladát azért szeretem, mert csak. 3 éves koromban vette apám, mai napig használjuk felváltva, bár csak évi egy-két ezer km-t, mert mindekettőnknek van másik (dízel) kocsija.
A hangja a dízelekhez képest sokkal jobb, még úgy is, hogy fél évszázados keleti technika. A gázreakciót is szeretem, illetve azt, hogy hátul kapar.
A 6 éves dízel Octaviám átlagosan 3 literrel eszik kevesebbet autópályán és 5-8 literrel kevesebbet városban. Gázreakciója viszont siralmas, hangja megszokást igényelt.
De a kérdés inkább az, hogy Octáviából mi lett volna, ha benzinest veszek, a 8 szelepes egyhatost. Sokáig örlődtem rajta, végül a dízel egyhatost vettem, mert évi 20-25 ekm-es futás mellett már most (2 év után) behozta azt a költséget, emit egy esetleges, drága javítás jelentene (eddig még semmi sem romlott el).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!