Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért melegszik az autóban a...

Miért melegszik az autóban a vízhőfok ennyivel?

Figyelt kérdés
Adott egy VW Jetta 6 1.2 TSI motorral. Az autóval nagyrészt autópályán megyek, ilyet nem tapasztaltam eddig, amit ma. Kb. 100 km megtétele után(természetesen autópályán 135 km/h sebességgel végig tempomattal) azt tapasztaltam, hogy a vízhőfokmérő 100 fokot mutat, pedig eddig "ha tört ha szakadt", akkor sem ment 90 fok fölé. Ekkor gyorsan átkapcsoltam az autó számítógépét az olaj hőmérsékletéhez, ami 120 fokot mutatott ekkorra. Tekintettel arra, hogy klímát használtam a nagy hőség miatt, a klímát gyorsan kikapcsoltam és kb. 5-10 km megtétele után a vízhőfokmérő 90 fokot jelzett, az olaj 110 fokot. Kérdezem én, hogy mi a hiba forrása? Nem vagyok egy nagy szaki, remélem nem komoly a baj.

2018. aug. 9. 14:49
 1/10 anonim ***** válasza:
59%

Az még elmegy ideálisnak. Ugyanis a hűtővíz forrásponja 110-120 fok között van(ez a rendes, 50-50 arányban elorekevert folyadékra érvényes).

Ha tiszta fagyálló van a hűtőben, akkor esetleg feljebb mehet, mivel nem vezeti el olyan jól a hőt, mint a víz, de nagyobb a forrásponja és ovja a hűtőt. Szóval magyarul: 50-50 arányú keverék megy a hűtőbe, mert arra van tervezve, s akkor adja az ideál hűtést.

135ös tempónál akkora a légellenállás, hogy feleseleges a hűtő ventilátor, ugyhogy a hűtés a levegő oldalról adott.

Így a hűtő körül kell keresni a hibát, esetleg hibás jeladó, dugulás a hűtőbe, rossz anyaggal van feltöltve.


Szerintem a jeladó lesz.

2018. aug. 9. 15:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Jobb lesz ha megnézeted mert könnyen kinyírod a motort vele.
2018. aug. 9. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
43%

Magas a külső hőmérséklet, nem képes elvezetni a hűtőrendszer a "túlterhelést"..


37 fok + autópálya tartósan + klíma, fényszórók, ventillátor, stb...ez már sok a hőből..


ha nagyon tennél valamit, akkor csapasd le a hűtőrácsot nagynyomásúval..a sok bogár, sár, por, madártoll, stb...nem tesz jót a hűtésnek.

2018. aug. 9. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
Én sem vagyok egy nagy szaki,de azt én is tudom,hogy ha megy a ventilátor az nem melegíti a motort ,hanem hűti.... Nézése meg minél előbb... Nem rossz kis motor amúgy de szerintem nem pályára való...
2018. aug. 9. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Vigyáznék azzal a nagynyomású mosóval, már egy erősebb slag is behajtogatja hajszálvékony lamellákat.

De egy óvatos vizes tisztítás nem árthat.


A 100 foktól nem kell megijedni. A VW valamiért az átlagember szerint kicsit magas üzemi hőfokot tart üzemszerűnek. Nem azért forr magasabb hőfokon, amiért egy koráűbbi válaszoló gondolta, mert etilénglikol-víz keverék, hanem azért, mert zárt hűtőrendszer, túlnyomás alatt. Valahol 130 fok körül forrhat fel.


Itt egy Golf műszerfal, kicsit régebbi, de a piros itt is 120-130 fok között van:

[link]

Szerintem ne vidd sehová, nincs semmi baja az autónak. Maghajtottad, klíma is ment (a klímahűtő leadott hője is a motortéren áramlik keresztül), ennyi.

Amúgy a Jetta termosztátja 87 fokon kezd nyitni, és 102 fokon van teljesen nyitva.

A hűtőventilátor elindult? Ugye nem. Akkor (asszem itt már nem hőgomba, hanem a motorvezérlő kapcsolja) ne akard felülbírálni az autót. Rossz a jeladó, rössz a hűtőventilátor, mert valamiért az emberek fejébe kitörölheteltenül beégett a "90 fokos a jó" üzemi hőmérséklet.



(Nem csak te jártál így, amikor Demszkyék átültek a szolgálati Ladákból a "malacorrú" Passatokba, azt hitték, hogy hibásak, mert 100 fok körül van a víz, aztán a szervizben felvilágosították a sofőröket, hogy a piros tartomány 120 fok fölött kezdődik...)

2018. aug. 9. 17:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. Elvittem szerelőhöz a kocsit, ő megjáratta és a hiba nem jelentkezett nála. Pár hosszabb "tesztkört" mennem kell vele, ha jelentkezik ismét ez a probléma, akkor visszaviszem.
2018. aug. 12. 09:34
 7/10 anonim ***** válasza:

Úgy látom nem értettél meg semmit.

A 100 fokos víz nem hiba, hanem tulajdonság.


Persze ha sok pénzed van, járhatsz a szerelőd nyakára, le is fog (remélem) rendesen venni, csak az a bibi, hogy ami jó, azt nem lehet megjavítani. De ha az ügyfél költeni akarja a pénzét, hát tegye.


Még egyszer, lassan, hogy te is megértsed: autópályán meghajtva klímával tűző napon 45 fokban a 100 fokos víz nem hiba. Nem tette ki a magas vízhő ikonját, és nem kapcsolta be a hűtőventilátort. Az autó hibátlan, egyetlen egy nagy hibája van csak: nehéz felfogású a gazdája.

2018. aug. 12. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm ezt a kommentet is. Igazából lehet nehéz felfogású vagyok, de ahogy említettem nem értek az autókhoz nagyon. Inkább megelőzném a bajt minthogy rengeteget fizessek valamiért, még ha utólag kiderült, hogy az nem is hiba. A szerelőm egyébként jó barátom, ezért a műveletért most semmit nem kellett fizetnem. :)
2018. aug. 13. 09:14
 9/10 anonim ***** válasza:

Itt a link:

Lehet hogy a műszerfal nem pont a tiéd, ez egy 2015-ös Jetta leírásának hűtőrendszerről szóló fejezete:

[link]

Közvetlen letöltési link:

[link]

A lényeg: van benne szó a magas vízhófok jelzésről, amit te bizonyára nem láttál. Szerelőhöz vinni akkor kell, amikor valami hibajelző világít, vagy egyértelmű hibajelenség van (kattog, zörög, morog, füstöl, stb)

Az hogy egy hőmérséklet szerinted magas, az nem hiba.

A fentebb linkelt leírásban a Fahrenheitben skálázott (csak angolt találtam) vízhőfok skála 160-250°F között zöld. "Normal temperature range" - írja a leírás.

Celsiusban ez 82-120°C. A 100°c még bőven a normális tartomány.

2018. aug. 13. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a segítséget és a magyarázatot is :)
2018. aug. 13. 11:32

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!