Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Golf 4 1.6-ból 8 vagy 16...

Golf 4 1.6-ból 8 vagy 16 szelepest érdemes venni?

Figyelt kérdés
Fogyasztás valóban több a 16 szelepesnél? Ha igen nagyjából mennyivel?
2018. aug. 27. 22:16
1 2
 1/12 anonim válasza:
Szia! Szerintem a 16 szelepest, nem sokkal fogyaszt többet mint a 8 szelepes
2018. aug. 27. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

Golf 4ből 1.9 dízelt érdemes venni.


3000ig orbitális üresség van nyomaték szempontjából, ami miatt a leggyakrabban használt (2-3 ezer közti) tartományban halott a motor. Ha erőt akarsz pörgetni kel.


De ami mégis a motor mellett szól, hogy a 8 szelepes orokelet+50 évet kibír

2018. aug. 27. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
55%

Annak nem érdemes 1.9TDI-t venni, aki városban meg rövid távokon fogja használni!


Az a baj pont amit írtál, legtöbbet használt fordulati tartomány a 2-3 ezer, közben a benzin motort nem úgy kell vezetni mint egy dízelt, és akkor megy rendesen. Az 1.6 ha úgy van használva, ahogy kell, megy úgy mint egy gyári 1.9TDI. A nyomatékhoz tegyük hozzá, hogy mivel a dízel motor sokkal kevesebbet forog, más is az áttételezése, ezért van az hogy egy sokkal kevesebb forgatónyomatékú benzinmotor tud ugyanolyan, vagy fürgébb is lenni, mint egy turbódízel.


Jó lesz az az 1.6, túl nagy különbség nincs 8 és 16 szelepes közt, valaki erre esküszik valaki arra, állítólag a 16 szelepes nem annyira döglött kis fordulaton, de ismerősé zabálja az olajat. A 8 szelepesről sem hallottam különösebb rosszat. Próbáld ki mindkettőt.

2018. aug. 28. 02:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

"Az a baj pont amit írtál, legtöbbet használt fordulati tartomány a 2-3 ezer, közben a benzin motort nem úgy kell vezetni mint egy dízelt, és akkor megy rendesen."

Lehet másképp is vezetni bár akkor két számjegyű lesz a fogyasztás, a másik meg az hogy a többi 1.6-hoz képest halott 2-3 ezer között.

2018. aug. 28. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
55%

3# távrol semmilyen információt nem közölt a kérdező.


Nem 2-3 ezer kozt kell használni? Akkor hol? Mert 3000ig halott, utána jön meg a nyomaték. A legtöbb benzinautó tulajdonos 3nel elvált, ha egészséges, ha nem. Amúgy azzal arányosan növekszik a fogyasztás is.. spiritmonitor.de elég tanulságos a két autó kozti fogyasztásról.. 2 liter megvan.


Amúgy arról meg ne is beszéljünk, hogy a golf 4 benzinmotorja egyel régebbi generácio.


Megbízható, de lusta, sokat vedel, nem fogod szeretni

2018. aug. 28. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:
68%

Dízelmániás kis....

Nekem 1.6-os 5-ös Golfom volt, 6-7 liter között evett, és hidd el, kigyorsításkor, és előzéskor nem sajnáltam.

Attól, hogy neked dízel van, még nem kell szidni a benzinest. Én is szeretem a dízelt, attól függetlenül, hogy benzinesem volt, és lesz is. Mindegyiknek megvan az előnye.

2018. aug. 28. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
55%
#6 Golf 4-ről volt szó, nem golf5-ről. Nem ugyan az az 1.6-os motor a két autóban.
2018. aug. 28. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
69%

Ja, nem irt a távról, de nyilván ha benzinesben gondolkodik, akkor a felhasználás módja is olyan, logikus következtetés. Persze mindig lesz egy decihuszár aki rögtön bedobja hogy VEGYÉ DIZELT!!


Egyébként ha már itt tartunk, nekem is G5 volt 1.6, erőben szinte totál megegyezik a 4-esével (vezettem mindkettőt), és lécives ilyen totális baromságot ne irj már hogy ha 3 ezer fölé pörgeted kétjegyű lesz a fogyasztás :D Ahogy előttem irták, 6-7el el lehet vele járkálni, nyilván városban több, de városban a dizel se fog ilyen pofátlanul lehazudott 4.5-et enni ;) Hol kéne használni? Ha szükséges a tempósabb gyorsitás (nyilván arra sincs szükség mindig - dugó, laza forgalom stb), akkor nyugodtan lehet pörgetni a benzinmotort 4-5 ezerig, aztán csak akkor felrakni 5-be ha elérted az utazó sebességet. Komolyan sofőröknek ezt itt kell elmagyarázni? Siralmas hogy mindenki 60-70-nél már az ötödiket kapcsolja.


Nem beszélve arról hogy az ilyen 16-20 év körüli dizelekben benne van már a Föld-Nap távolság sokszorosa, és elég ha csak a turbó tönkremegy, már azt a bődületes fogyasztáson nyert pénzt el is viszi. És akkor a 110 lovasban már kéttömegű is van. A PD-ről meg ne is beszéljünk.


Nem vagyok ellene a dizelnek, ha arra lenne szükségem azt vennék, de akkor sem ebből a 20 év körüli kilómétermilliomos kategóriából nézelődnék...

2018. aug. 28. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

Ajánlom figyelmede, hogy totalcarra úgy került fel, mint a nem ajánlott motor, ami szerepel egy tesztben is, hogy milyen motor nem ajánlott.


Értem én, hogy golfod van, nekem nincs, s nem is kell, iszonyatos rossz autó a hármas és négyes golf. Ha már kóstolgatsz..

Kettes scenic 1.9 dci, 50 város 50 o.út. heti 1x meghajtás mellett 5w30 olajjal 480 ezer km, elektronikai hibán kívül most haldoklik a turbó.


G Astra 1.4 ugyan ilyen használat, 97ezer km, de belekerült annyiba mint a dízel 😂 klímával cirka 4.5 litert takarít meg hetente.


Egyszóval, dízel is mehet városba, csak nem Pest...


Nos, ha már elkezdtük csipkedni egymást..


A dízel ellenben benne van a top10 legjobb motorban. Azt hiszem 7.vagy 8.


Miért jó? A 90 lovas sima turbós, nem valtozós, a motor, s minden része túlméretezett.



Nyomatekrol ne is beszéljünk.


Ember hiába irod hogy így kell 5000ig pörgetni nem fogyaszt sokat, ha nyomod fogyaszt, ahogy a dízel is. Csak azt nem látod, hogy normál használat mellett SENKI SEM PÖRGETI.


Ha akarod linkelem neked az összes tesztet, no meg ahol peldaloznak azzal, hogy a legrosszabb.😁


Menjünk még bele? Vagy nem erolteted tovább?


Tudod az üzemi tartomány amit mindenki használ, 2000-3000 elozésnél szokták tovább.


Valamint a gyengécske nyomaték miatt 3000 alatt egyenletes tempónál is többet fogyaszt, pályán mar kompenzalodik

2018. aug. 28. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Sértegethetsz, de nem vagyok cső golf fanatik, és nem is áll a szivemhez közel se a 3-4-es. Úgyhogy felőlem linkelhetsz mindenféle tesztet, nem érdekel, pusztán a kérdésben ez az autó szerepel ezekkel a motorokkal. Nem fogom azt válaszolni hogy vegyen inkább 1.6-os Corollát :)


Azért mondjuk láttam ismerőst küzdeni a Sceniccel is, megvannak annak is a maga problémái, fölösleges hasonlítgatni. Mint ahogy a G astrát is, mondjuk az emlitett autók közül azt választanám utoljára.


Belemehetünk még jobban, kezdetnek figyelmedbe ajánlanám a vezess.hu youtube videó közül is a dízelmotor és benzinmotor közti különbségeket bemutató részt, akkor talán megérted végre mért képes ugyanolyan menettulajdonságokra egy SZÍVÓ benzines mint egy FELTÖLTÖTT dízelmotor. Úgyhogy ennyit a nyomatékról :) Leírhatod ezerszer is, attól még egy aránylag rövid fordulati tartományban "nyomatékos" dízelmotor semmivel se fog többet tudni mint egy nagyobb fordulati tartományban használható pörgősebb benzinmotor.


De ha korrektek akarunk lenni, hasonlítsd szívót a szívóhoz, feltöltöttet a feltöltötthöz.


"Tudod az üzemi tartomány amit mindenki használ, 2000-3000 elozésnél szokták tovább."


Ha pályán használsz egy rövidebb fokozatkiosztású benzinmotort, akkor annak az üzemi tartománya márpedig 3 ezer felett lesz, de köszöni jól van. +pályán a dízel se fog "ötbű kijönni", mindegy ki mit hazud. 90-nél általában 2600-3000 körül forognak ezek a benzinmotorok, de ez utazótempó, utazótempónál meg nem mindegy hogy nyomatékszegény vagy dús tartományban van a motor? Egyenletesen jár könyörgöm! Az hogy meg az emberek javarésze képtelen egy visszaváltásra mert kuplungolni se tudnak, nem az autó hibája. Mondjuk ennek orvoslására nagyon jó és megbizható automata váltók vannak már, oda rakja benzinmotornál is a fordulatot ahova kell.


De totál szövegértési problémákkal küzdesz, egyáltalán nem mondtam a dizelmotorokra általánosságban se, de konkrétan az 1.9TDI-re se hogy rossz motor lenne, de amilyen olcsó hulladék ömlik be kis hazánkba nyugatról, köszönhetően a környezetvédelmi lobbinak, és annak hogy a magyarok azt hiszik hogy ott kolbászból van a kerítés, és a legolcsóbb leglelakottabb dízelről is váltig állítják hogy életük bizniszét ütötték nyélbe, én biztos nem vennék. És ezzel reflektáltam a fogyasztáson spórolt költségekre. Mert ezekkel a lelakott budikkal konkrétan az ellenkezőjét fogják elérni. És akkor még nem beszéltem a dízeltuningokról, borzalmasabbnál borzalmasabb chippek stb, kapásból hazavágják mind a fogyasztást mind a megbízhatóságát. Ez pedig konkrétan az egyik legnépszerűbb dízeltuning alap motor.


Ha szóbahoztad a TC-t, van pár cikkjük horribilis kilómétereket futott dízelekről, és milyen jól néznek ki nem? Akkor az azoktól sokkal okádékabb állapotúakban hány kilóméter lehet, illetve milyen törődést kaphatott? És ezeket úgy viszik a tudatlan magyarok mint a cukrot...


Szerencsére van közeli cimborám aki dízelt vezet, csak nem egy elfogult csőlátású decihuszár, és hát mit mondjak. Ő se a fogyasztáson nyert pénzből vett házat :) És szerintem dízelt úgy éri meg ahogy ő vette, fiatalon, leinformáltan kevés km-errel, évi 30 ezer km feletti használatra, nem városba. Csak így van értelme a kisebb fogyasztásának.


Abban igazat adok, hogy ezek a régi dizelek még jobban bírták a városozást, de leírtam fentebb mért nem vennék ilyen öreg dízelt. A fiatalabbakkal meg próbálj meg városozni, csak a DPF tönkrevágását nem fogja kompenzálni a fogyasztás a büdös életbe.


Részemről ennyi.

2018. aug. 28. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!