Elfolyt a víz az autóból, így tettem meg 6 kilómétert. Okozhattam-e kárt az autóban?
Kirohadt a fagydugóm, és mivel nem olyat rendeltünk, ami bele való, beforrasztottam és úgy mentem vele el az újért. Hazafelé mindenbizonnyal a forrasztás feladta a harcot és elfolyt nagyjából az összes víz a vízpumpa felett nemsokkal elhelyezkedő fagydugón. Ezt akkor vettem észre, mikor félre álltam az autóval egy kis időre és nem állítottam le a motort, a mutató teljesen a legmagasabb ponton volt.
Leállítottam a motort és kb 5 perc múlva üzemi hőmérsékletet mutatott. Indításkor alig akart átfordulni a motor, meg beindulni, de nagynehezen sikerült. Hozzá kell tenni, az aksi nincs éppen top állapotban. Elindultam vele szép lassan, hogy ötödikben még épp csak ne szenvedjen a motor, de 3 km múlva a kuplung benyomásakor a motor a leállt és a hibalámpák kigyulladtak.
Mivel nem mertem leállni a kocsival nagyon, ezért felengedtem a kuplungot, amitől a guruló autó újra beindult és ment is tovább. Nagyjából etájt elkezdett valami zörgés érkezni a motorból, viszonylag vékony hangú. Először azt hittem, a kipufogóm, de nem vagyok benne biztos (ezt a hangot korábban is hallottam, mikor túl kevés a fordulat az adott sebességhez vagy mikor viszonylag hirtelen sokat esett a fordulat, pl mikor egy fokozatot kihagyok váltáskor), hogy tényleg az lenne.
Ekkor megálltam újra, mert nem mertem kockáztatni, vártam egy 5 percet. Itt már csak harmadik próbálkozásra indult be az autó, a hibalámpák (injektor jel) villogtak, mint a karácsonyfa, és azt hiszem, az olajnyomás lámpa is felvillant, de indításkor teljesen 90 fokon állt a mutató, fél percen keresztül. Majd újra felugrott maximum állásba.
Hazajöttem a maradék 3 km-en keresztül, égett szagot nem éreztem, csak gőz jött a fagydugó helyéről. Még egyszer megállt a motor útközben, kuplung benyomásakor.
Az autó egy Fiat Bravo 1.2 16v 2001-ből.
A kérdésem az lenne, hogy okoztam-e, okozhattam-e kárt a motorban? Állítólag nem hajlandóak menni, ha tényleg túlforrják magukat; szerencsére éjfél volt, csak 20 fok volt. Nyilván ez majd akkor derül ki, amikor összeraktuk a fagydugót és feltöltöttük vízzel.
szerintem semmi gaz nem lesz.
Nekem egyszer elfolyt az olaj es 1 liter volt benne, igy tettem meg kb 30km-t. Mikor hazaertem akkor neztem meg hogy minek vilagit az olajlampa.
" Nyilván ez majd akkor derül ki, amikor összeraktuk a fagydugót és feltöltöttük vízzel."
Meg is válaszoltad a kérdésed.
A megszorult motorban a dugattyúgyűrűk összekaristolták a hengerfalat, a tulhevülés miatt akár valamennyire ki is lágyulhattak a gyűrűk, a hengerfejtömítésnek valószínűleg annyi, a túlmelegedés miatt felhígult olaj miatt valszeg a csapágyak is kaptak...
Nagyon sanszos, hogy a motor kuka...
Nagyon sanszos, hogy a motor kuka..."
Persze, látom nagy szakértő vagy.
K__vára nem érdekel mit látsz vakegér.
Egy hűtés nélkül terhelésen járt motor kuka. Ennyike.
Persze valaki majd "megjavítja", aztán jön a csodálkozás, hogy eszi az olajat, de eddig nem ette, eszi a hűtővizet, pedig eddig nem ette, sokkal gyengébb mint volt, stb.
Ja szerintem is kuka a motor. Hengerek, hajtókar, dugattyú, vízpumpa, szelepek, főtengely ott minden megdölött.
WELL DONE
Mizu az autóval?
Nálam a vízpumpa döglött meg, kb 4-5 km-t mehettem felforrt hűtővízzel..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!