Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Használ valaki elektromos...

Használ valaki elektromos állófűtést?

Figyelt kérdés

Nem, nem azért kell, hogy az utasteret fűtse! Arra van gyári beépített kiegészítő fűtésem. Gyakorlatilag -20 fokban is azonnal meleg levegőt tol a ventilátor az utastérbe. Ennek inkább a motor hosszú távú megóvása lenne a célja. Nem mindegy sok százezer km múlva, hogy télen -10 fokos motorral, vagy +40 fokkal indulok.

230V-os csatlakozásom van, nem utcán áll az autó.

Az egyik ilyen fűtéseket gyártó cég szerint olyan megoldás lenne típusspecifikusan az autómra, amit kívülről kell az olajteknőre felfogatni. Nem kell megbontani a motort, se fúrni, faragni. Gyári pontokra lehet rögzíteni. Ez mint egy rezsó az olajat melegítené elsősorban. A felfelé elszivárgó hő pedig valemennyire az egész blokkot.

Van ennek értelme? Érdemes érte pénzt adni? Van aki használ ilyet? Mennyire használható? Mennyire van megelégedve vele?

Köszönöm.


2018. szept. 24. 10:37
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:

Időközben meglett a fűtés. Defa, 300W, olajteknő hátulján van.

Első tapasztalat: Nagyjából úgy működik, mint amire számítottam. Nem melegíti forróra a motort, de a semminél több. Kb 1,5-2 óra alatt ment fel a hűtővíz 5 fokról 27-re. Ha mínuszok lesznek, akkor erre több idő kell majd. 3-4 órát szerintem kell mennie. Ahogy felnyitom a motorháztetőt, érzem, hogy langyos levegő száll fel. Ha megfogom a motort, érezni hogy nem teljesen hideg. Nem meleg, de nincs olyan hűvös tapintása, mint a karosszériának. Hosszú távon talán ez is és a meleg olaj is számít. Hamarabb eléri az üzemi hőfokot, kevesebbet megy majd a generátorról az elektromos utastérfűtés.

2018. nov. 24. 13:49
 12/16 anonim ***** válasza:

Az olajteknőre szerelt fűtéstől nem szabad elvárni, hogy az egész blokkot megmelegítse.

"nem az olajat kell melegítse, hanem a blokkot."

Az olajteknőre szerelt fűtőtestnek az olajteknőt, ezáltal az olajat kell melegítenie, erre találták ki.

A vízkörbe épített fűtőtest az. aminek az egész blokkot kell melegítenie.

Mindkettőnek van előnye és hátránya.

Az olajteknő melegítő az olajat biztosan felmelegíti, így könnyebben jut el a langyos olaj a motor minden zugába indítózás közben. Ugyanis indítózáskor a legnagyobb a kopás, addig az 1-20 másodpercig (olaj és motortípustól függően), amíg a teljes olajkör fel nem töltődik.

A vízmelegítő vagy felfűti az olajat vagy nem, attól függ, hogy milyen a blokkban a hőterjedés. Az enyémben speciel rossz. Sőt az enyében van olaj-víz hőcserélő, ami azt jelenti, hogy a felmelegített olajat azonnal visszahűti valamennyire a hűtővíz, azaz adtam a ...-nak egy pofont.

Frusztrált is rendesen, mert csak azután jöttem rá, hogy beszereltem az olajteknő melegítőt. Későbbi tapasztalatok alapján azomban kiderült, hogy így is sokat ér, könnyebben indul az autó és km-ekben mérhető az üzemmeleg motorhőmérsklet elérési idejének csökkenése.


A tuti persze az lenne, ha beszerelnék egy vízkör előmelegítőt és gázolajkályhát is. Előbbi helyett azért lett olajteknő melegítő, mert nem akartam sem megbontani sem megbontatni a vízkört, utóbbit pedig csak gyári beszereléssel tudnám elképzelni. Majd, ha egyszer lesz új autóra vagyonom.

2018. nov. 26. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:

#12-es: nem az olajat kell melegíteni, hanem a blokkot.


Felmelegítheted azt az 5L olajat nyugodtan, de amikor elkezd áramlani a 300kg-os jéghideg vastömbben ami a motor, akkor szerinted mi fog történni? Melyik az erősebb, a 300kg hideg vas, vagy az 5L forró olaj?

1 pillanat alatt visszahűl az olaj és ott vagy ahol kezdted.


Az a lényeg (és ahhoz kell az idő) hogy a blokk meg ami benne van (az olaj is) egyenletesen átmelegedjen. Ha csak 20 fokkal magasabb a hőmérséklete, mint a külvilágé, az is nagyon sokat számít.

2018. nov. 26. 18:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 A kérdező kommentje:

"A vízkörbe épített fűtőtest az. aminek az egész blokkot kell melegítenie."


Már ha a motoron kívül megy vannak csupasz csövek, amibe be tudod építeni... Az én autóm motorjában a termosztáton belüli vízkör benne van a blokkban. Nincsenek csövek amire fel tudod szerelni a vízmelegítőt. Nem véletlen hogy a Defa, calix is csak kontakt melegtőkat hozza az autómhoz.


Nekem nem voltak illúzióim. Nem vártam tőle azt hogy fél óra alatt forró üzemmeleg motor fog fogadni. Maga a fűtőelem elég forró, a hő pedig szép lassan azért terjed felfelé is. Írtam a hőfokokat az a hűtővízre értendő, nem az olajra. Ha télen meleg olajjal és 15-2

2018. nov. 26. 18:45
 15/16 A kérdező kommentje:
...és 15-20 fokos hűtővízzel, blokkhőmérséklettel indul az autó, akkor már azt mondom, hogy megérte.
2018. nov. 26. 18:46
 16/16 anonim ***** válasza:

#15:

igen, sajnos visszhül az olaj valamennyit.

Mégis a semminél többet ér az olaj előmelegítő, mert használatával laikus számára is egyértelmű, hogy a motor könnyebben iundul (azaz feleségem is észrevette).

Továbbá indítás után hamarabb éri el az olaj az üzemmeleg állapotot. Km-ben mérve 2-3km jött ki, amikor összehasonlíatottam a reggeli sima és az előfűtött indítást két egymást követő reggelen.

2018. nov. 27. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!