Hova vinnétek motorelektronikai prolémával javítani egy autót, ha azt mondja a szakszervíz hogy javítási költség 280 ezer forint?
A kérdésben szerepló szituáció feltételezett, de nagyon érdekela véleményeteka következő probléma miatt:
Van egy 2000-es évjáratú Honda civic-em. Jellegzetessége hogy az ABS-rendszer nincs rákötve a központi elektronikára, ezért diagnosztikai műszerrel, nem lehet kiolvasni, hogy mellyik ABS szenzor ment tönkre, ha kigyulladt és égve maradt az ABS lámpa.
Nekem ez a probléma megjjelent sajnos és megerősítette több autóelektronikai szerelő is, hoyg mindent lát az autón diagnosztikával kivéve az ABS-t ezért az minden bizonnyal nincs is rákötve...
Emiatt senki nem tudta megtalálnia hibás szenzort, mivel manuálisan, kézzel kellett volna kimérni ellenállás mérővel, azt pedig senki enm vállalta, mondván le kell hozzá bontani a fél autót...
Aztán a vége az lett, hogy apám mint villanyszerelő kimérte kézzel a hibás szenzort és kicserélte.
A szenzorok dugóit kellett kihúzni a vezetékből és ezt nem tudta senk, 5 pecig tartott kb az egész....
Miskolc környékén bejártuk a megye legjobb autóelektronikus műhelyeit és senki nem tudta kihúzni a szenzorok dugóit...
A kérdés tehát felmerül hogy ha egy komolyabb motorelektronikai probléma adódna, amit mondjuk 280 ezer Ft-ért javítanak akkor mit tennétek? Letennétek 280 ezret?
Az elektronikához ugye múszaki vizsgához tökéletesnek kell lennie elvileg....a legkisebb hiba is bukta a vizsgán elvileg.
Utolsó:
"Mondjuk a problema ott kezdodik, hogy miert nincs rakotve a kozponti elektronikara? Nem kene, hogy ra legyen kotve?"
Ezt biztosan nem tudhatom, de valószínűleg gyárilag nem volt rákötve és valószínűleg pontosan azért mert a szenzorok dugóját kihúzva ellenállásméréssel 2 perc alatt le lehet mérni az összeset...
Tehát ha nincs rákötve az ABS a központi elektronikára akkor valószínűleg nem véletlenül van külön dugója minden szenzornak, amiket ha kihúz egy szereló kézzel akkor azonnal le tudja mérni az összeset....
Gondolom azert nem vallalta el senki, mert nem akarta a nevet adni egy ilyen ganyolashoz.
Hát...kihúzni néhény dugót és lemérni pár ellenállást az még szerintem nema gányolás kategória...bár aláírom, lehet, hogy bizonyos "szakembereknél" ez már gányolásnak számít:)
"Ha a nevet adja garanciat kell vallalni, aztan ha visszaviszed egy honap mulva, hogy hu hat nincs rakotve a kozponti elektronikara, te nyultal hozza utoljara, biztos te kototted le."
Ha eletel egy hónap már senki nem bizoyníthatja hogy ő nyúlt nyúlt hozzá utoljára...
Ha nem így lenne bármit ráverhetnének a szerelőre...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mivel 2 évig dolgoztam szerviz tanácsadóként így én tudom mit hova kell vinnem hiba és típus függvényében. Vannak esetek mikor a márkaszervizt nem lehet megkerülni, de az esetek többségében igen.
nekem most kb 1.2 milliót ér az autóm, ha a szakszerviz azt mondja 280000 akkor néhány telefon és meglesz a feléből is.
Ha viszont nincs olcsóbb megoldás akkor fizet mert ha nem csináltatom meg kb csak kilóban fogon tudni eladni a kocsit. Ha viszont 4-500000 et ér inkább eladnám.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
*javítás: erősebb MINT a gyáriak
#16: Gondolom ő sem vinné el. De mivel nincs ilyen hibája, csak azt kérdezte meg hogy mit tennénk mi ilyen helyzetben. Én meg erre válaszoltam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!