Néhány taxisnak miért éri meg 10 milliós autókkal fuvarozni?
Elgondolkoztam,hogy ha egy 3 milliós autóval is elvileg ugyan annyit kell keresniük, hisz fixek a tarifák.
Egy drágább autóra meg nyilván többet kell költeni ha a fenntartásról van szó.
Kérdés,hogy valakinek miért éri meg,hogy egy 10 milliós E Merciben dolgozzon, és ne egy 3 milliós Focusban?
Ha leirom amortizacionak akkor azt nem kell kifizetni ?
De pontosan ki kell osszesen a 9 szazalek tarsasagi ado amit nyer. Ennyi.
Én pl. ismerek taxis csávót bp.-en aki elvisz 40-50km-re vidékre pesttől pár ezer forintért miközben elég luxus mercije van!
És miért?
Mert szereti ezt csinálni!
Aki normális vele annak azonnal megy és kedvezményt is ad.
Aki retardált azt félúton kivágja a taxiból mert nincs rászorulva arra a pár ezer forintra. :)
Azért, mert ha luxus autóval csinálod, akkor többet kérhetsz érte.
Mert drága kocsi, gyorsabb.
Szerencsére a hatályos rendelet miatt nem is lehet már akármilyen tragacsokkal furikázni a jónépet. Ezt mondjuk pont a taxisok harcolták ki...
Ha BP-ről beszélünk, akkor ott tényleg szabályozottak a tarifák. Máshol meg a cég szabja meg, akihez csatlakozol.
Amiről nem tudunk, az az, hogy nem biztos, hogy az autót megvásárolta az illető. Lehet, hogy csak lízingeli. Meg többet kell rá költeni, ha elromlik. De a drágább, és újabb autók kevésbé is romlanak el.
Nagyapám taxizott másodállásban, ő is ezt kérdezte mindig, először 1980-as években mikor """kezdte""" akkor vett erre a célra egy Opel Ascona 1.8E "CDi" (azt hiszem) Full extrás autót a kor szinvonalának maximumát én szerintem ma is elmenne az a kocsi(ilyen célra felszereltség tekintetébe, persze A/C nincs) ha még működne ott áll a garázsban vagyis rohad.... aztán vett egy Swiftet 1.3-ast azt mondjuk nyúzta rendesen.... le is égett a kuplungja mikor az Opelt akartuk kiszedni mert tervek voltak vele... aztán senki sem gondolta volna hogy az utolsó autóját megveszi egy Diesel Ignist metál szürkét... az árát nem hozta vissza ha a taxi óra adatait nézem ... kb 1/3-át hozta vissza Bruttóban...
Aztán míg élt egy Ladát nézett ki ha taxinak vette volna, és valóban ha magának akkor vagy mercit ami magas mert nem akart a "földön" ülni...
Én ha taxiznék biztos a legolcsóbb autót venném ,elvégre arra hogy idézem "A részeg paraszt összehányja" bőven elég egy olcsó autó is... nem mellesleg az ignist 2006 szeptemberében vette és 2006 szilveszter éjjel összehányta a fentebb említett részeg totál össze rókázta a zsír új autót.... azóta van benne 400.000km most cseréltettem generátort, ékszíjat, ékszíj bas*kodót és főtengely szíjtárcsát...előtte lengőkarokat anyám kínját ..soha nem vennék diesel autót... EGR csere gariba... stb nagyon sokat kellett rákölteni! nagyon! aztán még "kölcsön" is vették és összetörték az is 950+K kp....Casco nem volt...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!