A fékutat nagyon egyszerűen meg lehetne rövidíteni, ha vészfékezés esetén az autó direkt elrontaná a légellenállását. Mondjuk pici ernyőket engedne ki, kiállnának elemek ott, ahová terelődött előtte a levegő, stb. Sok apró kiálló izével el lehetne rontani a légellenállást és előbb megállna az autó. Tudom, van már valamelyik luxus autónak ilyesmi ami a hátsó szárnyat módosítja fékezéskor, de ezt tovább lehetne fejleszteni.
Mennyivel tudná megrövidíteni a fékutat mondjuk 50km/h-nál? És 100-nál? :D
2018. szept. 23. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
2/18 anonim válasza:
Igen ám, csak nagyon koszoldik, egy-egy eső után, télen meg inkább hagyjuk.
Hetente lehetne az autót szervízbe hordani.
2018. szept. 23. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
3/18 Alex Fly válasza:
A többi jármű vezetője biztosan értékelné, ha hirtelen nekik vágódna valami kiálló elem egy másik gépkocsiból. Vagy a szélvédőre repül egy fékezőernyő...
2018. szept. 23. 21:55
Hasznos számodra ez a válasz?
4/18 anonim válasza:
Tobbek kozott azert, mert ezek a megoldasok csak nagy sebessegnel mukodnek hatrkonyan.
Masfelol, mint azt mar mas is irta, enyhen szolva eletveszelyes lenne mondenki masra egy szanaszet szetcsapodo ilyenolyan lemezekbol allo 'erdo', vagy egy kivagodo fekezoernyo ami kitakar mindent a mogotte halado elott.
2018. szept. 23. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
5/18 anonim válasza:
Az ilyen sebességvilágrekorder sivatagi mederben sugárhajtott irgalmatlan gyors kocsiknál működik ez, de csak nagy sebességnél, nem közúti tartományban.
Közúti sebességtartományban képtlenség kivitelezni olyan berendezést, ami a kérdésben feltett működést megvalósítaná.
2018. szept. 23. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
6/18 anonim válasza:
Egyrészt közúti sebességnél nem lenne számottevő hatása, másrészt egy műszaki rémálom lenne a rengeteg plusz mozgó alkatrész karbantartása, sokszoros plusz hibalehetőség, harmadrészt az ilyen alkatrészek egy ütközésnél könnyen válhatnak repesszé, ami csak plusz veszélyforrás. Tehát ha hatékony lehetne is a módszer, a hátrányok bőven túlmutatnak az előnyökön.
2018. szept. 23. 23:14
Hasznos számodra ez a válasz?
7/18 A kérdező kommentje:
Direkt pici ernyőt írtam ami nem takar ki semmit. Több pici ernyő olyan helyeken ahol nem olyan zavaró, sőt, lehet átlátszó anyagból is az az ernyő. És nyilván nem minden fékezésnél menne, mert ha 120 nál vészfékezel, és neked rövidebb a fékutad akár picivel is mint a mögötted érkezőnek, aki betartotta a féktávot mégis beléd megy akkor ki lesz a hibás? Szóval 160+ sebességnél és tényleg csak tövig taposott féknél működne. A kiálló akadályok meg nem tudom miből gondoltátok hogy elrepülnek :D
A kerdezo teljesen meg van róla győződve higy feltalálta a spanyol viaszt.....és tényleg....milyen életszerű higy minden féle ernyők meg lassító lemezek vágódnak ki az autóból egy-egy vészfékezés alkalmával.......teljesen realis......foleg a hetkoznapi kozlekedesben.....
2018. szept. 24. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
10/18 anonim válasza:
Nem lenne sok értelme. Emellett gyokorlatilag kivitelezhetetlen. Sok a hibalehetőség. És fékezés után mindenki vonszolná maga után az ernyőjét? Vagy ki kellene szállni összszedegetni? A mögötted lévőt meg beterítenék a kibomló ernyőd?
50-100-130km/h-nál talán centikkel lenne rövidebb a fékút. Sok hűhó semmiért esete. Ilyen megoldás még a Forma-1-ben sincs, pedig ott kicsit nagyobb a tempó, ami miatt nagyobb légellenállás is lenne.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!