Miért ilyen kevés a Tesla végsebessége?
Most tekintsünk el attól, hogy a 250 amolyan íratlan szabály, hogy arra korlátozzák az autókat.
Minek több? papíron az veszi őket aki környezettudatosan akar autózni, furán venné ki magát ha ezek száguldoznának 300 al.
Kezdjük az elején: 250 km/h nem kevés. Nagyon nem. A teljesítmény meglenne hozzá (bár az általad felvázolt 35 km/h-hoz nem biztos), de az sajnos nem minden.
A Tesla Model S-ben nincs sebességváltó, a motor egy irányváltón és egy fix végáttételen át hajt (ugyanez többes számban is lehet D kiviteleknél). A végsebesség növeléséhez növelni kell a motor forgórészének fordulatszámát, ezt pedig nem lehet a végtelenségig emelni. Ha kiiktatod a korlátozást, lehet, hogy a forgórész csapágyazása nem fogja bírni. Persze lehetne sebességváltót építeni az autóba, de nem nagyon van értelme.
Másrészt a nagy sebesség sok kompromisszummal jár a futómű és gumiabroncsok terén. Egy két tonnánál is nehezebb böhömöt 300 km/h felett az úton tartani nem egyszerű mutatvány, mert óriási tehetetlenségi erők hatnak mindenfelé. Kemény futómű kell hozzá, nagy sebességi indexű gumiabroncsokkal, amitől a futómű kisebb sebességnél nagyon kényelmetlen. Tudom, tudom, légrugó, elektronika meg egyebek - akkor sem lesz hibátlan a dolog. Annak idején a BMW az E32 750i-nél éppen ezért vállalta önkéntesen a 250-es határt: a jókora V12-es nehézpáncélos tudott volna 300 km/h körüli tempót is futni, csak éppen nincs értelme olyan luxusautót gyártani, ami élettartama 99%-ában kényelmetlen, hogy a maradék 1%-ban is az úton maradjon.
Amúgy meg amint az elején írtam is: 250 km/h nem kevés. Azzal már elég jól lehet haladni, hamar odaér a megbeszélésre az ügyvezető igazgató úr, a végsebességgel kapcsolatos farokméregetést pedig meg lehet hagyni a Bugattinak, a Henesseynek és a Koenigseggnek, valamivel nekik is el kell ütniük a szabadidejüket.
Az hogy "ilyen kevés",az nem is kifejezés.
Tulajdonképpen a Teslát még egy asztmás csiga is megelőzi.
Szerintem legalább 1600-zal kellene mennie,és persze rükvercben.Előre 3800-zal.
Neked gondolom kezd agyadra menni az autótudálékosság.
Persze, csak a motorok, meg az aksik kigyulladnának. Ez már olyan hőterhelést jelentene, hogy valószínűleg kigyulladna a kocsi. Nem véletlenül vannak a komoly autókon, komoly hűtések. A benzines motor is tud melegedni, de az elektromos motornál semmi nem melegszik gyorsabban, meg az aksi.
Persze ehhez már olyan aszfalt is kéne 300-nál egy kisebb úthiba miatt is elszállhatsz. Úgy, mint az a Lambo 4 éve.
Még idáig nem értetted meg a válaszokat?
Olvasd el amit írtak, és ha megértetted akkor màr ne kérdezz ilyen sületlenségeket.
"Annak idején a BMW az E32 750i-nél éppen ezért vállalta önkéntesen a 250-es határt: a jókora V12-es nehézpáncélos tudott volna 300 km/h körüli tempót is futni"
Nem, nem tudott volna. 300 LE nem elég ehhez egy 2 tonnás batárban. Az 507 lóerős E60 M5-nek számoltak kb 320-as elméleti végsebességet. A jóval kisebb 911-es tud 280-290-et 300 feletti Lóerős teljesítménnyel. Ráadásul a 750i buta négysebességes automatája sem tette (volna) ezt lehetővé, mert 3-asban már hamarabb leforog, a 4-es meg olyan hosszú, hogy nem tudja kiforogni vele magát a motor.
Nem kérdező, az a főérvünk, hogy tájékozatlan vagy. Vannak fizikai határai enneke az autónak. Az egyik a súly, a másik a hűtése.
A 0-100 sprintet 2x tudja a Tesla megcsinálni, utána, egy óra pihenés van, mert letilt a kocsi, és csak utazóval lehet menni, mert annyira felmelegszik.
YouTube-n van egy srác, ő versenyzik a Teslával, mindent kiszedett belőle, csak egy ülés a kormány,meg a tablet van. Nincs semmi más bent csak a fém. Így talán, nyert 2 tized másodpercet.
/A 0-100 sprintet 2x tudja a Tesla megcsinálni/
nem tudom melyikre gondolsz mert én a 762lóerős p90d-vel 3x egymás után gyorsultam 0-130ig és 3adik után sem volt semmilyen tiltás.
kérdezőnek meg annyit hogy először utasként menjen 250-el egy autóban utána mondja azt hogy kevés.
pc játék nem olyan mint az igazi vezetés.
a buggatti és tárasi 400feletti versennyik meg semmit nem érnek.
zárt pályán lehet csak megcsinálni ha minden körülmény adott hozzá,és még akkor is baromi nagy az esélye hogy baj történik,nem véletlen be öltözve,bukósisakban csinálják ezeket a méréseket.
abszolút papír adat,egy olyan autó tulaj sem ment 400 közelében nem hogy felette aki vett ilyen autót.
ők csak dicsekedek vele hogy amúgy a kocsi képes lenne rá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!