Jövőre egy 750-es k6-os Suzuki GSX-R motort szeretnék vásárolni. A kérdésem a következő: Mekkora fenntartási költségekkel számoljak? (adók, szerviz, tankolás, kopóalkatrészek stb). Pályázni nem szeretnék vele.
"Pályázni nem szeretnék vele."
Akkor minek neked? Sportmotort venni és nem kipróbálni magad versenypályán kb olyan mintha egész életedben csak pornófilmeket néznél de sose szexelnél a valóságban.
Átírás, forgalmi, törzskönyv és egyéb regisztrációs költség kb 89500 Ft. ( itt számoltam ki: [link] )
A teljesítmény adó szerintem kb 20e Ft / év. A biztosítást neked kell kiszámolni mert te döntöd el kötsz e rá pl cascot meg milyen egyéb jellemzőid vannak.
Ezeket a paripákat 6e Kmként illik szervizeltetni minden 12ezres szerviz gyertyacserét is jelent, 24 ezrenként injektor szinkron és a szelephézag ellenőrzés kell ( ezekben is hézagoló cucc van ). Futásteljesítménytől függetlenül olajcserét minden évben javalott elvégezni.
Szóval attól függ mennyi kilóméterrel veszed a paripát. Gumitól és csuklódtól függ mennyire kopik, egy komplett gumigarnitúra 60-100eFt között mozog. Ha ügyes vagy 8e-12e is elfut egy hátsó és 14-18e-t egy első gumi, ha pályázol és/vagy lágyabb keveréket használsz/vagy vezetetési stílusod olyan akkor 3000-4000 alatt is le lehet amortizálni a papucsokat
Fékfolyadék és a hűtőfolyadék két évente ( ez kis tétel ). Teleszkóp olajcsere 4 évente illik ( ezt sokan elfelejtik és nem is tudják mennyira szar már a futómű állapota ) ez kb egy kisebb szerviz ára. Ha béna egykerekező vagy akkor hamarabb fogod eldurrantani a teleszkóp szimmeringeket és hamarabb lesz esedékes a teleszkóp olajcsere.
Egy ilyen korú gépnél szerintem a következő dolgok mehetnek tönkre ( saját tapasztalat k8-as ezresem volt és egy régebbi k1-es 600as ): generátor és a fesz szabályozó, illetve a generátor csatlakozások. Érdemes leszedni az idomot és járó motornál ellenőrizni, hogy melegszenek e a csatlakozások.
Előfordul még továbbá a második pillangó szelepsort mozgató léptető motor szerű bigyó meghibásodása ( STV azt hiszem a hivatalos neve, nálam megadta magát ).
Láncos kutya, tehát fújni kell - én nem kilóméterre néztem a láncot hanem amikor elkezdtek fényesedni a görgők, kb 400 km-ként fújtam és a 1000 km-ként pucoltam. Én a Motul Road Plus-ra esküszöm, illetve a kerozinra - mire jók a pilóta haverok.
Fék az nálam tarotta magát még pályázás mellett is ( ebből is látszik, hogy sose voltam Rossi - ellenben a pályázás minden percét élveztem. ) Egyébként a fékbetétek elég soká elfutnak, a hátsók kopnak el hamarabb. Ezek túl drága tételek szerintem. Egy átlagos szett hátra 6e, előre 8-12e Ft. Van olcsóbban is, de van drágább is ha nagyon "racsing"-ra veszed a figurát ( mondjuk versenybetéteket én nem használnék közúton és lehet a gyári tárcsa se tolerálja ).
Van amire nem tudok pontos összeget a fentiekre mondani mert pl a szerelés lehet "okosban is" - szerintem kb egy középkategóriás autó fenntartási költségeivel számolhatsz átlagban.
A fogyasztás ( és benzinköltség ) mint olyan nem releváns egy sportmotornál. Sokat fogyaszt. 18Les tank, ha megtekered a gépet gond nélkül 10-12 litert bekajál, egyébként olyan 5,5 - 7L között.
Most hirtelen ennyi jutott eszembe, majd jön még pár ember és hozzárak néhány dolgot.
Köszönöm az eddigi válaszotokat. A pályázás nem vonz. Jelenleg egy 500-as naked motorom van. Sose volt supersport/sport motorom. A pályázás nem vonz...
...jelenleg. Aztán kitudja... Lehet hogy kedvet kapok hozzá és kipróbálom, mert jogos amit írtál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!