Miért nem szeretik annyian a LADÁT? Most NEM a Vestára. Stb-re gondolok.
Egész pontosan 52 éves, akkor kezdték gyártani a Fiat 124-est, ami az első Ladák licenszét adta, és amit minimális technikai újításokkal gyártották vagy 30 évig.
Mai szemmel sose volt megbízható, vagy tartós, vagy igénytelen,az akkori igények szerint, különösen a keleti blokkban annak tartottuk. Rengeteget kellett javítani, 1-1 műszakira komplett fékrendszert meg futóművet cserélni, hogy esélyes legyen a vizsga. A motor jó esetben elment felújításig 200ezer km-t. 10 évesen esélyes volt pár küszöb meg sárvédő csere. És akkoriban egész mások voltak a vezetési szokások,mentek évi 5-10ezer km-t, nem volt általános, hogy leugrunk Dubrovnikba a Zsigával.
Egy egyes Golf űrtechnika és a megbízhatóság szimbóluma volt egy Labdához képest.
Ami akkoriban mellette szólt,az csak a többi,még szarabb szoci autó miatt létezett. Viszonylag jó volt az alkatrészellátottság, bár ez se mindig, volt, hogy pl. első sárvédő hónapokig nem volt az országban.
Mára minden érv eltüntetni, ami mellette szólhat, az egyetlen esetleg az lehet, ha valaki egy szép állapotban megmaradt példányt próbál megőrizni. Napi használatra nem való, olcsóbb fenntartással sokkal használhatóbb autókat lehet találni.
Míg az volt az egyetlen kocsink Trabant után, addig én is túlértékeltem a 2107-esünket.
Majd az első nyugati kocsi (2006-os Jetta) megvásárlása után helyére került a Lada értékitélete.
látod kérdező, pont ez a probléma.
Megtettél 250-300 hibamentes km-t egyhuzamban és már dicsérni kell a Ladát...
Egyébként nem tudom honnan szeded a számokat, tényleg érdekelne. Nekem ha egy autót évente kétszer szerelőhöz kell hordani az már sok. A nyugati autóimat nem hordom szerelőhöz, mert nem kell. Pedig sokat megyek. Olajcserénél megcsináltatom ami esetleg gyanús lenne már, pl. egy motortartó bak és kész.
Egyébként én is trabantban/zsiguliban/Ifa-ban nőttem fel, csak aztán agyilag is, nem csak fizikailag.
Huszonéves kockával telekocsiztam másfél évig, kb. 20ekm-t. 200km-es távokat mentem autópályán, meg sem kottyant neki, igaz előtte lett kilakatolva, gyujtás felújítva, komplett kipufogósor cserélve. Olajcserén kívül mást nem kellett a két év alatt. Utána nyugdíjaztam, mert vettem gy Octaviát baba érkezése miatt.
Szerettem Ladázni, sőt néha-néha, szebb napokon még mindig előkerül (mert nem adtam el), de napi/telekocsis szinten vissza nem ülnék bele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!