Kartergáz jelenség?
A kartergáz az az, amikor az égéstermék átjut a dugattyún, meg a gyűrűkön keresztül a karterba.
Vagyis leveszed az olajbetöltő sapkát, és onnan jön majd a kipufogófüst.
Az olajfogyasztás sokminden függvénye lehet, nekem van most egy 395 ezer km-t futott túródízel opel, és azért nincs neki olajfogyasztása lógó turbóval, meg kopott motorral, mert úgy vezetem, mint egy vén fsz.
1500-nél nem pörgetem jobban, és elég sűrű olajat raktam bele.
kb 6000km-en alig fogyott az olajból.
De 5-30-as olajjal, egy géppuskalábú sofőrrel lehet, megzabálna 2000-enként 1 litert.
Oké de ha már a kartergáz az olajbeöntőn jön akkor az legtöbbször azt szokta jelenteni hogy el van dugulva a kartergáz elvezető cső. Ez se jó jel de nem biztos hogy nagy bajt jelez.
A tömítettséget a kompressziómérővel mérjük mert az ad pontos és egyértelmű visszajelzést. Benzines otto motoros autónál nyilván a gyertyák helyén és dízel üzeműnél a porlasztócsúcsok helyén. Pl vásárlásnál ha hozzájárul a tulajdonos akkor ajánlott is elvégezni. Ezt most nem okoskodásként hanem mert így kapunk pontosabb képet. Ennél az autónál is jó lenne egy ilyen mérést végezni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!