Diesel auto néhány kilometer után leáll, majd ha lehül, megint megy tovább, amig fel nem melegszik. Mekkora és persze mi lehet a hiba?
Hétvégén sajnos a fű se nő és jó lenne, ha valami sejtésem lenne hétfőre a hiba mibenlétéről.
Ha mindjárt nem is pontosan, de valami irányt mutassatok nekem légyszíves!
Egy Peugeot 806-os diesel autóról van szó 2000ccm és az évjárata is 2000-beli.
A hibajelenség mint fenn.
Vészmódba kapcsol az autó. Azért áll le.
Ebből kiindulva, hidegen a hiba nem jön ki.
De ez még igy is olyan tág, hogy ezt megmondani nem lehet.
Persze lesz aki ír valamit, lehet ítt olvasott hasonlót, lehet megjárta ő is, de reális értékű válasz nem fog érkezni, magyarul mind találgatás.
Mennyire kell neki lehűlni?
MErt most azért több óra lenne mire lehűl valamennyire is.
Előtte nem gyengül, nem lesz más a hangja?
Tápszivattyút nem próbáltad felnyomni neki?
Szóval volna itt kérdés rengeteg.
Hogy mennyire hűl le?
Erre meg én nem tudok pontos választ adni. Azt sem figyeltem meg felmelegszik-e teljesen üzemi hőmérsékletre mielőtt leáll. A hiba tegnap reggel jelentkezett kb. 2 km-rel hidegindítás után.
Mindenesetre kb. fél óra múlva újra üzemképes.
A vészüzemmód nem ilyen. Vészüzemmódban vagy csökkentett fordulatszám van, vagy csak alapjárat, de nem áll le. De ha le is áll, következő gyújtás ráadáskor be kell indulnia.
Egyszer egy dízel Opelhez volt szerencsém, aminek a főtengely jeladója hülyült meg a hőmérséklet függvényében. Hidegen tökéletesen pöccre indult, 5-6km-t hibamentesen el lehett vele menni, majd egyszer csak menet közben leáll. Innentől kezdve csak az önindtó teker, de semmi... Tréler, szervizbe be. Ott megint tökéletesen indul. Többször elindítják-leállítják. Tökéletes. Jó, akkor elköszönünk, hogy bocsi a zavarásért, ez magától meggyógyult. Az utca végéig jutottam vele, ott megint leállt és nem indult. Tolás vissza a szervizbe.
Hibakód kiolvasás után kiderült, hogy a főtengely helyzetérzékelő jeladó volt a hibás. 5-10eFt volt az új.
Az utolsó kommentár igen hasonlit az esetemhez.
Tréler, szerviz, majd hozzányúlás nélkül indul szépen. Én kb egy jó kilométerre jutottam, de toltam is neki, mert mint mondtam hétvége van és oda akartam érni valahova.
Viszont ekkora már kikockáztam a hideg és meleg összefüggését így lemondtam az útról és vártam egy félórát az út szélén. Utána az autó el is indult, visszamentem a szerelőhöz, de az már nem vállalta el hogy hétfő előtt megnézi.
Nos, ha valakit még érdekel a történetem vége, annak elmondhatom, hogy a fúvókák adták meg magukat.
A mért nyomás kb tizede volt csak a szükségesnek.
De mire ezt sikerült végül kitalálni, na az nem volt egy egyszerű folyamat.
A kompjuter nyomásproblémát (is) jelzett.
A 4370-es hibakód, az üzemanyagszabályzás hibáját mutatta folyamatosan.
Különböző erzékelők lettek cserélve, oda és vissza is, mivel a hiba nem változott.
A szerelő aztan feladta és mondta forduljak egy dieselspecialistához, aki aztán bemérte és elmondta mit tapasztalt.
Ennyi.
Akkor legalább kiderült...
Fura, mert az injektorproblémának szokott más tünete is lenni. Olyanról már hallottam, hogy melegen nehezen indul be, de olyanról nem hogy emiatt leáll. Ezek szerint ilyen is lehet...
Köszi, hogy megosztottad, egy tapasztalattal több!
Gyerekek!
Olyan ez mint szappanopera, sosem akar vége lenni! Legutóbb arról számoltam be hogy kicserélték a fúvókákat. Az árukon megvettem az autót mégegyszer. :/
Boldogan újra nekivágtam hát a heti 500 kilométeremnek, de alig jutottam tán 20 kilométerre, mikor újra leállt az autó.
De akkor nem fordultam vissza garanciára, menni kellett pénzt keresni. A probléma aztán odáig fajult, hogy egyre gyakrabban leállt az autó, mig végül csak rövid időkre indult el, kb. 10-20 masodpercekre.
Visszahoztam végül újra, hogy mostmár csináljanak vele valamit, mert a baj ugyanaz!
Nézegették,méregették és megint csak alacsony üzemanyagnyomás. Kiderült,hogy az üzemanyagpumpát lefogó nagy tízcentis hollander valamiért nem szorította le a helyére a pumpàt és az csak úgy "belelógott" a tankba.
Kiderült az üzemanyagvezeték sem tartotta igazán a nyomást.
Persze csere minden. Tankot, és az egész rendszert többszörösen átmosták. Megint fizettem mint a katonatiszt. Ugyanannyit mint legutóbb.
Ez volt tegnap.
Akkor megint elégedetten elindultam.
De bizony most sem jutottam messzire.
Mikor a műhelyfőnöknek elmondtam mi van, az csak a fejét fogta. Végül azt mondta, megint átmossák a rendszert, mert rengeteg kosz volt a tankban és esetleg maradhatott valami a mosás után is és az kerülhetett be a fúvókákhoz, okozva ezzel a bajt. Mondta tesznek be egy még egy szűrőt, garanciában persze.
Most várom megint, hogy kész legyen és hogy újra elégedetten elinduljak. Kíváncsi vagyok meddig fogok jutni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!