Autó építésen gondolkozom. Lada 2101 Többi lent!?
Sziasztok!
Tehát, egy Lada 2101-es kategória egyedi építésén gondolkozom.
Az lenne a kérdésem, hogy a felsorolt "tuningolások" közül a Rendőrbácsi melyik miatt csonkíttana meg?!
1. meg szeretném emelni, hogy magasabb legyen.
2. dönthető kagyló üléseket szeretnék. (Tudom a merev kagylóért harapnak..)
3. 1.6 felpöckölt motort terveznék bele rakni. Gyártó nevet nem írok a gondok elkerülése miatt! Nem híres motor mint pl Havassy, Bajor..stb (Kívülröl ugyan az mint a gyári 1.2 motor..de mégis..?!)
4. Minimum 50-es rendszer Proex vagy esetleg Proex utánzattal.
5. Kartervédő (javítsatok ki ha rosszul írtam!)
6. Tolókerekes váltóért én úgy tudom, elveszik a forgalmit, rosszul tudom?
7. Hegesztett vagy Sperr difi..?
8. Hosszú váltókar.. és mélyagyas kormány..?
9. Műszerfal csere egy rally-s változatra persze km/h mérőórával gombos indítással?!
10. Weber karburátor tütékkel..
11. Nyomtávszélesítéssel, tőcsavarokkal ellátott futómű.
12. (Csak elvétve teszem fel a kérdést..) Jó szemmel néznék ha esetleg kidobnám a hátsó üléseket belőle és valamilyen uton módon 5.1 es öv lenne az eredeti helyett?
A legnagyobb gondom az, hogy néhány Lada áll az udvarban donornak. Az egyik patika állapotú! Ebből szeretnék egy tuningosat utcára megépíteni, mivel a leírtak közül a legtöbb általam beépítendő alkatrész adott. Bátyámmal összedolgozunk simán összerakjuk, neki sem az első Ladája fordult meg már az udvarban.. :D Válaszokat köszönöm!! Aki aztmondja ne emeljem fel, hanem ültessem, nekik írtam az egyedit! :D
Mindenki olyan autóval szeret(ne) járni, ami neki tetszik. Nekem kifejezetten minden álmom, egy ilyen lada a másik mellé!
Én így szeretném látni a "boltbajárós" autómat. Viszont a jogosítványomat is szeretném látni jó sokáig..
(Egyik ismerősöm Ladájában már 3 éve tolókerekes váltó van. Multkor együtt mentünk a városban nekünk volt elsöbbségünk a rendőrautóval szemben.. mivel mindenképp menni kellett sírt a váltó a rendőröknek, de semmi reakció. Pedig az a váltó kifejezetten hangos!!
Mégegyszer köszönöm a hozzáértő válaszokat! A Ladásoknak meg ÜDV!! :D
1. Ha nem nagyon feltűnő, akkor nem nagy probléma. (Ha a kerék felső felén is látni már a futófelületet oldalról benézve, az már soknak számít.) Magának az emelésnek egyébként csak komolyabb terepen, versenyszerű használat mellett van értelme. Ha alacsonynak tűnik akkor lehet hogy már nem gyári rugó van benne, vagy csak már összeült kicsit az elmúlt pár évtized alatt.
2. Ha E számmal van ellátva az ülés (99%-ban nem ilyenek), akkor lepapíroztatható és használható közúton legálisan.
3-4. Nem lát bele a motorba, így az nem probléma. A hangja viszont gyanús lehet, ezért simán lehet hogy elveszi a forgalmit és elküld egy szigorított vizsgára ha úgy ítéli meg. Ha csak az utolsó dob Proex akkor még elmegy, különben nagyon hangos és "repedtfazék" hangja lesz. Hosszú távon neked sem fog tetszeni. Ezek a Koppány dobok addig jók, míg az ember el nem kezdi használni az autót, utána már nagyon zavaró lesz a hangja (tapasztalat). Hogy mennyire néz ki gyárinak a motor az meg attól függ hogy mi a cél. 1.6-ból ki lehet hozni úgy 100-110 Lóerőt hogy kívülről nem mondja meg az ember hogy hozzá van nyúlva. Többet nem igazán, mert ahhoz már gyenge lesz a gyári karbi, az meg már feltűnő.
5. Kartervédő mehet rá, bár utcán értelmetlen, csak plusz súly. Ha meg még emelve is lesz, akkor meg főleg igaz ez.
6. Passz. Ha olyan kedvében van még egy sima alufelni miatt is elveheti a forgalmit (ugyanis egy nem gyári alufelni felszerelése hivatalosan engedélyköteles, még ha minden paramétere stimmel is, holott jó ha minden 1000. autónál van beírva a forgalmiba).
7. Kívülről azt sem mondja meg, hogy milyen difi van alatta. Sperr simán mehet alá. A hegesztett akkor feltűnő mikor kis ívben szeretnél elfordulni, ugyanis olyankor az ívbelső kerék szó szerint húzza maga után a csíkot, még akkor is ha csak gurulsz vele.
8. Váltókar szerintem mindegy (fesd le feketére és akkor nem annyira feltűnő), kormányra meg az vonatkozik mint az ülésre (E szám + műbizonylat + forgalmiba bejegyzés = legalitás).
9. Csak önmagában ez nem lenne nagy probléma szerintem, sok átalakítás mellett hozzájárulhat a forgalmi engedély visszavonásához.
10. Ha nem kell felnyitni a motorháztetőt, akkor okés. Ha fel kell, akkor már nem nagyon.
11. Ha nem lóg ki a kerékív alól a kerék akkor még a nyomtávszélesítés is elfogadható. Ez max 10-15 millimétert jelent kb. Tőcsavar kapásból bukta, kivéve ha úgy látszik mintha nem az lenne. Lehet venni olyan anyát rá, aminek a külső fele is zárt és pont úgy néz ki mint egy sima kerékcsavar.
12. Hátsó ülés kivehető, nem kell benne lennie. 5.1-es öv? Az biztos jól szól :D Inkább 5 pontos öv. Ugyan az vonatkozik rá mint az ülésre és kormányra.
A kérdéshez kapcsolódó másik kérdés: https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__94..
Itt a kérdezőnek szintén egy 2101-es Ladája van, olvasd el hogy mi miatt akarták elvenni a forgalmiját.
Köszönöm a hosszas választ! Tehat akkor a 12 felsorolt dolog közül, jó ha 3 dolgot megtudok valósítani benne. :(
Egyébként (csak az én gondolatom) van egy versenyautód bukócső ülések 5 pontos öv.. még mindíg biztonságosabb lehet, mind egy uj autó.. Oldalról nekicsuszol egy fának ott a bukócső +fejvédős ülés megvéd.. addig egy új autóval ami egy sima kasztnival ugyan ez.. fennáll a veszély..(tudom hülyeség amit írtam de van benne valami) versenyautóban ültem többször is.. voltunk fejen is, pörögtünk is, szintén a navigátor felöli oldalon (nálam) telibe elkaptunk egy beton villanyoszlopot.. kiszálltam a sofőr oldalán és egy 5 centis horzsolással meséltem a többieknek, szüleimnek hogy mi volt.. De ezt nem engedik mert fő a biztonság.. persze.. szerintem a néhány ladás szívesen megépítené olyanra mint egy teljes versenyautó
Mi az hogy egy bu*i alufelniér megerőszakolják az embert? Hihetetlen ..szolgálunk és védünk.. Csak gratulálni tudok nekik. Valaki, egy lassan veterán autóval ami teljesen fel van újítva, ki akarna tünni a tömegből, de ezt nem lehet, mert még az alsó gatyáját is leveszik az emberről..
Bezzeg mikor én megyek a faluban 60-70km/h val a rendőr meg megelőz mert útban vagyok neki megkülömböztető jelzés nélkül.. azt senki sem látja
Ballagj be a helyi NKH-hoz a listával és elmondják.
Az ügyintéző hangulatától függ.
Amiket felsoroltál gyakorlatilag mindent engedélyeztetni kell. Ami sokszorosában kerül az egész hóbelevanc értékének (eszmeileg és forintálisan, teljesítményben, úttartásban is)
Veszprém megye. Ritkán lehet látni agyon tuningolt Ladát. De viszont amit állandóan szoktam látni, kb 4-5 autó merev kagylókkal, verseny övek, tolókerekes váltó..nagy motor.. (egyikbe még bukócső is van.. SP rendszámmal! ) állítólag sokszor igazoltatják csak az SP rendszám miatt szólnak neki, hogy sürgősen cseréltesse..
Engem nem érdekel.. összeraktuk nagyjábol, motor váltó bele, hangolás és hadd szóljon!.. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!