Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy dizel kocsit miért nem...

Egy dizel kocsit miért nem szabad annyira pörgetni, mint egy benzinest?

Figyelt kérdés
2018. aug. 8. 18:53
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
0%
Ne a régi szíbóbenzines autókhoz hasonlíts már egy turbódízelt. :D Annyira bírom az ilyet, a dízel a menő, mert elver egy szívómotort. Aztán amikor a kis 1.4 tsi lehagyja az 1.9-2.0 tdi-t, akkor meglepődnek. :D Aminek mellesleg éppen ugyanolyan hosszú váltója van, mint a dízeleknek. Tény, hogy régen a benzinesek nem a hosszú váltójukról voltak híresek, de azok az idők már elmúltak.
2018. aug. 9. 08:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
50%

"Tény, hogy régen a benzinesek nem a hosszú váltójukról voltak híresek, de azok az idők már elmúltak."


Javaslom próbálj ki egy mostani turbóbentinest és egy dízelt! Van köztük különbség így is. De ez miért baj? Mért fáj, vagy miért rosszabb egy olyan autó, aminek rövidebbre van hangolva a váltója?

Idén év elején vettem új autót. Volt T benzines tesztautó, mentem azzal is. Általános felhasználásra, főleg ha az ember kénytelen rövid távokat is menni, teljesen jó. Egy szóval nem írtam, hogy nem jó, se azt hogy baj lenne ha 5000-es fordulat. Ennek ellenére mindenki nekem esik, hogy én szidom a benzines autókat. Hm, érdekes, mert semmi ilyet nem írtam, de a komplexusaitok miatt a belemagyarázás megy ezerrel...

De térjünk vissza a témához: Én ezt tapasztaltam:

Dízel: hosszú távú autópályás utazó autónak (én erre használom évi 30-35ekm-en keresztül), még mindig ezt találom optimálisabbnak. Arra jó, hogy 130km/h-nál beteszed az adaptív tempomatot és órákon keresztül ülsz benne.

Turbó benzines: Átlag felhasználásra, napi munkába járásra, városban szaladgálásra, néha hosszabb távú kirándulásokra, nyaralásra teljesen jó, másnak is ezt javasolnám. Teljesítményéhez képest a fogyasztás is elfogadható, bár a dízelnél valamivel több, főleg ha az ember szereti kihasználni a teljesítményét. De cserébe bőven kárpótol, hogy jobban tolerálja a rövidebb távokat is, hamarabb bemelegszik, halkabb, környezetbarátabb, egyszerűbb a befecskendező rendszer, a legtöbben még nincs részecskeszűrő sem. Vitathatatlanul számos előnye van.

Erőben 2000-2500-as fordulat alatt semmi extrát nem tapasztaltam. Elmegy szépen, de kihúzatva jön meg igazán az ereje. 2500-tól kezd el igazán tolni, amit töretlenül ad 5000 körüli fordulatig. Rugalmasságban sokkal jobb, ez nem vitás. Ez miért is baj?! 130km/h-nál a dízel 2200-at forog, a benzines 3000 körül. (Mielőtt valaki megint kiforgatná a szavaimat, egy konkrét típusról beszélek, nyilván létezik olyan benzines autó ami 2200 alatti fordulaton van 130-nál.) Ez miért is baj?! Benzinesnek más a karakterisztikája, magasabb fordulatnál adja le a teljesítménymaximumot. Igen, még egy turbós is. Ennek megfelelően van optimalizálva a váltó. Ez miért is baj?! Ettől nem jobb vagy rosszabb. Ilyen és kész, ennek a motornak ez az optimális.

Végül tetszett a benzines is, de a speciális felhasználási szokásaim miatt maradtam a dízelnél. Általános felhasználás mellett, valószínű a benzines mellett döntök.


Nagyon elkanyarodtunk az eredeti kérdéstől. A motorfordulatról volt szó dízel és benzinmotorral szerelt autóknál. Továbbra is tartom azt az állításomat, hogy a dízelek alatt általában hosszabb a váltó, mint a benzineseknél. Nem olyan nagy a különbség, mint a szívó benzineseknél, de általában(!!!) még a kis köbcentis turbósoknál is észrevehető. Arról nem is beszélve, hogy szerintem az utakon benzines autók tekintetében még több a szívó, mint a turbós. De lehet hogy tévedek... Még egyszer: ezzel egy szóval se írtam, hogy rosszabb lenne egy benzines motorral szerelt autó. Semmilyen módon nem szidtam emiatt. Csak egy szimpla ténymegállapítás volt részemről. A váltó áttételezése, nem "jóság" kérdése és nem is farokméregető eszköz. A motorok jellegéhez illesztik.

Ennyi. Gondolom ezt is félremagyarázza mindjárt valaki. Én itt befejeztem a témát.

2018. aug. 9. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:

Ezt nézd meg:


[link]

2018. aug. 9. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:

#12

A helyedben én is dízelt vennék, mert te sokat mész, de én évi 15 ezernél nem nagyon megyek többet, azt viszont nem városban. De hogy városba én nem vennék turbós autót, az is biztos. :D

2018. aug. 11. 07:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!