Hengerfejes autóm kinyomja a vizet. Meddig közlekedhetek vele?
Az autómon vagy megrepedt a hengerfej, vagy tömítést kell rajta cserélni. A vizet kinyomja, de a hőfok a mutató szerint nem emelkedik. A víz olajos, de az olaj nem vizes, legalábbis nem látszik annak, bár maga az olaj fogy közben. Egy nagyon régi benzines japánról beszélünk.
Egyeztettem már szerelővel, viszont irreálisan magas árat mondott (ráadásul anélkül, hogy megnézte volna, valójában hogy fest odabent a motor), így másikat keresek. Amíg viszont keresgélek, legalább városon belül használnom kell az autót, plusz nekem erre a szerelésre össze is kell szednem a pénzt, ami leghamarabb következő fizetéskor valósulhat meg. Elmondása szerint néhány kilométert használva nem lehet nagyobb baja ennél. Igaza lehet? Voltaképpen ilyenkor mi öli meg véglegesen az autókat: a túlmelegedés, vagy van valami más is, ami lezajlik a motorban?
Nézelődtem a témában különben, de magyar oldalakon mindenki gondolkodás nélkül, egyből a százezres javításokat ajánlgatja. Ezzel szemben angol nyelvű oldalakon sorra írják, hogy nagyon óvatosan, rövid távokra el lehet menni egy hengerfejhibás autóval anélkül, hogy még nagyobb kárt csinálnánk. Viszont arra nem találtam tippet, hogy ha a vizet kinyomja, akkor az biztosan az autó haláltusáját jelenti-e, vagy ez még tömítéscserével javítható és addig bevásárlásokra használható.
A javítás tényleg valahol százezer körül lesz. Hengerfej le és felszerelés, tömítés, a hengerfej gépmunka ára: síkolás, és ha már úgyis lent van, szelep-becsiszolás, szelepszárszimering csere, szelephézag állítás hézagolókorong cserével (kivéve ha hidrotőkés).
Ha már kinyomja a vizet, akkor nagyon beledolgozik a hűtőrendszerbe. Nem kéne használni így. Kinyomja a vizet az egy dolog, akkor lesz majd baj, ha a víz bejut a hengerbe. Nem összenyomható, és vízütést kaphat a motor, ami után tényleg kuka, nézhetsz a bontóban új motort.
A konkret allapotat csak szetszedes utan lehet tudni. Mennyire regi autorol van szo? Mert sikolni csak az aluhengerfejeket kell, bar japanban is mar eleg regota aluminium a hengerfej. A tomites nem nagy penz csak a munkadij sajnos az.
Egyebkent ilyenkor az van, hogy az olaj es a viz osszekeveredik. A hengerbe bejuto keves viz nem okoz problemat mert az eges felemeszti viszont a hianya mar inkabb mert nem lesz jo a hutes, persze ha a mutato nem megy feljebb akkor meg van hutes. Azt h az olajba nem megy viz, nem lehet biztosan kijelenteni mert nem latsz bele a karterba. Gyanus, hogy megy ami mar sokkal nagyobb baj mivel nem lesz megfelelo kenes ami elkoptatja a motort. En nem nagyon hasznalnam bar ez fugg attol is h mennyi viz tunik el.
Neked is köszönöm! Olvasgattam annyit a témában, hogy nagyjából tudjam, mi zajlik le ilyenkor, de köszönöm a magyarázatot is. 26 éves Daihatsu egyébként, amennyire tudom, alumíniumból van.
Azzal is tisztában vagyok, hogy nagy meló, mert tökig kell bontani mindent és nagyon észnél kell közben lenni, csak azzal nem teljesen vagyok tisztában, hogy most ha a szerelő nem számította bele a gépjavítóban történő munkálatokat, akkor hogy jön ki a hat számjegyű tétel, pláne úgy, hogy nem is látta még belülről. Kipufogósor-tömítés, hengerfejtömítés, szelepszárszimmering, oké, ezeket mind kell cserélni már ránézve is, legyen az anyagköltség mondjuk húszezer, legyen a munkadíj... mittudomén, harmincezer, van egy ötvenezres számlánk, plusz csapjunk hozzá egy olajcserét, arra hengerfejhiba nélkül is szükség lenne, legyen mondjuk 65 ezer. De legyünk nagyvonalúak, cseréljünk vezérlést is, ami nem régi, de mintha az is nyikorogna egy picit, számoljunk 85 ezerrel. Nem kevés pénz, de elkerülhetetlen és azt egy családon belüli kölcsönnel ki is tudnám fizetni. Mindenesetre még így is sokkal jobban hangzik, mint egy olajcsere és síkoltatás nélküli százas.
Egy normális tömítés készlet is pénz, + szétszedni, osszerakni.
Ha így jársz vele akkor idővel (senki se tudja mennyi) biztosan megölöd a motort.
Akit érdekel, mert mondjuk rákeresett a témára - a történet lezárása következik.
Tényleg hengerfejes volt, de nem csak a tömítés volt problémás, hanem szó szerint szét volt rohadva a hengerfej, még hegeszteni is kellett. Hogy ez hogy jött össze, nem tudom, de jó érzékkel alighanem tényleg az utolsó pillanatban vittem a szerelőhöz, mielőtt teljesen megfőtt volna. Gyakorlatilag hengerfej-nagygenerált kellett rajta végrehajtani, vezérléssel, vízpumpával, termosztáttal és egyebekkel egybekötve. 110 lett a vége. Mint ha a fogamat húzták volna, az autó piaci értékénél többet kellett ráköltenem... mindenesetre kibírta még ezt is, innentől kezdve egyértelműen csak japán fog kelleni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!