Jaguar xf velemeny?
Hát, nagyon szép autó az tény, nem látsz sokat az utcán:)
Szervizigényét tekintve, kb, mint egy BMW.Tehát, kényes, törődést igénylő jószág.
A probléma, hogy mivel az országban nem gyakoriak, emiatt nem ért hozzá olyan sok szerelő.
Márkaszeríz is csak kettő van az országban, az is csak Budapesten.
nos igen...bár általánosságban is hülyeség "megbízhatóság" alapján autót venni.
minden autó elromlik rendeltetés szerűen is, rendszeres karbantartással, és mégjobb, hogy fogalmad sincs mikor. csak körülbelüli értékek vannak, hogy egy-egy alkatrésznek kb. mennyi az élettartama. ugyanazon típusból az egyiknél már elromlik jóval előtte, másiknál meg többszörösen túléli.
csak ahogyan előttem is írják, nem ez fog neked fájni, hanem azt, amikor az az egyetlen alkatrész fog elromlani, amit már kb. gyártani se gyártanak, vagy ha mégis, nagyon körülményes beszerezni, és akkor jön még a következő gond, hogy ki az, aki majd beszereli úgy, hogy garanciát is vállal a munkájára, mert szakértelemmel dolgozott.
Úgy beszélünk most erről a kocsiról, mintha 150 évvel ez előtt gyártott fúziós reaktor lenne. :D
Fenntartani drága, ha van korpa akkor hajrá. Ezt sem bonyolultabb szerelni, mint akármelyik másik komolyabb autót.
Nem feltétlen, azért ez nem ugyanaz a kategória, mint a 300 000-ért BMW-t.
De ha már ennyit kiadnék egy kocsiért akkor én sem szeretnék extrém méretben szívni. Van az a kategória amikor elhordod szervizbe amikor kell, illetve ezeknél a prémium autóknál van az a kategória amikor elhordod szervizbe 3-4 hetente 6 jegyű összegért mert mellényúltál és most fossa el magát minden :D
Ha nem elektronikai hulladék akkor egy keveset futott 4.2/5.0 szívó benzin a kategóriájában nem feltétlen extrém pénztemető. Nem hiszem hogy több szívás van vele, mint a dupla turbós V8-as 750i-vel :D
Csak most olvastam az XF kérdésed.
Nekem 5 éve van meg egy most 8.5 éves, 2010-es XF 3.0d. Amit cserélni kellett benne kopó alkatrészeken kívül, az 1db 15eFt-os érzékelő volt.
A fenntartása, kb mint a BMW, bár ezen sima vas féktárcsák vannak így a féktárcsa pl olcsóbb.
Gumiból 200eFt/ garnitúra és 2 évet bír ki, ami azt jelenti hogy minden évben kell egy gumi garnitúra, vagy egy téli, vagy egy nyári.
Olajcseréhez az ACEA C1-es olajjal kb 50eFt az alkatrészára és érdemes minden 10.000km-nél megcsinálni.
A futóműben kar vastagságú alu lengőkarok vannak, nekem még semmit sem kellett cserélnem és nagyon feszesen tart 8 év után is, semmi nem kopog, nyöszög.
Fogyasztása a 6-os ZF-el 10.4l városi üzemben, autópálya 7.5l, a 8-as váltóval biztosan jobb, de szerintem 10l környékén és az alatt 1-2l ebben a kategóriában nem számít.
A 3.0d motor a legjobb választás hozzá, jól megy, nem kényes. Egyedül itt is a sűrű olajcsere fontos, illetve kb 200.000km a motor élettartama, ezért alacsony futásteljesítménnyel kell megvenni. mielőtt valaki nem értené; egy mai dízel motor ennyit bír és kész, utána jönnek a problémák.
A futóműve zseniális, váltó, mint minden ZF jó, fékből a 355mm-es (a féknyereg fémlappal takart) verziót kell megvenni, a kisebb 326mm-es (nyereg dómszerű) gyenge ehhez a tömeghez. mindkettővel gyártották a 3.0d-t.
Városba, rövid utakra a DPF -es dízel nem való, könnyen elkokszolódik ha nincs lehetősége kiégni, nekem Bp környéki (nem belvárosi) rohangáláshoz már jó. A 3.0V6 benzinesből a szívó gyenge és sokat fogyaszt, a 3.0V6 kompresszor sokkal jobb, de ritka.
Csak ajánlani tudom a tipust, persze olyat, amit nem napi Bécs-Berlin ingázáshoz használtak, sok siket a keresgéléshez!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!