Használ valaki elektromos állófűtést?
Nem, nem azért kell, hogy az utasteret fűtse! Arra van gyári beépített kiegészítő fűtésem. Gyakorlatilag -20 fokban is azonnal meleg levegőt tol a ventilátor az utastérbe. Ennek inkább a motor hosszú távú megóvása lenne a célja. Nem mindegy sok százezer km múlva, hogy télen -10 fokos motorral, vagy +40 fokkal indulok.
230V-os csatlakozásom van, nem utcán áll az autó.
Az egyik ilyen fűtéseket gyártó cég szerint olyan megoldás lenne típusspecifikusan az autómra, amit kívülről kell az olajteknőre felfogatni. Nem kell megbontani a motort, se fúrni, faragni. Gyári pontokra lehet rögzíteni. Ez mint egy rezsó az olajat melegítené elsősorban. A felfelé elszivárgó hő pedig valemennyire az egész blokkot.
Van ennek értelme? Érdemes érte pénzt adni? Van aki használ ilyet? Mennyire használható? Mennyire van megelégedve vele?
Köszönöm.
A skandináv országokban ez teljesen általános kiegészitő. Mármint a gyári, az szerintem az olajteknőbe szerelt fűtőszál. A másik megoldás a hűtőviz melegitése.
Ha hosszú távra tervezel a kocsival és sokat inditasz nagyon hidegben, szerintem megéri. A motor kopásának nagyrésze a még nem üzemmeleg állapotban jön létre.
Valamiért a gyártó az olajteknőre szerelhető típust hozza az autómhoz. A víztér fűtésest nem.
Új autó és legalalább 10-12 évig (~300.000km) megtartanám. Azt gondoltam, hogy a motornak és a turbónak jobb az előmelegtett olaj, mint a megdermedt hideg. Nem indítgatom sűrűn és ha beindítom általában 200km megtétele előtt nem állítom le. De így is szeretném óvni, mivel kint áll, nyitott beálló alatt.
Inkább arra lennék kíváncsi ha valakinek van konkrét tapasztalata, hogy tényleg fel tudja lencsosítani így ez a fűtőegység az egész blokkot? És ez által észrevehetően hamarabb éri el az üzemi hőfokot a motor?
Defa márkáról van egyébként szó. Neten próbáltam rákeresni, de nem sok konkrét tapasztalatot találok róla.
Egy ilyet be szereltethetsz, sokat segit.
Van értelme.
Csökken a motor kopása.
Csökken a fogyasztás.
Hamarabb lesz meleg az utastérben.
Környezetkimélő is, mivel a belső égésű motorok hideginditáskor az igazán szennyezőek.
Csak azt nem értem, hogy az új autóhoz miért nem lehet rendelni gyárit, miért nincs az extra-listán???
Nekem van és elégedett vagyok vele.
250W-os és az olajteknőt melegíti az alján, a tűzfal felöli oldalon. Azért ezt választottam, mert SK is fel lehet szerelni, nincs szükség a drága márkaképviseletre. Nekem Calix van, nem Defa.
A vizes még jobb lenne, de nem akartam megbontani/tatni a vízkört).
Tapasztalat:
Hidegben is úgy indul a kocsi, mint üzemmeleg állapotban. A kocsim (és a többi CAYC 1.6 CRTDI) híres arról, hogy hidegben kelletlenül indul. Ez az előfűtéssel megszűnt.
Az olajhőfokot kb 40°C-ra tudja felfűteni (2 óra alatt), ennél melegebb nem tud lenni, mert a blokk leadja a hőt.
Az olajhőfokot nálam 50°C-tól mutatja a műszerfal. Ezt az értéket előmelegítéssel 3-4km-rel hamarabb eléri.
Az enyémben is van gyári kiegészítő elektromos fűtés (PTC) mégis tervezem, hogy beszerelem a Calix utastér előmelegítőjét. Sokkal komfortosabb, ha a kocsi utastere is elő van fűtve.
És egy tipp: ha olcsóbban akarod megúszni, akkor e-bay-ről (ebay.de) vásárolj!
Kicsit túlaggódod a dolgot szerintem.Skandináv országokban használják ott azért tényleg hidegek vannak.
Nálunk abban a két három hónapban tudnád használni amíg hidegek vannak.
Csak a motor megóvása érdekében szerintem felesleges, saját autómat most adtam el 10 év használat után, minden nap dolgozni jártam vele 3 kilóméterre többek közt., télen nyáron, hóban fagyban. 200 ezer kilóméter után is híbátlan, semmi olajfogyasztása nem volt.
Esetleg kényelmi szempontok miatt, az azonnali fűtés miatt.
De ott az árnyoldala is, állandóan dugdosod a kábelt.
Szerintem többet ér a rendszeres olajcsere, és persze hidegen kíméletes autózás, és semmi gond nem lesz vele.
# 6, köszi a választ. Szerintem megrendelem én is. Nem egy hatalmas összeg... 40 fok szerintem már bőven jó,nem kell hogy üzemmelegre fűtsön. Ez a Defa 300W-os, szintén az olajteknő hátsó részére megy.
Bár nekem indítási problémám az előző autómmal sem volt. Az is dízel volt, 300.000km-rel két hét állás után -12 fokban is tökéletesen, azonnal indult.
Az utastérbe én nem szeretnék utólagosan éktelenkedő, zúgó ventilátort. Szerencsére nem vagyok fázós és van kormányfűtésem + elöl-hátul automatikus vezérlésű ülésfűtésem + elektromos fűtésrásegítés ("PTC"). AZ én komfortérzetemet ennyi bőven kielégíti.
Nekem a 300W-os DEFA van, nem az olajteknőre hanem a motorblokk aljára van csavarozva, de igazából lényegtelen, mert nem az olajat kell melegítse, hanem a blokkot.
Ilyenkor (reggel 5 fok körül) 1 órát megy és utána kellemes kézmeleg a blokk teteje.
Ha rendesen hideg van, akkor 2 órát szoktam járatni, az volt a könyvében, hogy 3-nál többet nem érdemes.
Tavaly télen egyszer félrenyomtam az időzítőt és egész éjjel ment, annyit vettem észre, hogy reggelre leolvadt a hó az autóról :) de a blokk akkor sem volt forró, csak meleg.
Nálam annyi a hatása, hogy mire kifordulok az utcából (1 perc) már érezhetően fűt az autó, és kb. fele annyi idő alatt (durván 10 perc helyett 5) fölmegy a hűtővíz 90 fokra, és nem kelepel a motor hidegindításkor.
Én nagyon meg vagyok vele elégedve, érdemes volt megvenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!