Peugeot 307 indítás után majdnem azonnal rángat. Motorhiba jelzés, Antipollution error üzenet. Gyújtótrafót újra cseréltem. Gyertyák 1évesek. Mi lehet az ok?
Amint említettem, a hiba kétnapos állas után, első indítás utãn fél prcen belül jelentkezett. Próbãltam magasabb fordulaton jãratni, nem használt. Próbãltam alapjáraton hagyni, 900 ról fokozatosan leesett és már mikor majdnem leállt, megemberelte magát, gyorsan felment 900-ra és ebbena ciklusban maradt. A
Akku lekötése, visszakötése, újraindítás nem használt. Olvastam, hogy valakinek segített hogy akku15 percig mindkét pólussal kepplekötve, majd vissza és csak gyújtás ráadva .15 percig -ekkor szedi össze a komputer a szenzorjeleket állítólag-, majd indítózás. Ennek az lett a hatása, hogy a rángatás eltűnt, a motor kvázi tökéletes lett, de az Antipollution faul és a motordiag lámpa rögtön indítás után mindig megjelent, Antpoll kis idő múlva eltűnt, de a motordiag égve maradt, miközben a motor gyakorlatilag hibátlanul járt. Levegőszűrőt kivettem, ellenőriztem, gyakorlatilag új, a rácsatlakozó vékony műanyag csöveket ellenőriztem, átjarhatók, légtömeg/légnyomásmérőt kivettem, a sárga bibéje kissé olajos volt, de nem koszos, fültisztító pálcikával, annak is csak a meghúzott vattahegyével megtörölgettem, visszaraktam. Semmi nem változott, motor jól járt, hibajelzések indítás után rögtön megjelntek. Nem mertem a kocsit használni a motordiag lámpa világítása miatt. Barát jött, hozott egy kódolvasót. Ugyanolyan kocsija van, már nagy tapasztalattal a hibák terén. Ő lambdaszondára gyanakodott. Hihetőnek tűnt elsőre. De kiolvastuk a kódot, valószínűleg a 15 perces játék törölt mindnt, mert csak egy kód volt: P0170. Az első injektion rail működés eltérése, túl gazdag, vagy szegény keverék. A hibakódot töröltük, újraindítva nem is jelent me, a diag lámpa sem égett. Tettünk egy 10 km-es utat, max 90-nel is, de többnyire városban. Nem jelntkezett a hiba újra. Közben volt leállás félórára, indítás, a hiba eltűnt. A tankban kb. 10 liter benzin lehet, mindig ÖMV-nél tankolok. Hetente többször megyek pár percet 90 felett kicsivel is. Szennyezett benzin? Eltömődött szűrő a benzinpumpánál? Ben zinellátási hiba? Légtömegmérő gond? Ezek lehetnek főként a P0170 kód okai. Van róla egy jó angol nyelvű oldal. Most kísértema sorsom, megyek, tankolok bele egy MaxMotion benzint és megnézem, kibír-e 30 kilométert.
A Peuget307-ben nincs külön cserelendő benzinszűró, csak a beöntőnyílás és a benzinpumpa konstrukció, nomeg a gyártói minőség véd a kosz ellen. Egyszer szétszedtem a tankot és a vízpumpát is kivettem, nem voltak szennyezettek kb. 10 év után.
Injektortisztító adalékot adtam hozzá kb. kétszer. Most, amikor visszatérve ezeket írom, 15 éves és nagyon enyhe fordulatingadozást érzek néha, de alig járok 90-es sebesség felett, ez is okozhatja.
Végül is rájöttem - a zöld könyv segítségével és némi gondolkodással - hogy a Peugeot 307 öntanuló, egyes alkatrészek cseréje után NEM kapcsolja be a lambdaszondás környezetszennyezés ellenőrzést azonnal, hanem anélkül megy. Ez a javítások egy részénél becsapja a szerelőt, mert azt hiszi, megjavította a hibát, pedig nem, csak most azt nem nézi az ECU (A második, megmaradt hiba a lambdaszonda körben van). Kb. 70km út után, ami alatt tanult, visszakapcsolja a lambdaszondás kört is és ekkor a hiba újra jelentkezik, a vezető meg idegbajt kap :).
Mivel a kocsi 17 éves volt, kitisztítottam az injektorokat, majd mivel még nem ismertem ezt a trükkös viselkedést, az újabb hibás üzemnél újakra cseréltem azokat. Megint ment egy darabig, majd újra rángatott. Speciális tünet azt indikálta, cseréljem ki a benzinpumpa relét. Kicseréltem, jó lett - egy darabig. Kódolvasó, gondolkodás és nem maradt más, mint a Lambdaszonda2 csere (1-est már pár éve cseréltem). Megjavult, tartósan, és ekkor állt bennem össze a kép, hogy a lambdaszonda kör - azaz környezetvédő luxus ellenőrzés - hibája esetén amíg alkatrészcsere miatt tanul, addig a lambdaszondakört nem veszi figyelembe. Ez tréfált meg többször, de amint a weben olvastam, egyes béna autószerelők ilyen esetre már ECU átprogramozást is végeztek. Természetesen az átprogramozásnak az lehetett a lényege, hogy ezt az öntanulásos képességet/időszakot likvidálták, vagy magát a lambdaszondák figyelembevételét... Az öntanulás alatt hangolja be az ECU az injektorok nyitvatartási idejét, hogy finoman járjon a motor, minden fordulaton.
Már csak egy nagyon enyhe megtorpanás maradt 1800ford körül, amitől még a kocsi élvezhetően vezethető volt, de a Kovács autó weboldala azt sugallta, a MAP szenzort ki kellene cserélnem és eltűnne ez is. Hozattam egyet az aliexpress-ről és betettem. Rögtön megjavult, de még a betanulás időszakában vagyok, mindenesetre valami azt súgja, tökéletes lesz :) mert a lambdaszonda köröm már hibátlan :)
Más kárán tanul az okos: 17 éves, 140ezret ment kocsinál ezeket az alkatrészeket tervszerű megelőző karbantartás jeligére cserélni kell:
két lambdaszonda, injektorok, benzinpumpa relé, MAP szenzor. És most látom tél végén: a termosztátot is cserélni kell majd. Meg a generátor csapágyakat. A vízpumpa cserélve volt a vezérműszíjjal, de mivel a hűtővíz keni, a hűtővizet is cserélni érdemes 1-2 évente. Lehet, hogy még további érzékelőket is cserélni fogok, ha hiba jelentkezik. A trafócsere is hibakódos volt, de nem trükköző. Gyertyák időben cserélve. Hengerfejtömítés, szelepszárszimeringek, vezérműtengely szimering, vezérműszíj, görgők cserélve. Klímaventi félvezetős szabályzó cserélve. Sebváltógomb cserélve. Kuplung cseréltetve. Fékolaj, féktárcsák, fékbetétek, hátsó lengéscsillapítók cserélve. Most kell majd a vezetőoldali berágott hátsó fékdugattyút cserélnem. Izzók elől/hátul cserélve. Ékszíj kétszer cserélve. Abroncsok cserélve. Cserélni fogom az indexkar-rugót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!