Nagyobb hengerűrtartalmú motorok tartósabbak pl egy 1.6-osnál tartósabb egy 2000 vagy 3000cm3-s?
Ez inkább attól függ, hogy mennyire van alul vagy túlméretezve a motor.
Pl. régi szívódízel mercik 2500ccm-el cirka 90-94 lóerősek voltak és 1.5 millió km-ert garantáltan elmennek ha normálisan használják.
Most egy ezres autóból kihoznak 150 lóerőt, 1.4-1.6 autóból 200 vagy több lóerőt.
Túl vannak erőltetve a mai motorok, már nem tervezik őket millió feletti km megtételére.
De a lényeg, hogy önmagában nem csak a köbcentit kell nézni!
Nem feltétlenül a köbcentit kell nézni.
Az 1.4 civic-ek és 1.0 suzukik is kimennek a vilábgól :)
Egy mai autó ha megkapja a rendszeres szervízt, és nincs hidegen széthajtva, meg kis fordulaton erőltetve, 3-400 ezer km-t elmegy.
A turbósokban eddigre megtörténik 1 vagy 2 turbócsere, ezt hozzá kell számolni a kopóalkatrészhez.
Inkább az van, hogy a régebbi motorok nem voltak annyira kihegyezve, és jóval egyszerűbb konstrukciók voltak. Egy mai motor tele van szenzorokkal, elektronikus szabályzással. Ha melléteszel egy karburátoros V8-at, akkor nyilván ez utóbbi lesz tartósabb :) De a mai 3.0 motor még bonyolultabb, még hamarabb el fog romlani, mint a kisebb "egyszerűbb".
Hülyeség az egész. Hosszú távon ezekkel a kis szar motorokkal ugyanazt a környezeti terhelést fogják elérni, mint a régiek...
Hamarabb tönkremennek, mindig lesz kopóalkatrész benne, valamint egyre többet gyártanak, az előállítás pedig nem épp környezetbarát. + még mivel alig bírnak ki 150 ezret, mehet a kukába a motor, az összes elektronikus szarral ami van benne, nem hiszem hogy mindent be tudnak olvasztani újrahasznosításra.
Nincs nagyon időm szebben kifejezni magam, de a lényege ez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!