Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hova vinnétek motorelektronika...

Hova vinnétek motorelektronikai prolémával javítani egy autót, ha azt mondja a szakszervíz hogy javítási költség 280 ezer forint?

Figyelt kérdés

A kérdésben szerepló szituáció feltételezett, de nagyon érdekela véleményeteka következő probléma miatt:

Van egy 2000-es évjáratú Honda civic-em. Jellegzetessége hogy az ABS-rendszer nincs rákötve a központi elektronikára, ezért diagnosztikai műszerrel, nem lehet kiolvasni, hogy mellyik ABS szenzor ment tönkre, ha kigyulladt és égve maradt az ABS lámpa.

Nekem ez a probléma megjjelent sajnos és megerősítette több autóelektronikai szerelő is, hoyg mindent lát az autón diagnosztikával kivéve az ABS-t ezért az minden bizonnyal nincs is rákötve...

Emiatt senki nem tudta megtalálnia hibás szenzort, mivel manuálisan, kézzel kellett volna kimérni ellenállás mérővel, azt pedig senki enm vállalta, mondván le kell hozzá bontani a fél autót...

Aztán a vége az lett, hogy apám mint villanyszerelő kimérte kézzel a hibás szenzort és kicserélte.

A szenzorok dugóit kellett kihúzni a vezetékből és ezt nem tudta senk, 5 pecig tartott kb az egész....


Miskolc környékén bejártuk a megye legjobb autóelektronikus műhelyeit és senki nem tudta kihúzni a szenzorok dugóit...


A kérdés tehát felmerül hogy ha egy komolyabb motorelektronikai probléma adódna, amit mondjuk 280 ezer Ft-ért javítanak akkor mit tennétek? Letennétek 280 ezret?


Az elektronikához ugye múszaki vizsgához tökéletesnek kell lennie elvileg....a legkisebb hiba is bukta a vizsgán elvileg.



2018. okt. 5. 08:36
1 2
 11/17 A kérdező kommentje:

Utolsó:


"Mondjuk a problema ott kezdodik, hogy miert nincs rakotve a kozponti elektronikara? Nem kene, hogy ra legyen kotve?"


Ezt biztosan nem tudhatom, de valószínűleg gyárilag nem volt rákötve és valószínűleg pontosan azért mert a szenzorok dugóját kihúzva ellenállásméréssel 2 perc alatt le lehet mérni az összeset...

Tehát ha nincs rákötve az ABS a központi elektronikára akkor valószínűleg nem véletlenül van külön dugója minden szenzornak, amiket ha kihúz egy szereló kézzel akkor azonnal le tudja mérni az összeset....


Gondolom azert nem vallalta el senki, mert nem akarta a nevet adni egy ilyen ganyolashoz.


Hát...kihúzni néhény dugót és lemérni pár ellenállást az még szerintem nema gányolás kategória...bár aláírom, lehet, hogy bizonyos "szakembereknél" ez már gányolásnak számít:)



"Ha a nevet adja garanciat kell vallalni, aztan ha visszaviszed egy honap mulva, hogy hu hat nincs rakotve a kozponti elektronikara, te nyultal hozza utoljara, biztos te kototted le."


Ha eletel egy hónap már senki nem bizoyníthatja hogy ő nyúlt nyúlt hozzá utoljára...

Ha nem így lenne bármit ráverhetnének a szerelőre...

2018. okt. 5. 10:00
 12/17 anonim ***** válasza:

Mivel 2 évig dolgoztam szerviz tanácsadóként így én tudom mit hova kell vinnem hiba és típus függvényében. Vannak esetek mikor a márkaszervizt nem lehet megkerülni, de az esetek többségében igen.


nekem most kb 1.2 milliót ér az autóm, ha a szakszerviz azt mondja 280000 akkor néhány telefon és meglesz a feléből is.

Ha viszont nincs olcsóbb megoldás akkor fizet mert ha nem csináltatom meg kb csak kilóban fogon tudni eladni a kocsit. Ha viszont 4-500000 et ér inkább eladnám.

2018. okt. 5. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
a szakemberek, orvosok mind külföldön vannak itt meg itt maradtak a selejtek, egy szakember nem fog aprópénzért dolgozni
2018. okt. 5. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
Azert hulyeseg amit irtal mivel az osszeg fikció, inkább felgyujtanam minth javitassam ertekhez viszonyitva. Egy ilyen egyszerű hibat magad megoldasz otthon nem kell tulremegni.
2018. okt. 6. 00:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
Én nem vinném el. Nemrég készítettem el egy komplett motorvezérlő egységet az autómhoz (közel 50 éves típusról van szó, gyárilag semmi ilyen nem volt benne). Programozható gyújtás és injektor vezérlő, eredeti műszerfal helyére bekerült egy 8"-os kijelző, azon látható minden fontos információ menet közben. Az egész mutatvány mindennel együtt (3 hőmérséklet és 3 nyomás érzékelő, 5 kapcsoló, 6 relé, kábelek, főtengelyjeladó, maga a motorvezérlő, kijelző) kicsit több 30 ezer Forintomba került. Az mondjuk igaz, hogy bele öltem vagy 150 munkaórát. Ha szervizben 280 ezret mondanak akkor abból kb. 50 ezer a munkadíj, 230 meg maga az egység. Nekem a motorvezérlőm kevesebb mint 7 ezerbe került, pedig hardverikusan erősebb a gyáriak. Gondolhatod hogy egy autógyártónak mennyibe kerülhet akkor legyártani egyet. Max 2-3 ezerbe. Én már csak elvből sem vennék meg olyan eszközt amin több 1000 %-os profit van.
2018. okt. 6. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
Utolsó szerinted ha értene hozzá a kérdező akkor elvinné? vagy szerinted azért nem vitte el mert megtudja ő is csinálni 100ft-ból?
2018. okt. 6. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

*javítás: erősebb MINT a gyáriak

#16: Gondolom ő sem vinné el. De mivel nincs ilyen hibája, csak azt kérdezte meg hogy mit tennénk mi ilyen helyzetben. Én meg erre válaszoltam.

2018. okt. 6. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!