Autót 500 ezerig szinte kizárólag autópályára, országútra?
Sziasztok!
Pályakezdő fiatal vagyok, és az első autóm megvásárlását tervezem. Mivel egyelőre csak egy üzembiztos, olcsón fenntartható autóra vágyom, félmillió forintot szánnék a megvételére. Ehhez az összeghez pluszban adódna majd hozzá az átiratás, illetve az első alapos szervíz költsége.
A típust a következő tényezők figyelembe vétele mellett keresem:
- városban egyáltalán nem tervezek autózni, ott továbbra is tömegközlekednék
- fő funkciója az lenne, hogy kéthetente a szülővárosomba hazautazzak vele, alkalmanként kirándulni, nyaralni járjak vele
- nem valószínű, hogy évente 20 000 km-nél többet mennék
- általában harmad-, negyedmagammal használnám
Mindezekből kitűnhet, hogy az autó 95%-ban autópályán, országúton fog majd futni, ugyanakkor összesen nem túl sok kilométert.
Ezek alapján van értelme dízelt venni? Az éves kilométer ugyan nem sok, de a hosszabb utakon lenne a motornak lehetősége bemelegedni, autópályán meg azért egy dízel sokkal kevesebbet eszik.
Ti milyen típusokat nézegetnétek a helyemben? Nyilván a félmilliós keret nem sok, és persze ilyenkor mindig az állapot dönt, de kicsit elbizonytalanodtam a keresésben. Amelyik típust az egyik ismerősöm feldicsőíti, azt a másik szénné oltja, így örülnék saját tapasztalatok alapján kommentelő autóstársak véleményének, akik szinté olcsóbb autót vettek hasonló célra.
Köszönöm a segítségeteket!
Ez persze nem sok összeg, de szerintem felesleges ilyen célra egy nagy motorú dízelt venni. Sajnos, ahhoz hogy valami jó autót találj, a régebbik között keresgélj, olyan 1.4-1.6-os benzinmotorokat 75 lóerőtől. Habár kicsit többet fogyasztanak, nem olyan drága a fenntartásuk, egyszerűek és lehet nekik nyugodtan nyomni, ha szépen betartod a közelező szervizeket.
Te példádat látva én is fiatal srác vagyok, rokonok Balatonon élnek, havi 1x én is lenézek Budapestről. Egy 2001-es 1.4 benzines VW Polom van, 500ezerért vettem, figyelek rá, jó üzemanyaggal tankolom. Habár nem egy bestia, de eddig nem hagyott cserben :D
csak japán dízelt nézz..mazda, toyota, nissan, esetleg KIA..ezek elnyűhetetlenek(ha tízezrenként megkapják a fullszintetikus olajukat)
Nekem a nissan kivételével mindegyik volt. Soha nem térdelt le egyik sem, pedig tapostam rendesen.
Ezekkel a feltételekkel már érdemes lehet dízelt venni, csak az a baj, ennyi pénzért a nagy részük külföldről behozott, széthajtott, nem igazán kímélt autó. Persze benzinesből is ez a helyzet sajnos, viszont azoknál sokkal kevesebb a hibalehetőség, az elhasználódott alkatrész, illetve a felmerülő hibákat talán kicsivel kisebb összegből lehet helyre hozni. Viszont benzinre meg többet kell költeni mint gázolajra, a dízelek elég keveset fogyasztanak a benzines társaikhoz képest.
Mindenesetre ha dízel mellett döntesz, szerintem a németek a legjobbak, ilyen árban talán lehet találni mondjuk G Astrából, esetleg valamelyik kisebb Vw-ből viszonylag jobb állapotút. Merci, BMW, Audi ennyiért felejtős. De ahogy előttem írták, a Japánok sem lehetnek olyan rosszak.
Ha benzinest veszel, akkor lehet érdemesebb körülnézni főleg keleten, a japánok állítólag jók.
Egy valamit ne vegyél, de azt semmilyent: Franciát.
Nem értem miért nem említi sosem senki az öreg dízel merciket ilyen kérdéseknél????
500e pont az a határ ahol ki lehet fogni jókat.
Autópályán 110-nél benyeli az 5 litert kb. 130-nál 6-6,5 környéke.
Iszonyat kényelmesek, nagyon igénytelen és tartós a motoruk, ritkán hibásodnak meg, rozsdának nagyon ellenállnak.
Persze nincs belőlük sok 2,5-es dízel eladó...
Vagy ha nem tetszik akkor marad a G astra vagy japán dízel.
Francia szerintem felejtős dízelben, szeretnek megfeküdni illetve valami mindig elromlik rajtuk :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!