Egy dizel kocsit miért nem szabad annyira pörgetni, mint egy benzinest?
Ha már meleg, akkor igen.
A hidegen pörgetés jobban árt neki, mint egy benzinesnek.
Ha fizikai szempontból nézzük a gázolaj lassabb égése a válasz. Egyszerűen idő kell neki míg elvégzi a munkát, ezért van, hogy bizonyos fordulatszám fölé nem lehet a dízeleket engedni, mert egyszerűen nem volna rá idő, hogy teljesen végbemenjen az égés.
Másrészt meg ennek a lassabb égésnek köszönhető a dízelek nyomatékosabb karaktere.
Szabadni szabad. Műszaki vizsgán pl a füstölést úgy mérik már jó pár éve hogy álló helyzetben alapjáratról lepadlózzák tiltásig a dízelt. És ezt háromszor megismétlik.
Ott is van ugyan úgy leszabályozás, mint a benzines autókon. Üzemmelegen addig nyugodtan el lehet pörgetni, elvileg semmi baja nem lehet. Az már más kérdés, hogy értelme nem sok van, mert a legtöbb dízel 3000-4000-es fordulaton leadja a teljesítménymaximumát. Így sokkal jobban gyorsul, ha inkább váltasz, minthogy tovább bőgetnéd. A váltó áttételezése ennek megfelelően más. Pl az enyém 6.-ban 3000-es fordulaton valahol 175-180km/h-nál jár. Míg egy benzines ennél a tempónál 5000 körül bőg.
#7-es
"Egy benzin 5000 körül bög"
Mi ez az általánosítás?.. Látom nagyon nem értesz a kocsikhoz. A benzinesekhez legalábbis nem. Vegyél szaros füstölő TDI-t,az 5000nél nem bőg.. Csak összeszarja magát..
"az 5000nél nem bőg.. Csak összeszarja magát.."
Hmm, mi ez az általánosítás? :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!