Miért melegszik az autóban a vízhőfok ennyivel?
Az még elmegy ideálisnak. Ugyanis a hűtővíz forrásponja 110-120 fok között van(ez a rendes, 50-50 arányban elorekevert folyadékra érvényes).
Ha tiszta fagyálló van a hűtőben, akkor esetleg feljebb mehet, mivel nem vezeti el olyan jól a hőt, mint a víz, de nagyobb a forrásponja és ovja a hűtőt. Szóval magyarul: 50-50 arányú keverék megy a hűtőbe, mert arra van tervezve, s akkor adja az ideál hűtést.
135ös tempónál akkora a légellenállás, hogy feleseleges a hűtő ventilátor, ugyhogy a hűtés a levegő oldalról adott.
Így a hűtő körül kell keresni a hibát, esetleg hibás jeladó, dugulás a hűtőbe, rossz anyaggal van feltöltve.
Szerintem a jeladó lesz.
Magas a külső hőmérséklet, nem képes elvezetni a hűtőrendszer a "túlterhelést"..
37 fok + autópálya tartósan + klíma, fényszórók, ventillátor, stb...ez már sok a hőből..
ha nagyon tennél valamit, akkor csapasd le a hűtőrácsot nagynyomásúval..a sok bogár, sár, por, madártoll, stb...nem tesz jót a hűtésnek.
Vigyáznék azzal a nagynyomású mosóval, már egy erősebb slag is behajtogatja hajszálvékony lamellákat.
De egy óvatos vizes tisztítás nem árthat.
A 100 foktól nem kell megijedni. A VW valamiért az átlagember szerint kicsit magas üzemi hőfokot tart üzemszerűnek. Nem azért forr magasabb hőfokon, amiért egy koráűbbi válaszoló gondolta, mert etilénglikol-víz keverék, hanem azért, mert zárt hűtőrendszer, túlnyomás alatt. Valahol 130 fok körül forrhat fel.
Itt egy Golf műszerfal, kicsit régebbi, de a piros itt is 120-130 fok között van:
Szerintem ne vidd sehová, nincs semmi baja az autónak. Maghajtottad, klíma is ment (a klímahűtő leadott hője is a motortéren áramlik keresztül), ennyi.
Amúgy a Jetta termosztátja 87 fokon kezd nyitni, és 102 fokon van teljesen nyitva.
A hűtőventilátor elindult? Ugye nem. Akkor (asszem itt már nem hőgomba, hanem a motorvezérlő kapcsolja) ne akard felülbírálni az autót. Rossz a jeladó, rössz a hűtőventilátor, mert valamiért az emberek fejébe kitörölheteltenül beégett a "90 fokos a jó" üzemi hőmérséklet.
(Nem csak te jártál így, amikor Demszkyék átültek a szolgálati Ladákból a "malacorrú" Passatokba, azt hitték, hogy hibásak, mert 100 fok körül van a víz, aztán a szervizben felvilágosították a sofőröket, hogy a piros tartomány 120 fok fölött kezdődik...)
Úgy látom nem értettél meg semmit.
A 100 fokos víz nem hiba, hanem tulajdonság.
Persze ha sok pénzed van, járhatsz a szerelőd nyakára, le is fog (remélem) rendesen venni, csak az a bibi, hogy ami jó, azt nem lehet megjavítani. De ha az ügyfél költeni akarja a pénzét, hát tegye.
Még egyszer, lassan, hogy te is megértsed: autópályán meghajtva klímával tűző napon 45 fokban a 100 fokos víz nem hiba. Nem tette ki a magas vízhő ikonját, és nem kapcsolta be a hűtőventilátort. Az autó hibátlan, egyetlen egy nagy hibája van csak: nehéz felfogású a gazdája.
Itt a link:
Lehet hogy a műszerfal nem pont a tiéd, ez egy 2015-ös Jetta leírásának hűtőrendszerről szóló fejezete:
Közvetlen letöltési link:
A lényeg: van benne szó a magas vízhófok jelzésről, amit te bizonyára nem láttál. Szerelőhöz vinni akkor kell, amikor valami hibajelző világít, vagy egyértelmű hibajelenség van (kattog, zörög, morog, füstöl, stb)
Az hogy egy hőmérséklet szerinted magas, az nem hiba.
A fentebb linkelt leírásban a Fahrenheitben skálázott (csak angolt találtam) vízhőfok skála 160-250°F között zöld. "Normal temperature range" - írja a leírás.
Celsiusban ez 82-120°C. A 100°c még bőven a normális tartomány.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!