Mit csináljak hogy ne drifteljen a kocsi?
Hátsókerekes autónál nincs túl sok opció, hogy miért pörög ki a hajtó kerék:
1. A gumi állapota nem megfelelő (nyomás, mintázat)
2. A felfüggesztés állapota nem megfelelő
3. Nem differál a hátsó tengely, a két kerék mindig azonos fordulattal pörög.
4. Túl nagy a sebesség
5. Túl magas a motor fordulata
+1. BMW
"1. A gumi állapota nem megfelelő (nyomás, mintázat)"
Nem hiszem hogy ez a gond. A kocsi kb 8000 km-el ezelőtt kapott új gumi szettet (Toyo). Guminyomás is kb 1 hete volt ellenőrizve.
"2. A felfüggesztés állapota nem megfelelő"
Ezt se hiszem. 1 hónapja volt műszaki vizsga. Az egész felfüggesztés át lett nézve. Hacsak az ültetés nem befolyásolja...
"3. Nem differál a hátsó tengely, a két kerék mindig azonos fordulattal pörög."
Ezt miről lehet biztosan megállapítani? Vannak egyéb tünetek amik jelzik?
"4. Túl nagy a sebesség"
Állóhelyzetből történő elindulásról van szó, viszont mindig olyan helyzetekben, amikor nagyon gyorsan kell elindulni és bekanyarodni, és jellemzően kb 90 fokos kanyarban. Tehát hirtelen gyorsulás állóhelyzetből...
"5. Túl magas a motor fordulata"
Passz ezt nem nagyon figyelem olyankor. Hangja alapján olyan 1500-as 2000-es fordulaton lehetek amikor megcsúszik.
+1. BMW
igen, bmw-ről van szó.
"Mi az a nagy erőgép, hogy kis gázzal is elpörög?"
Nem erőgép, teljesen átlag teljesítményű autóról van szó (190 ló).
"Gyakorolj még , mert elég érzéketlen lehetsz az elindulásnál."
Normás elindulásnál soha nem fordul elő velem, csak amikor baromira kell sietni, és még kanyarodni is kell közben. Előbb részleteztem. Igazad lehet, hogy talán finomabban kéne csinálni, és nem majdnem padlózva elindulni. Viszont ahogy írtam, sietős helyzetekről van szó, olyanokról amikor nincs idő "játszani" a kuplunggal meg a gázzal.
"Ezekszerint nem való neked a hátsókerekes. Vagy vegyél kipörgésgátlósat. Ha nincs benne kipörgésgátló a leírtjaid alapján. Akkor valami régi verda lehet ez valami virsli gumikkal gondolom. Nornálisan kell vezetni. Olyan kiindulásokat vállalj csak be aminél nem kell padlózni. Lada is kibassza a hátulját vizes úton... Szárazon is. Szóval ne vállald túl.."
Tetszik hogy hátsókerekes. Olyat kanyarodok vele, amilyet elsőkerekessel soha azelőtt. Kb napi 20 körforgón átmegyek, mégse csúsztam meg soha. Szóval nem gondolom, hogy nem való nekem a hátsókerekes, vagy az valami veszélyes meg rossz dolog lenne.
Kipörgésgátlón mit értesz konkrétan? Ebben is van valami hasonló cucc. DSC néven fut, és ki be tudom kapcsolgatni.
Egy 2004-es E46-ról van szó, elöl 225/40-es, hátul 255/35-ös gumikkal, elöl normál, hátul 18 colos negatív ET felnikkel.
Az utolsó mondatodban lesz a lényeg!! Szerintem inkább erre kéne odafigyelnem. Ne menjek bele olyan helyzetbem amikor egyszerre kell padlózni meg kanyarodni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!