Ti melyik autó alkatrészeket cserélnétek ki az alábbiak közül?
Elvittem a nemrég vásárolt használt autómat szervízbe, ahol a szerelő összeírt egy listát, hogy miket kellene cserélni a kocsiban.
A kocsi amúgy működik, nincs vele látszólag semmi gond, a szerelő viszont az összes tételt sürgősnek és nagyon fontosnak tartotta.
Ha tudjátok azt is írjátok meg, hogy melyik alkatrészt lehet bontóból beszerezni és melyiket érdemes mindenképp újonnan.
Én azokat az alkatrészeket szeretném csak kicserélni ami tényleg sürgős és fontos, nem akarnám fölöslegesen felújítani az egész kocsit.
1. Az egyik hátsó lengéscsillapító korrodálódott, ezért mind a két hátsót cserélni kellene.
2. Vízhűtő állítólag rossz állapotban van, alul rozsdás, szemből nézve meg be vannak hajladozva a kis lemezek rajta.
3. Olajbetöltő sapka, ami állítólag nem csavarodik rá rendesen, de amúgy a helyén van.
4. Középső-alsó motortartó bak, állítólag rozsdás
5. Kartergáz cső, állítólag ki kell cserélni, nem tudom miért
6. Levegő cső, állítólag szintén ki kell cserélni, szintén nem tudom miért.
Ti melyikeket cserélnétek ki így látatlanban?
Én nem tudom megállapítani egyikről sem, hogy tényleg cserére szorulnak-e, úgyhogy én is látatlanban tudok csak dönteni.
Köszi!
Erdekes lista. A lengescsillapitot 2000 ft ert bemeretnem azt ha jo hagynam.motortarto bak maradhat ha nem nyekeg.es minden mas is.
De folyadekokat cserelnek, olaj, hutofolyadek, fekfolyadek, meg valtoolajat is meg szervo olajat is.
Vezerles ha szijas azt is feszitokkel es vizpumpaval.
A tobbivel nem foglalkoznek, ha tonkremegy csak akkor.
Nem tudom milyen autóról van szó, de ezek összesen sem egy borzasztóan nagy tétel.
1. Megvárhatod még "összefosa" magát. Nem olyan nagyon sürgős. Használtat nem vennék ha egy évnél hosszabbra tervezel az autóval.
2. Cserélném. Ha elmegy menet közben a hűtővíz, vagy nem elégséges a hűtés, az elég gáz. Bontottból tökéletes állapotút, esetleg jó minőségű utángyártott újat vennék.
3. Ha nem folyik az olaj, nem cserélném. A legtöbb sapkán cserélhető csak a tömítés is, ami ~70Ft gyáriból. Ha maga a műanyag sapka van eldeformálódva, akkor csere. Nem szép látvány ha összekeni poros olajjal a blokkot. Ha a gyári arany áron van, jó a bontott, hibátlan is, új tömítéssel.
4. Ha amúgy nem rezeg a motor, nem rázza a kasznit, akkor még ráér.
5. Csere. Újra. Utángyártott 2000Ft?
6. Csere újra. Ez is eléggé hatással van a motorra. Ha lyukas, elfáradt, mindenképp jobb ha cserélve van.
Egyre több embertől hallom hogy a szerelők palira veszik őket.
Pl a vízhőtő: Átalában alu (mondhatni az ősidőkben voltak vasból). Hogy is rozsdál? A lamellák közül néhány a szinte új hűtőn is meg van hajolva. Ha erősebben benyomod ujjal akkor máris meghajlanak. Persze ez a szerelőnek már jó pénz mert a hűtőt megrendeli neked amire ráteszi a szép kis hasznát és még rászámol vagy 20 ezer munkadíjat plusz hűtőfolyadék csere ami további anyagköltség neked és munkadíj neki.
A többi probléma is érdekes felvetés de legalább nem nagy tétel összesen. Még ha mind igaz is akkor is eléggé rendben van az autó ha csak ennyi baja van. Elvégre ez használt autó és nem most gördült ki a gyárból. Milyen régi az autó?
Ez tipikus lehúzás. A levegőcsövet és a kartercsövet cseréld ki ha lyukas. Ha nem akkor ne. A hűtőt se, csak ha szintén lyukas. Azokat a kis lamellákat a gőzborotva is simán leszedi mosáskor, hagyd a fenébe. Ha az olajbetöltő sapka zár rendesen akkor azt se. Motortartó bakot cseréld,ha gázadáskor és/vagy hirtelen gázelvételkor mozdul egy jó nagyot a váltókar. Minimális mozgás normális. A telót méresd be vagy nyomd le a hátulját és engedd el. Ha hintázik csere. Ha nem túl könnyű lenyomni és elengedéskor csak felmegy - nem leng mégegyet - akkor hagyd azt is. Attól,h van rajta némi felületi rozsda még jó.
Mindenképp cserélj olajat, szűrőt, levegőszűrőt, vezérműszíjat.
1-2, ha szükséges cseréld.
A többi filléres tétel. Lehet, hogy éppen most nem kellene, de ha 2 hónap múlva emiatt szívsz akkor már megérte.
Az viszont inkább érdekes, hogy se a vezérlés, se egy fékbetét nincs a listán...
(Egyébként meg vidd normális szerelőhöz, látatlanban nem szabad olyan tanácsot megfogadni, hogy mégse cseréld ki, hiába mondja a szerelő)
Először is én azzal kezdeném, amit eddig senki nem írt: örülj, hogy lelkiismeretes a szerelőd, és alaposan átnézte az autód. Jobb lett volna, ha minden egyes látogatásnál jönne elő újabb és újabb feltárt hibákkal? Annak szerintem kevésbé örülnél, így legalább most tudsz előre tervezni.
A felsorolt tételek nagy része valóban nem költséges, se az anyag, se a munkadíj. Csöveket, olajbeöntő sapkát cseréltetheted azonnal, pár-ezres tételek.
Lengéscsillapítót iktasd be egy következő körre.
Vízhűtő kényes téma: kár lenne megvárni, míg egyszer az út szélén találod magad az elfolyt hűtőfolyadék miatt. Egyeztess szerelővel, beszéljétek át, esetleg ezt is időzítsd későbbre, de semmiképp ne legyen a listád végén.
Motortartóbak felületi rozsdája (ha csak tényleg ennyi) nem nagy gond, azzal bőven ráérsz később foglalkozni.
Bontott cuccokkal ne vesződj, jó minőségű utángyártottat szerintem kapsz mindenből, bár nem ismerjük az autód típusát.
3-6: ha nem foglalkozol vele, nagyobb bajt tud okozni, cserélném.
1: lehet hogy hamarosan viheted vissza mert ha tönkremegy veszélyes vele közlekedni. Ha a tányér korrodálódott annyira hogy esetleg eltörik a rugó alatt, akkor nagyobb bajt tud csinálni, mi ezt innen nem látjuk. Jobb a csere.
2: ha menet száll el és nem veszed észre időben, akkor megsütheted a motort, drága móka. Persze az sem jobb, ha leparkolsz Pest közepén és mire visszasétált az összes víz a kocsi alatt áll egy tócsában és cserél(tet)heted ki a parkoló közepén.
Én mind megcsináltatnám
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!