Mi alapján tartsam az autót a sáv közepén?
Sziasztok!
Nemrég kimerészkedtünk a szomszéd városba az okatatóval,és az úton végig kell menni a 8ason.Szerintem ez a szakasz viszonylag jól megy,csak annyi a gondom,hogy egyszerűen nem birom végig a sáv közepén tartani az autót,sőt igazából néha össze is zavar az oktató,hogy a sáv melyik szélére húzodjak,mert egyszer a felezővonal felé menjek,egyszer jobbra tartsak.A legfőbb probléma igazából az hogy tényleg érzem azt,hogy néha elmegy az autó valamelyik irányba és ilyenkor csak korrigálással tudok középre visszamenni,és ilyenkor általában lecseszés kvöetkezik,hogy hát ez még mindig nem megy a 4. óra után sem.10.óránál járok,eddig nem voltam igazából sehol sem,csak Veszprémben,de ott szinte mindenhol.Sokszor elkeseritő,amikor állandóan kapom a lecseszést,hogyha egy apróbb hibát vétek,aztán utánna már elmegy a kedvem és egyre többet hibázok.Szóval erre szeretnék tippeket,hogy van-e valami szokás arra,hogy egyenesen tartsam az autót,vagy ehhez idő kell megszokni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nincs erre tuti módszer. Lehet kitalálni ilyeneket, hogy figyeld, hogy a terelővonalak hol tűnnek el és ahhoz viszonyíts, de igazából, akkor nagyon erre fogsz koncentrálni és nem nézel előre/tükrökbe, stb.
Majd akaratlanul is ráérzel.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Alapvetően gyakorlás kérdése, kellő rutinnal már bem is kell ezzel fogalkozni, de tanulóként mlg természetes, hogy kell ellenőrizni a sávon belül a helyed.
Ebben a két külső tükör segít, oda pillantva látod a sáv széleit, s ha szükséges korrigálsz, de nem kapkodva. A cél az, hogy ne kacsázz a sávon belül, tudj a megfelelő helyen haladni, amig ez nem negy érzésből, segitenek a tükrök
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Tanulni a városban lehet, lakott területen kívül nem nagyon van mit tanítani, azon kívül, hogy nagyobb sebességgel kell közlekedni.
Ez még az autó pályára us igaz, azt az oktatók megmutatják egy, vagy két orában, de nem szeretnek ott több időt tölteni, a városi közlekedés az, ahol rengeteg a tanulni való, pláne, ha van villamos, buszsávok, tömeg...
Az meg egyén függő is, hogy kinek mennyi gyakorlásra van szüksége, 30 órával nem sokan vizsgáznak le, sőt azok vannak kevesen, akiknek az elég, 45-50 óra az átlag, de 60-80 óra sem lehetetlen egyeseknél.
A 10óra nagyon kevés még, a fejlődés folyamatos, tehát nem úgy zajlik, hogy x óra után tökéletes lesz valami, mondjuk a sávon belül haladás, hanem 10 óránál van egy szinten, 20 óránál már sokkal jobb, 30 óránál még jobb, és ha majd levezettél több ezer kilométert, már rutinból nem lesz gond a sáv közepén haladni, jó íven kanyarodni (feltéve, ha oda figyelsz rá, mert arra is lehet figyelni, hogy közlekednek sokan jogosítvánnyal is - azért sem szabad másokat utánozni, az oktató tanácsait ajánlott inkább kpvetni)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az is egy természetes folyamat, hogy a vezetés, a sok irányba figyelés annyira leterheli a tanulót, hogy az alapvető információkkal nem tud mit kezdeni.
Iskola példa erre, amikor befordulnak egy egyirányú útra látja a táblát, lereagálja, mennek két-három útkereszteződést, szól az oktató, hogy balra kanyarodva tovább... a tanuló pedig nem tudja, hogy még mindig egyirányú úton halad-e.
Ez is változik, fejlődik majd.
A KRESZ tudás nem az elméleti vizsgán a fontos, ott a 10 lehetséges hiba arányában nézve nagyon sok, laza az a vizsga, és minden kérdésen lehet gondolkozni.
A forgalmi vizsgán gondolkozás nélkül kell tudni a KRESZ-t, ott egyetlen hiba miatt lehet bukni.
Később sok olyan szabálytalanságot elkövetnek tudatosan a járművezetők, ami senkit nem veszélyeztet ugyan, de a forgalmi vizsgán biztos bukó ( pl zárovonalat érintve hajt át a kanyarodó sávba), és sajnos az olyan sem ritka, amikor az illetőnek fogalma sincs az oda vonatkozó szabályokról.
A vezetés tanulás arról szól, hogy a tanuló folyamatosan nyomás alatt van, folyamatosan tanul, de mindig magasabbra kerül a léc.
Néhány óra múlva már nem a sávtartás lesz a nehéz, de lehet lesz más, egyre összetettebb feladatokat kell megoldani.
Ez is teljesen természetes 30-60óra nem valami sok idő, ellenben pénzben mérve nem kevés.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nincs tuti ötlet rá.
Sok-sok gyakorlással menni fog. Úgy, ahogy a kresz táblák, és a forgalmi helyzetek felismerése is.
Én szoktam figyelni az előttem menő autókat.
Nekem sokat segített, hogy pl. a buszon ülve előre ültem, vagy autóban az anyós ülésre, és figyeltem, hogy mennek a vezetők. Végig gondoltam, hogy én mit tettem volna.
Meg kell szokni azt is, hogy nagyobb sebességnél elég egy nagyon kicsi kormánymozdulat ahhoz, hogy az autó irányt váltson. Ne kapkodj.
Gyakorolj sokat, menni fog.
10 óra gyakorlás még egyáltalán nem sok.
A 30 óra vezetési idő alatt a semmi tudásból nehezen érhető el a kötelezően levezetendő 580 km. És sokan vannak, akiknek nem is sikerül ennyi idő alatt megtanulni az autó kezelését.
Én semmi tudásról 3 hónap vezetési idő alatt 65 óra vezetéssel a 66.órán vizsgáztam le elsőre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!