Amíg nem éri el a kopásjelzőt a gumi addig nem cserés?
Lehet fura a kérdés ezert rövid magyarázat
Vettem egy felni garnitúrát gumival de nagyon közel van koptatóhoz a gumi (6 éves gumik ) tehát a logikus kérdés amíg nem éri el a jelzést addig biztosan jó a gumi ? Dunlop nem kínai gumi ha ennek van jelentősre
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Gyakorlatilag tökmindegy, hogy kínai vagy nem, ez egy 6 éves gumi. Jó érzésű ember ilyet nem tesz fel a kocsira, vagy nagyon max ilyen futkározós, városban száraz hómentes időben használt kocsira.
Ennél az is sokkal jobb lenne, ha bemennél a Tescoba, vennél ott gumit a kocsira és azt tetetnéd fel.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
hogy nem kínai, abban ne legyél biztos. Ez már egy rendesen le(el)használt gumi, de ha csak hat éves, akkor még egy szezont(na két szezont) kibírna..de ha látszik a kopásjelző, akkor bizony csere...nem véletlenül égetik bele.
amúgy jó a gumi, főleg ha látnánk a mintázatát.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nálam nyáriban pont a 6 év az a határ, amikor bármilyen jó a mintázata, csere.
A kopásjelző a jogszabályban előírt 1,6mm-t jelzi, de elavultnak tartom, már rég emelni kellett volna 3mm környékére. Gondolj bele, esőben tekersz a pályán, mennyi vizet képes elvezetni egy 2mm-s mintázat?
Természetesen ne legyünk satu egyszerű gondolkodásúak, lehet vele közlekedni, ha szr a gumi akkor lassan kell menni és megoldottad, de kérdés hogy megéri-e szenvedni vele?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
5os nem tudom nem ertek hozza. A michelin az eunak direkt kervenytbirt es tesztekkel.tamasztotta ala hogy 1.6mm tokeletes. Ez fenn is van a neten.
Nem igazan teszteltem gumi abroncsokat nincs tesztpalyam se felszerelesem, de ha 1.6mm ig jo akkor addig kell hasznalni mert tetszik vagy se de a kornyezetet kimelni kell.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#7:
A környezetvédelem is fontos, de a biztonság fontosabb. Ha valaki úgy ítéli meg, hogy számára 3 mm-ig biztonságos használni a gumit, akkor ő használja addig. Nem véletlen, hogy sok nyugat-európai országban 3 mm-es profilmélység alatt már nem szabad használni a gumikat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Egy gumit két ok miatt szoktunk leselejtezni, az egyik, hogy elkopik a futófelület, a másik, hogy öregedés miatt kirepedezik.
Az első ellenőrzésére ott van a kopásjelző, a másodikat meg úgy ellenőrizzük, hogy leengedett állapotban meghajtjuk a gumi oldalát, és úgy nézzük, hogy repedezett-e.
Nekem volt olyan, hogy életmódomból adódóan (helyben dolgoztam) a téli szettet 8 évig használtam mielőtt lecseréltem, és még akkor is 5 mm-es volt a futófelület, de ki volt repedezve az oldalán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!