Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Jövőre egy 750-es k6-os...

Jövőre egy 750-es k6-os Suzuki GSX-R motort szeretnék vásárolni. A kérdésem a következő: Mekkora fenntartási költségekkel számoljak? (adók, szerviz, tankolás, kopóalkatrészek stb). Pályázni nem szeretnék vele.

Figyelt kérdés

2018. okt. 10. 13:57
 1/4 anonim ***** válasza:
Jó nagyokkal. És ezek közül a tankolás lesz a kevésbé fájó.
2018. okt. 10. 14:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:

"Pályázni nem szeretnék vele."


Akkor minek neked? Sportmotort venni és nem kipróbálni magad versenypályán kb olyan mintha egész életedben csak pornófilmeket néznél de sose szexelnél a valóságban.


Átírás, forgalmi, törzskönyv és egyéb regisztrációs költség kb 89500 Ft. ( itt számoltam ki: [link] )


A teljesítmény adó szerintem kb 20e Ft / év. A biztosítást neked kell kiszámolni mert te döntöd el kötsz e rá pl cascot meg milyen egyéb jellemzőid vannak.


Ezeket a paripákat 6e Kmként illik szervizeltetni minden 12ezres szerviz gyertyacserét is jelent, 24 ezrenként injektor szinkron és a szelephézag ellenőrzés kell ( ezekben is hézagoló cucc van ). Futásteljesítménytől függetlenül olajcserét minden évben javalott elvégezni.

Szóval attól függ mennyi kilóméterrel veszed a paripát. Gumitól és csuklódtól függ mennyire kopik, egy komplett gumigarnitúra 60-100eFt között mozog. Ha ügyes vagy 8e-12e is elfut egy hátsó és 14-18e-t egy első gumi, ha pályázol és/vagy lágyabb keveréket használsz/vagy vezetetési stílusod olyan akkor 3000-4000 alatt is le lehet amortizálni a papucsokat

Fékfolyadék és a hűtőfolyadék két évente ( ez kis tétel ). Teleszkóp olajcsere 4 évente illik ( ezt sokan elfelejtik és nem is tudják mennyira szar már a futómű állapota ) ez kb egy kisebb szerviz ára. Ha béna egykerekező vagy akkor hamarabb fogod eldurrantani a teleszkóp szimmeringeket és hamarabb lesz esedékes a teleszkóp olajcsere.

Egy ilyen korú gépnél szerintem a következő dolgok mehetnek tönkre ( saját tapasztalat k8-as ezresem volt és egy régebbi k1-es 600as ): generátor és a fesz szabályozó, illetve a generátor csatlakozások. Érdemes leszedni az idomot és járó motornál ellenőrizni, hogy melegszenek e a csatlakozások.

Előfordul még továbbá a második pillangó szelepsort mozgató léptető motor szerű bigyó meghibásodása ( STV azt hiszem a hivatalos neve, nálam megadta magát ).


Láncos kutya, tehát fújni kell - én nem kilóméterre néztem a láncot hanem amikor elkezdtek fényesedni a görgők, kb 400 km-ként fújtam és a 1000 km-ként pucoltam. Én a Motul Road Plus-ra esküszöm, illetve a kerozinra - mire jók a pilóta haverok.

Fék az nálam tarotta magát még pályázás mellett is ( ebből is látszik, hogy sose voltam Rossi - ellenben a pályázás minden percét élveztem. ) Egyébként a fékbetétek elég soká elfutnak, a hátsók kopnak el hamarabb. Ezek túl drága tételek szerintem. Egy átlagos szett hátra 6e, előre 8-12e Ft. Van olcsóbban is, de van drágább is ha nagyon "racsing"-ra veszed a figurát ( mondjuk versenybetéteket én nem használnék közúton és lehet a gyári tárcsa se tolerálja ).


Van amire nem tudok pontos összeget a fentiekre mondani mert pl a szerelés lehet "okosban is" - szerintem kb egy középkategóriás autó fenntartási költségeivel számolhatsz átlagban.


A fogyasztás ( és benzinköltség ) mint olyan nem releváns egy sportmotornál. Sokat fogyaszt. 18Les tank, ha megtekered a gépet gond nélkül 10-12 litert bekajál, egyébként olyan 5,5 - 7L között.


Most hirtelen ennyi jutott eszembe, majd jön még pár ember és hozzárak néhány dolgot.

2018. okt. 10. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
*Ezek NEM túl drága tételek szerintem.
2018. okt. 10. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:

Köszönöm az eddigi válaszotokat. A pályázás nem vonz. Jelenleg egy 500-as naked motorom van. Sose volt supersport/sport motorom. A pályázás nem vonz...

...jelenleg. Aztán kitudja... Lehet hogy kedvet kapok hozzá és kipróbálom, mert jogos amit írtál.

2018. okt. 11. 07:39

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!