Ti melyik autó alkatrészeket cserélnétek ki az alábbiak közül?
Elvittem a nemrég vásárolt használt autómat szervízbe, ahol a szerelő összeírt egy listát, hogy miket kellene cserélni a kocsiban.
A kocsi amúgy működik, nincs vele látszólag semmi gond, a szerelő viszont az összes tételt sürgősnek és nagyon fontosnak tartotta.
Ha tudjátok azt is írjátok meg, hogy melyik alkatrészt lehet bontóból beszerezni és melyiket érdemes mindenképp újonnan.
Én azokat az alkatrészeket szeretném csak kicserélni ami tényleg sürgős és fontos, nem akarnám fölöslegesen felújítani az egész kocsit.
1. Az egyik hátsó lengéscsillapító korrodálódott, ezért mind a két hátsót cserélni kellene.
2. Vízhűtő állítólag rossz állapotban van, alul rozsdás, szemből nézve meg be vannak hajladozva a kis lemezek rajta.
3. Olajbetöltő sapka, ami állítólag nem csavarodik rá rendesen, de amúgy a helyén van.
4. Középső-alsó motortartó bak, állítólag rozsdás
5. Kartergáz cső, állítólag ki kell cserélni, nem tudom miért
6. Levegő cső, állítólag szintén ki kell cserélni, szintén nem tudom miért.
Ti melyikeket cserélnétek ki így látatlanban?
Én nem tudom megállapítani egyikről sem, hogy tényleg cserére szorulnak-e, úgyhogy én is látatlanban tudok csak dönteni.
Köszi!
Biztos hogy szerelők is vannak itt. Tőlük jönnek a lepontozások.
A szerelőkek is meg kell élniük valamiből. Mi meg itt kompromittáljuk őket.
Egy régebbi autómban ki lettek cserélve a lengéscsillapítók. Nem gagyik. Középkategóriás márkásak. Két évre rá már látszott sárga rozsdafolt kettőn is. Ezt úgy vettem észre hogy elvittem olajcserére. Már az olajcsere is elég drága volt. 50 ezret kért a végén. Magamnak szoktam cserélni és az anyagköltség mindig kijött 15 ezerből. Csak akkor nem tudtam hirtelen megoldani a cserét és gyorsan kellett. Nekem fél óra az olajcsere a szűrők cseréjével és nem locsolom mindenfelé mint a szerelő aki leszarja hanem precízen oda töltöm ahova kell. Olajcsere után még azt mondja hogy rosszak a lengéscsillapítók de elszalad és hoz és gyorsan kicseréli őket. Mondom mennyi. Azt mondja 80. Mondtam neki hogy nem kérem a cserét. 2 évvel azelőtt a 4 darab cseréje nem került annyiba. Csak felületi rozsdásak voltak amitől még előzőleg átment műszakin. Az olajcsere után én azért lekezeltem a felületi rozsdákat a lengéscsillapítókon.
Megértem hogy a szerelőknek is meg kell élniük valamiből. Nekem olyan szakmám van ami a legmagasabb óradíjúak között van állítólag mert nagy hiány van ezen a területen. A szerelőké még erre is rádupláz ahogy számolgatni szoktam. Na ezért írjuk itt páran hogy amit csinálnak az lehúzás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!