Audi Quattró hajtás?
Szeretnék majd vásárolni egy összkerékmeghajtású autót és mivel az Audik mindig is tetszettek, így arra gondoltam hogy lehet az lesz. De a régebbi Quattró hajtásával az a baj, hogy gyárilag "hibás" az alap konstrukció, ugyan annyi vagy még több erőt küld az első kerekekre is az autó, mint a hátsóra. Ami nagyon alulkormányzottá teszi az autót és emiatt kimondottan rossz is vezetni. De ez csak a régebbi (5+ éves) modellekre vonatkozik, ugyanis az újabbak nem tudom hogy milyenek. És a kérdésem pedig az lenne, hogy az újabbaknál is fenn áll még ez a probléma? Ha igen, akkor esetleg van valamilyen állítási lehetőség?
Valamint lenne még egy ehhez kapcsolódó kérdésem: a kormányrendszer hogyan változott az elmúlt időkben? A problémám az volt a régebbi típusokkal, hogy túl puha, könnyen tekerhető volt bennük a kormány, ami egy sportos autóban rossz hatást kelt. Ezen változtattak? Vagy ha nem, akkor lehet rajta módosítani?
Honnan szedsz össze ilyeneket?
A Quattro az egyik legjobb összkerékhajtás a piacon
"a piacon". Erre voltam kíváncsi. Vagyis akkor most már jó?
És onnan szedtem össze, hogy eddig egy 2007-es S3-mat, egy 2004-es A4-et és egy 2006-os A6-ot vezettem és mindegyikre igaz volt amit írtam. Plusz ha megnézel a YouTube-on vagy a TV-ben pár autós műsort ahol a Quattro Audikról beszélnek szinte mindenhol elmondják ugyanezt.
Igen az audinak könnyű a kormánya és pont.
S3 haldex kuplungos összkerék meghajtású az A4 pedig egy A4. Ha sportolni kívánsz miért nem RS3-at vagy TTRS-t próbáltál ki?
Azt még nem, de beszélgettem olyan emberrel aki már igen, és az ő állítása szerint valamivel azért jobb, de nem sokkal. Ő azt mondta hogy: egy alap BMW xDrive rendszere jobb mint az RS3-as Quattro (és akkor még nem is egy M-es autóról van szó, mert azok meg még jobbak). Ez nem tudom mennyire igaz, de BMW-t nem szeretnék venni, mert azok meg kívülről nem tetszenek.
De ha azt mondjátok hogy egy RS3 és az alap S3 között ég és föld a különbség, akkor azt is elhiszem és akkor mihamarabb ki fogok egyet próbálni...
Az a baj, hogy teljesen össze vagy kavarodva.
Neked az nem tetszik, hogy az Audi orrnehéz, ezért alulkormányzott. SEMMI köze nincs ennek a quattróhoz (van, de nem úgy ahogy gondolod, ne menjünk bele). A simán csak elsőkerekes Audik is ugyanolyan orrnehezek. Azért, mert a motor, és sokszor a váltó is teljesen az első kerék tengelye előtt helyezkedik el, ami nem túl szerencsés konstrukció.
Maga a quattro pedig a lejobb rendszer mai napig, még mindig nem tudták überelni, és ami nagyon fontos, teljesen mechanikus elven működik a legújabb Audikban is. BMW után tényleg furcsa egy kicsit Audit vezetni, de ez direkt ilyenre van csinálva, kényelmesre, könnyűre. Ennek ellenére valójában majdnem ugyanolyan gyors, mint egy BMW.
A BMW-nél teljesen más logika van, ők alapból hátsókerekesek, emiatt a motor is nagyon hátra van tolva, ezáltal nem orrhnehéz. Vegyél BMW-t, ha jobban bejön, a lényeg, hogy neked tetsszen.
Nem igazán, mert a súlyt nem lehet eltüntetni előlről sehogy. Illetve a régebbi Audikban annyira fix és bonyolult szerkezet a Torsen diffi, hogy szinte lehetetlen buherálgatni, hogy hátra küldje a több erőt.
Igazából jól is van ez így: a BMW a sportos hátsókerekes, a quattro Audi pedig a nagy nehézbombázó, ami nem akad el sehol, és egyenesben eltipor mindent, valahogy így lehet jellemezni a kettőt.
Egyébként még két dolog.
Az, hogy ültél ilyen autókban egyszer-egyszer, az minden csak nem releváns tapasztalat. Már a más méret, teljesítményszint, felszereltség stb. elviszi annyira az érzetedet, hogy nem tudod, hogy az erő megoszlása, vagy szimplán a puhább ülések miatt érzed máshogy.
Másrészről, olyan különbségekről beszélünk, amik normál használat mellett szinte érzékelhetetlenek...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!