Mikor éri meg 30 évnél öregebb autót venni?
Nagyon tetszenek az 1964től 1970ig a Mustang modellek. Ahogy nézem már 5 milliótól lehet jó állapotút kapni.
Szívesen vezetném, akár elsődleges autóként is, mert amúgy sem használnám sokat, bár tudom, hogy másod autónak a legjobb.
Egy ilyen autót milyen anyagi helyzettel lehet igazán megengedni. Az oké, hogy kifizetek 5 milliót, de ha elromlik valami hova viszem? Mennyi a javíttatás? Mennyi probléma van vele ha kiveset használom? stb...
Akkor éri meg, ha nagyobb a haszon a megvásárlásával mint nélküle.
Ha például havonta 3 milliót költesz hangulatjavító szerekre, de a Mustang pótolja vagy jobb élményt nyújt, akkor akár 3-4 hónap alatt megtérül, megéri megvenni.
Az a baj, hogy amit 5M körül árulnak, annak is van baja rendesen, csak nem írják bele a hirdetésbe, aztán pedig jönnek azzal a szöveggel, hogy nem új autót veszel, meg hogy mit vársz ennyiért.
Anyagi helyzeted kb. kimeríthetetlen legyen (nem hátrány, ha ma van a névnapod... :))) ), mert hiába nem bonyolult szerkezetek, ettől függetlenül bármi, de tényleg bármi elromolhat egy ennyi idős autóban. Aztán kérdés, hogy ami elromlott, az milyen további meghibásodásokat, károkat okoz.
Javítani az országban tényleg csak pár helyen tudják, rengeteg idő és rengeteg pénz ellenében (észre sem veszed, és csak úgy szállnak a milliók). Ezért a legtöbb veteránautós amit csak tud, maga javít.
Alkatrészeket lehet hozzá rendelni külföldről egyénileg, de ha értéke alapján (amibe a szállítási költség is beszámít) megfogják a vámon, általában egy hónapig ott áll, mire kiszabják rá az ÁFA-t és ha szükséges, a vámot.
Persze vannak hazai alkatrészboltok is, ott azért gyorsabban megy az ügyintézés.
Az pedig, hogy OT-s rendszáma van, semmire nem garancia. Ha jól tudom, eladáskor/megvételkor az új tulajnak újra OT vizsgára kell vinni az autót, akkor is, ha előtte egy hónappal volt OT vizsgán. Egyébként talán ötévente vizsgaköteles a hazai oldtimer. Egy ilyen vizsgán viszont szinte bármiért lepontozzák az autót... sokszor neked kell bizonyítani (prospektusokkal, szakirodalommal), hogy ami benne van, az korhű, nem típusidegen, lehetett ilyen felszereltséggel rendelni stb.
Gyakorlatilag az utolsó csavarfejnek is makulátlan, csili-vili állapotban kell lennie, hogy átmenjen. Nincs olyan, hogy kicsit rozsdapöttyös kipufogóval átmegy. Új autórádiót/hangszórót bele se tegyél, ülések ha újra lettek valamikor kárpitozva és nem egyeznek a gyári szín- és mintaválaszték valamelyikével, az is bukó, más felnikkel szintén bukás stb. Szóval nem lehetetlen, de iszonyat szívás idegileg és anyagilag is. Nem egy autó van idehaza, ami lejárt OT-vel áll évek óta és eladó... nem véletlen.
Persze ha nem OT-s rendszámú '64-'70 közötti Mustangról van szó, az más, de én ilyenből kettőt ismerek, és egyik sem eladó.
Nem akarok veterán showra járni, a lehető legautentikusabban megőrizni vagy éppen arra várni, hogy max X év mulva jóval többért eltudjam adni.
Itt ingább anyagilag gondoltam, hogy milyen helyzettől érdemes megvenni.
Pl.: 5 millió az autó, de még számoljak 5 milliót karbantartásokra vagy felújjításokra az első 1-2 évben?
Vagy pontosan hogyan értitek?
Nem néztem igazán utána a dolognak, mert még most kezdtem el gondolkozni rajta, szóval azt sem tudom, hogy mi az OT rendszám. Csak az érdekel, hogy tudja vele menni egy-két helyre. Nyílván nem nagy távolságokra és ennyi...
Tudom, hogy elsődleges autónak nem jó, ezért mindenképpen másodiknak lenne, de ettől függetlenűl eltudnám képzelni, hogy napi szinten vezetem.
Elhiszem, hogy teszik neked a 60-as évekből származó Mustang, de a hozzászólásaid alapján úgy tűnik, nem a Te világod.
Jobb, ha nem álmodozol tovább.
Keress rá Einkler Cougarjára a neten.
Autós újságíró, régóta a szakmában, mindenki ismeri, neki még azt is megszerzik, megcsinálják, amit másnak nem.
És ennek ellenére a Mercury Cougar csak egy megbízhatatlan, mindig újabb hibát szülő szarkupac maradt, nagyot bukott rajta, amikor megvált tőle.
Pedig pénz volt, kapcsolatok voltak... de jó autó sehogy sem akart levődni a távolról szép amcsi tepsi-kupéból.
Jól gondold meg!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!