Kerék felépítése?
Az ősidőkben, a diagonál abroncsok korában még volt belső gumi, mint a biciklikerékben.
Ma már csak a felni van, a felniben a szelep (ma már összeépítve a keréknyomás távadóval), és a gumiabroncs. A gumiabroncs és a felni felülete olyan tökéletesen illeszkedik, hogy nem szökik el a levegő. Azt se felejtsd el, hogy elég széles felületen találkozik a felni a gumival, és négyzetcentiméterenként kb. 2,5 kg erővel nyomja a gumit a felnihez a belső légnyomás. Ha az illeszkedés nem tökéletes, lassan leereszt. Például amikor a lekopott festékű acélfelni az illesztésnél elkezd rozsdásodni.
Az autókon már nagyon régóta csak tömlő nélküli (Tubeless) gumik vannak.
A belső nyomás rászorítja a gumi peremét a felnire, így nem jön ki mellette a levegő.
A szelep a felnibe van szerelve.
Egyszer nézz be egy gumisműhelybe.
Nem láttad még a gumisnál hogy cserélik a gumikat? :)
Nincs belső, az abroncs belsejében lévő légnyomás préseli rá az abroncs szélét a felni peremére. Ennyi az egész.
Jobb képet hirtelen nem találtam, de így kell elképzelni: [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!