Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy dizel kocsit miért nem...

Egy dizel kocsit miért nem szabad annyira pörgetni, mint egy benzinest?

Figyelt kérdés
2018. aug. 8. 18:53
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
70%

Ha már meleg, akkor igen.


A hidegen pörgetés jobban árt neki, mint egy benzinesnek.

2018. aug. 8. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 A kérdező kommentje:
De ugy már nem árt neki meg jobban , mint benzinesnek?
2018. aug. 8. 19:52
 3/14 anonim ***** válasza:
Egy dizelnek jóval kisebb a motor fordulata, azért.
2018. aug. 8. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:

Ha fizikai szempontból nézzük a gázolaj lassabb égése a válasz. Egyszerűen idő kell neki míg elvégzi a munkát, ezért van, hogy bizonyos fordulatszám fölé nem lehet a dízeleket engedni, mert egyszerűen nem volna rá idő, hogy teljesen végbemenjen az égés.


Másrészt meg ennek a lassabb égésnek köszönhető a dízelek nyomatékosabb karaktere.

2018. aug. 8. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
57%
Szabad, csak több a sérülékeny alkatrész, mint a benzinesben (turbó nem szereti az állandó magas fordulatot, illetve a dízelen a hengerfej sokkal érzékenyebb). Egyébként annyi a szitu, hogy a dízel kb 2000 fordulattal kevesebbet bír pörögni, de ettől még mehetsz 4000 fordulat körül a dízelell is, ha úgy van kedved. Csak semmi értelme, mert a legtöbb dízel 2-3000 fordulat között a legjobb, sokan ezért is szeretjük.
2018. aug. 8. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
Mert nem képes olyan magas fordulatszámot elérni (magától) a dízel motor. Egyszerűen lassabb az égés a hengerben és magas fordulaton már nincs ideje elégni a gázolajnak, főleg mert jó soknak kéne elégni egy pillanat alatt. Na ezt nem magyarázták el a gázolajnak, ő csak úgy ég a kis saját nyugodt tempójában. 5500 fölé pörgő dízelről még nem hallottam. Az Audi Le Mans-i V12-es dízel versenymotorja sem pörög efölé, míg ugye a Forma 1-es benzinmotorok tudják a 15000-is, de le vannak korlátozva olyan 12000-re. Régebben a V10-esek még a 20000-be is belekóstoltak. Mert a benzin sokkal gyorsabban ég el.
2018. aug. 8. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:

Szabadni szabad. Műszaki vizsgán pl a füstölést úgy mérik már jó pár éve hogy álló helyzetben alapjáratról lepadlózzák tiltásig a dízelt. És ezt háromszor megismétlik.

Ott is van ugyan úgy leszabályozás, mint a benzines autókon. Üzemmelegen addig nyugodtan el lehet pörgetni, elvileg semmi baja nem lehet. Az már más kérdés, hogy értelme nem sok van, mert a legtöbb dízel 3000-4000-es fordulaton leadja a teljesítménymaximumát. Így sokkal jobban gyorsul, ha inkább váltasz, minthogy tovább bőgetnéd. A váltó áttételezése ennek megfelelően más. Pl az enyém 6.-ban 3000-es fordulaton valahol 175-180km/h-nál jár. Míg egy benzines ennél a tempónál 5000 körül bőg.

2018. aug. 8. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
Ha rendben van a kenés, akkor teljesen mindegy a turbonak ha magas de még nem tiltási fordulaton forgatja az ember a motort, nem lesz baja neki.
2018. aug. 8. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
36%

#7-es


"Egy benzin 5000 körül bög"

Mi ez az általánosítás?.. Látom nagyon nem értesz a kocsikhoz. A benzinesekhez legalábbis nem. Vegyél szaros füstölő TDI-t,az 5000nél nem bőg.. Csak összeszarja magát..

2018. aug. 8. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

"az 5000nél nem bőg.. Csak összeszarja magát.."


Hmm, mi ez az általánosítás? :D

2018. aug. 9. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!